Toon posts:

P2B-LS lijkt overleden na poging Processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele discussies gevolgd te hebben over vermeende Processor upgrade mogelijkheden op een P2B-LS (rev. 1.02, bios 1014) mainboard heb ik vandaag een poging gedaan dat zelf ook te doen.

Mijn oude config was een Celeron 300@450 welke via afplakken van connecties op cpu de mobo vertelde op 2.2V te draaien. Dit werkt al jaren feilloos (behalve in zomer als het te warm wordt).

Ik heb door middel van een Asus convertor (DL) een Celeron 1100Mhz (128kb cache, 100Mhz) erop gezet maar na het booten kreeg ik geen scherm meer.

Dus ik dacht, laat ik even mijn 300@450 er weer opzetten maar ook met deze wil mijn scherm niet meer aanspringen.

Heeft iemand enig idee?
Ik heb een CMOS reset gedaan, de Celeron 300 teruggeschroefd naar factory settings, maar dat alles wil niet werken. Ook heb ik batterij er af gehad tegelijk met AC power eraf.

Iemand nog een goed idee om dit (perfecte) mobo weer aan de praat te krijgen?

Verwijderd

je hebt naar alle waarschijnlijkheid je MoBo naar de eeuwige jachtvelden geholpen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Wat mijn ervaring met P2B moederborden en ook andere Asus moederborden is dat het resetten van je CMos nog wel eens lastig wil gaan, het lukte mij vaak niet om hem goed gereset te krijgen door die pinnetjes kort te sluiten.

Misschien is dat ook bij jou het probleem, dat je cmos nog niet echt goed is gereset. Je kan ook proberen het batterijtje en de stekker eruit te halen en hem een dagje laten staan. Misschien dat hij dan goed reset?

Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar misschien heb je hier wat aan?

Heb je het ook al geprobeerd zonder insteekkaarten op de videokaart na? Of zonder geheugen om te kijken (horen) of je PC Speaker gaat piepen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Net alle gehuegen banken effe leeggetrokken en alle kaarten behalve AGP eruit gehaald.

Maarre, niet eens 1 piepje?
Is dat goed of slecht. (heb vervelend voorgevoel)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:10 schreef budi het volgende:
Wat mijn ervaring met P2B moederborden en ook andere Asus moederborden is dat het resetten van je CMos nog wel eens lastig wil gaan, het lukte mij vaak niet om hem goed gereset te krijgen door die pinnetjes kort te sluiten.
Hoe heb jij 'm uiteindelijk goed weten te resetten?
Waarmee?

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Mijn vader heeft van het weekend zijn suttle HOT-661
en een gelijke manier gesloopt, ding doet niks meer
eerst wel booten enzo nu helemaal niks meer 9ook niet oude config.)(zelfs de voeding gaat niet aan).

en ik heb het zelfde met mijn aopen ax6bc ding heeft het eventjes gedaan, en nu helemaal niks meer, zwart scherm. (alsof hij geen proc ziet) maa die van mij doet het dus ook niet meer met een normale slot 1 celly

ik probeerde een celeron 466 te draaien met een asus 370D

en mijn vader wou een celly2 900 aan zwengelen (andere converter)

dus als iemand weet waar dit aan licht, hoe op te lossen, dan kan een hoop leed voorkomen/ongedaan gemaakt worden

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 18:40 schreef jedel het volgende:
dus als iemand weet waar dit aan licht, hoe op te lossen, dan kan een hoop leed voorkomen/ongedaan gemaakt worden
Nou inderdaad. Het lullige is, voeding gaat aan, disken gaan aan, lampje van netwerk kaart gaat aan, maarre, geen piepjes (nu ik geheugen eruit heb getrokken), en geen beeld. Niet meer met oude cpu en ook niet met nieuwe. Het lijkt wel alsof er iets op het mobo zelf vernaggeld is.

Lijkt me overigens wel raar dat ie stuk is, want iets wat niet werkt kan toch ook niets echt iets slopen. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen, meestal blokkeert de hele boel, maar echt stuk gaan, nooit mee gemaakt.

Ik heb momenteel AC power eraf en batterij eraf en wacht nu sinds een uur of 17. Straks rond 20 uur ga ik nieuwe poging doen, hopende dat dan CMOS ondertussen gereset kan worden zonder problemen.

Wat een baaldag zeg he. Heb gelukkig nog andere pc maar toch, die P2B-LS gaat me erg aan het hart, 't is zo'n fijn ding.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

ik heb echt precies het zelfde,
bij mijn vader si het volgens mij wat anders (ik was er niet bij)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Topicstarter
Shit, na 3 uur gewacht te hebben waarna nieuwe poging, doet nog steeds niks. Damn ! Ziek van.

