Toon posts:

Problemen na flashen van BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De USB poorten op mijn ASUS A7V KT133 werkten niet en de aanbeveling was om het BIOS te upgraden. Na dit gedaan te hebben met het programma van Asus doet de computer dus absoluut niets meer.

Een nieuw BIOS zou een uitkomst zijn. Maar hoe kom ik hieraan? Is het mogelijk dit via een andere computer te doen? Moet ik gewoon een nieuwe mobo kopen of iets opsturen naar de fabriek of zijn deze dingen ergens te koop?

Samputa

Verwijderd

je hebt je moederbordt verne*kt maar je kan aan asus en nieuwe bios vragen of je kan een hotflash doen(chipo van een ander bordt precies het zelfde er in stoppen ,booten en dan de chip er uit halen en de ouwe chip(bios) er in stoppen en dan op nieuwe flashen (in dos)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd, hoe zeker weet je dat ie dood is?

(Cmos reset? Doet de a-drive t wel, krijg je beeld ... vertel ff wat ie wel doet en wat niet)(welke bios zat erin en naar welke heb je geupgrade?)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

in bios 1007 moet je geloof ik je proccesor jumpers naar manaul of automatic zetten(een van die twee)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 16:26 schreef mrneo911nl het volgende:
in bios 1007 moet je geloof ik je proccesor jumpers naar manaul of automatic zetten(een van die twee)
naar manual...
je kan ook je batterij er 3 uur uithalen...dat hielp bij mij ook...(2 uur eruit hielp niks...2,5 uur ook niet...)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 16:27 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

naar manual...
je kan ook je batterij er 3 uur uithalen...dat hielp bij mij ook...(2 uur eruit hielp niks...2,5 uur ook niet...)
Waarvoor haalde jij de batterij en nu uit? Voor cmos reset of omdat je fout geflashed had (dan maakt batterij eruit halen ook niet uit).

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 16:45 schreef wwillem het volgende:

[..]

Waarvoor haalde jij de batterij en nu uit? Voor cmos reset of omdat je fout geflashed had (dan maakt batterij eruit halen ook niet uit).
nadat ik m'n bios geflashed had starte m'n pc niet meer op...had wel een bios voor mijn MB gebruikt...
die 3 uur batterij eruit is voor de reset idd...reset via jumper hielp niet bij me

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Als je bios helemaal beschadigd is kun je beter even naar deze site toegaan en een nieuwe bios chip bestellen.
Als je wilt programmeren ze ook nog het bios voor je wat wil je nog meer !!!

http://www.flashbios.org/

:7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:23 schreef bas_konings het volgende:
Wat heb je al geprobeerd, hoe zeker weet je dat ie dood is?

(Cmos reset? Doet de a-drive t wel, krijg je beeld ... vertel ff wat ie wel doet en wat niet)(welke bios zat erin en naar welke heb je geupgrade?)
Hij schakelt de monitor niet aan, dus beeld heb ik niet. A drive doet het niet en hij checkt alleen even de cd-drives.
De standaard bijgeleverde BIOS zat erop (geen id welke dat was), en ik meen hem ge-upgrade te hebben naar 1009.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 17:03 schreef Samputa het volgende:

[..]

Hij schakelt de monitor niet aan, dus beeld heb ik niet. A drive doet het niet en hij checkt alleen even de cd-drives.
De standaard bijgeleverde BIOS zat erop (geen id welke dat was), en ik meen hem ge-upgrade te hebben naar 1009.
dit had ik dus precies zo!
Haal die batterij er maar 3 uur uit...(ook de stroom eraf) en doe hem er naar 3 uur weer in. Dan start ie op en zegt ie Checksum Error...ga dan naar je bios en laad de defaults en zet, als je geoverklokt hebt, de standaard waarden terug...
flash hem dan nog eens...dan doet ie het weer..
(zo deed ik dat bij mij ook)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik opnieuw flashen met 1009 of met een andere versie?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 19:18 schreef Samputa het volgende:
Moet ik opnieuw flashen met 1009 of met een andere versie?
gewoon zelfde versie...maar je moet voordat je dat doet je default laden en heb op de standaard waarden zetten (dus FSB=100)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:31 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

gewoon zelfde versie...maar je moet voordat je dat doet je default laden en heb op de standaard waarden zetten (dus FSB=100)
ik meende gelezen te hebben dat ie hem niet kon opstarten.....

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 21:43 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

ik meende gelezen te hebben dat ie hem niet kon opstarten.....
moet je efe doorlezen...ik zei dat ie toen z'n batterij er 3 uur uit moest doen en toen wel kon opstarten...

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:29 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

moet je efe doorlezen...ik zei dat ie toen z'n batterij er 3 uur uit moest doen en toen wel kon opstarten...
dat het bij jou gelukt is heb wel gelezen hoor.... maar ik lees dit nergens in een reaktie van samputa.
Toch? ;)
Dus ik heb nog een zwaar hoofd in het opstarten zonder beeld.
Samputa: probeer eens een andere simpele videokaart en start dan van opstartdiskette op met in de autoexec.bat het commando om te flashen. Uiteraard moeten het flashprogramma en de update wel op de diskette passen.
Ik zag verder nog dat je CD reageerde. Zou het mogelijk zijn om dan een zelf-startende (dus boot)Cd te maken net als bij de floppy. Met de flop lijkt me eenvoudiger maar als het niet werkt heb je nog een optie. Ik kan je geen tip geven hoe het met een CD moet, ik brand te weinig hiervoor, maar het moet kunnen.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

ThaDude

Hang Loose

Als je in de buurt van zwolle woont kom dan gewoon met je mobo langs :)

Vriend van me hebt zo'n bios flasher...
voor een kratje pils ;)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Doe gewoon die jumper omzetten zoals eerder beschreven. heb ik ook gehad op de A7V. Ik heb die tip hier ergens wel eens gemeld. Die persoon had hetzelfde probleem.
Pagina: 1