Toon posts:

[PHP] Reference check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil middels PHP een script gaan maken dat het volgende doet.

Een bezoeker komt vanaf website www.x.x via een link op www.y.y/contentX. Dit is toegestaan.
Een bezoeker komt vanaf website www.z.z. via een link op www.y.y/contenZ. Dit is toegestaan.

Maar iemand van www.a.a mag niet via een link komen op www.y.y/contentX of contentZ etc...
Op www.y.y./content? kan een script geplaats worden, die dit controleert.

Kun je deze controle met PHP realiseren en is dit voor een groot percentage betrouwbaar te maken? Indien PHP niet mogelijk is, is ASP op deze server ook een optie, maar PHP beheers ik beter.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het kan >:) zoekterm: REFERER

en het is zo betrouwbaar als de browser en hoe jij het code

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je bent inderdaad afhankelijk van de referer waarde die de browser mee stuurt. Betrouwbaar? Mwah... ;)

Als je het echt 100% dicht wilt krijgen zul je andere dingen moeten verzinnen, bijvoorbeeld een soort 'key' als argument achter de link plakken die toegang geeft (en dat op www.a.a niet doen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:18 schreef tomato het volgende:
Je bent inderdaad afhankelijk van de referer waarde die de browser mee stuurt. Betrouwbaar? Mwah... ;)

Als je het echt 100% dicht wilt krijgen zul je andere dingen moeten verzinnen, bijvoorbeeld een soort 'key' als argument achter de link plakken die toegang geeft (en dat op www.a.a niet doen natuurlijk).
Maar ja... iemand op www.a.a. kan diezelfde link met argument overnemen.

• tomato
  • Niet online
MeneerPeer: Maar ja... iemand op www.a.a. kan diezelfde link met argument overnemen.
Hoe dan? Doordat ze die op www.x.x zien staan? Dan kunnen ze er toch ook bij www.x.x op klikken en hebben ze het toch alsnog voor elkaar :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:21 schreef tomato het volgende:

[..]

Hoe dan? Doordat ze die op www.x.x zien staan? Dan kunnen ze er toch ook bij www.x.x op klikken en hebben ze het toch alsnog voor elkaar :?
Het gaat erom dat deze link op sommige websites mag werken, hiervoor wordt betaald door degene van wie de website is. Maar iemand anders die die content wil plaatsen kan deze link dan zo jatten. Er komt nl. een database met aangemelde websites... en alleen die mogen die bepaalde content (weer in dit geval) gratis aanbieden. Nou ja... voor de bezoeker gratis.

• tomato
  • Niet online
MeneerPeer: [blaat]
Okay, dan denk ik dat je het op zich best met een referer kunt checken. Ik vermoed namelijk niet dat iedere bezoeker van site www.a.a erg veel moeite gaat doen om die referer te faken zodat hij vanaf www.a.a erbij kan komen (terwijl hij ook gewoon naar www.x.x kan surfen wat waarschijnlijk ook de bedoeling is).

Maw, als je content geen tonnen waard is en de sites zijn drukbezocht dan zit je voor 99% wel goed denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:27 schreef tomato het volgende:

[..]

Okay, dan denk ik dat je het op zich best met een referer kunt checken. Ik vermoed namelijk niet dat iedere bezoeker van site www.a.a erg veel moeite gaat doen om die referer te faken zodat hij vanaf www.a.a erbij kan komen (terwijl hij ook gewoon naar www.x.x kan surfen wat waarschijnlijk ook de bedoeling is).

Maw, als je content geen tonnen waard is en de sites zijn drukbezocht dan zit je voor 99% wel goed denk ik.
Dan ga ik eens voor deze functie.

Verwijderd

maar: kan de webmaster van www.a.a niet gewoon de content via de helden functie pleur en sleur op z'n eigen website zetten? of gaat het niet om plain text enzow... (dan nog trouwens...)

Verwijderd

Niet gewoon zoiets?!
PHP:
1
2
3
4
5
<?
if($HTTP_REFERER == "www.a.a"){
Header("Location: http://www.disney.com")
}
?>

en als het ook van andere locaties kan komen op die server laat je er iets van een ereg op los ofzow...
Pagina: 1