MB bewateren? Doettiet nog?

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Na mijn watercooling los gemaakt te hebben bleek het slangetje gekneld te zitten. Dit had als resultaat dat er een geleidende vloeistof rijkelijk over me MB stroomde. :'(

Ik had de stroom eraf, maar de powercell (batterij) zat er nog in. ;(

Wat zijn de kansen dat ik het zaakje kan redden door te laten drogen? Hoeveel kortsluiting kan een MB aan? :?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 00:56
je kan dat wel vragen hier maar dat is per keer anders, handiger is om het gewoon uit te proberen.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ben ik natuurlijk al aan het doen... maar ik vroeg me af of er veel ervaring mee was.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Zo'n batterij levert niet echt veel stroom denk ik dus de schade kan best meevallen. Maar wel ECHT goed laten drogen he!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:20
Hmzz, ik zou eerst dat mobo laten liggen in een warme ruimte. Als het wat er weg is zou ik het pas gaan bekijken.

• mkleinman
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

goed droogmaken, met een doek, daarna evt met een fohn of een compressor alles goed schoonblazen. daarna laten liggen en dan proberen.

Ik ken een bedrijf die zo haar electronica schoonmaakt (knoem geen namen) en ondanks deze zeer vreemde schoonmaakmethode doet hun zooi het nog steeds. (niet vragen hoe, maar het werkt technisch gezien nog ).

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Bedankt u allen. Ik zal morgen posten of het gewerkt heeft. Het MB heeft nu al 24 uur liggen drogen op een kachel, dus ik denk dat het wel droog (of gesmolten) zal zijn!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Op woensdag 27 februari 2002 16:38 schreef mkleinman64 het volgende:
goed droogmaken, met een doek, daarna evt met een fohn of een compressor alles goed schoonblazen. daarna laten liggen en dan proberen.

Ik ken een bedrijf die zo haar electronica schoonmaakt (knoem geen namen) en ondanks deze zeer vreemde schoonmaakmethode doet hun zooi het nog steeds. (niet vragen hoe, maar het werkt technisch gezien nog ).
Volgens mij wordt alle elektronica zo schoon gemaakt voor het de fabriek uit komt.
Bedrijven die elektronica schoon maken na rookschade gebruiken een ultrasoon bad met gewoon water en reinigings middel.

Als het maar droog is voor er stroom op komt te staan. Als er water onder de chipset komt kan het wel lang duren voor het daar ook droog is.

Verwijderd

Niet zo slim, met die kachel

Verwijderd

Gewoon goed drogen, laptop kan ook goed tegen thee dus water zal wel niet zo'n groot probeem zijn als je hem maar niet aan zet als het nog nat is of denkt dat het nog nat is.
Je kunt hem ook op een (hand)doek op de verwarming leggen.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Hij werkt!

Ik heb hem gedroogd, en nu werkt hij.

Me zweet bandjes mogen af!

Verwijderd

Psies. Als je goed droogt kun je verassend veel elektronica weer gebruiken.

Zolang er maar een reststroom op componenten staat. Want dan kunnen er bepaalde chemische reacties optreden die erg nare gevolgen hebben als de netstroom er daarna weer op komt.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Op woensdag 27 februari 2002 16:38 schreef mkleinman64 het volgende:

* Tweakod3x leest bericht, kijkt naar nick en weet over welk bedrijf we het hier hebben :D

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Pagina: 1