Verwijderd

Een PC zonder videokaart gaat piepjes geven. Als je PC zonder videokaart geen piepjes geeft is het moederbord kaduk is mij ooit eens door iemand van de support afdeling van een moederborden (Abit?) importeur gemaild.
Edit:
Moederborden met alles er op en aan waarvan HD's, ventilatoren enz. wel werken, maar niet POSTEN (dus niet voorbij de BIOS komen) wijzen volgens mijn ervaring op een verneukte BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart heb ik er altijd ingelaten tot nu.
ALleen heb ik wel zonder geheugen geboot, geen piepen.
Nu heb ik net echter mijn Asus-DL convertor naar 1.8V (ipv 1.75V) omgezet en zowaar kwamen er hele lange piepen uit.

Maar ja, daarna geheugen er weer bij gekwakt, nada!

Maar die piepen zeggen me toch wel dat ie deels nog leeft.
Wellicht dat ie op 1.75V echt helemaal de weg kwijt raakte maar door 1.8V in ieder geval weer wat lucht krijgt. Waarom ie dan niet wil werken met oude Celeron300 is me nog wel een raadsel.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of nog iets uitgebreider:
Hi,

remove every card, all memory and floppy and IDE cables.
Reseat the power connector on the motherboard.

When you turn the PC on, you must get the beep for missing memory.
If you get it, insert one SDRAM. (If not, CPU or motherboard is bad.)
When you turn the PC on, you must get the beep for missing video.
If you get it, insert the grafic card. (If not, the ram is bad.)
If you don't get a video signal, the grafic card is bad.

(Bernd-Ulrich Adrigam)

Overigens, nadat ik mijn oude processor (300a@450) wou terugzetten in een Abit BX6 waar een paar jaar een celeron 700@875 heeft gedraaid gebeurde er ook helemaal niets. Met de adapter deed hij het weer. Het kan dus ook aan de processor liggen (kijken of die het ergens anders nog wel doet.. of anders nog een PII even lenen :? )

Verwijderd

Ga anders met je hele zootje naar je lokale pc-boer/maat en vraag of ie je mobo, ram en/of proc ff wil testen. Of leen van een maat zoveel mogelijk vergelijkbare hardware zodat je een beetje kan gaan combineren om te kijken wat er precies allemaal dood is... succes iig, en ev. alvast gecondoleerd ;(

Verwijderd

Topicstarter
MIJN MOBO IS NIET DOOD !!!!

Het Bios was alleen zo in de war van die 1.75V en ook die 1.8V vond ie niet leuk met de oude Celeron erin.

Dus heb ik van mijn ASUS-DL convertor mijn nieuwe 1100Mhz Celeron afgehaald en de jumpers op dat ding omgezet naar 2V (oude celeron voltage) en leeg en wel in Slot1 gezet. Daarmee ging Mobo weer goede voltage doorgeven voor oude Celeron.

Daarna oude celeron erin gestopt, geheugen erbij , en speren.

Omdat die P2B-LS rev 1.02 niet zelf de voltage goed kan detecteren heeft ie die convertor nodig gehad om te zeggen dat ie weer op 2V moest gaan zitten zodat ie nu weer werkt met oude celeron.

Yes, yes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:53 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ga anders met je hele zootje naar je lokale pc-boer/maat en vraag of ie je mobo, ram en/of proc ff wil testen. Of leen van een maat zoveel mogelijk vergelijkbare hardware zodat je een beetje kan gaan combineren om te kijken wat er precies allemaal dood is... succes iig, en ev. alvast gecondoleerd ;(
Ook bedankt voor je hulp ja, maarre, is weer springlevend.
Die lokale pc-boeren smeren je toch alleen maar rotzooi aan dus daar geloof ik niet in.

• Gianni Rombios
  • Niet online
1.8 volt moet hij wel hebben ja. Ook geprobeerd op 66 MHz (ik ken die adapter niet, als daar een jumpertje voor is..) :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:12 schreef Gianni Rombios het volgende:
1.8 volt moet hij wel hebben ja. Ook geprobeerd op 66 MHz (ik ken die adapter niet, als daar een jumpertje voor is..) :?
Nee, 1.8V trekt ie ook niet (ook al heb ik BIOS upgrade).
66Mhz maakte niks uit, maar daar had het dan ook niks mee te maken. Zodra die convertor een ander Voltage (lees, lager) dan 2V ging ie flippen. Hij wist dan zelfs niet terug te schakelen als er een processor in ging welke wel 2V nodig had.

Helaas heb ik door het tweemaal plaatsen en verwijderen van mijn nieuwe 1100Mhz cpu de ASUS-DL convertor vernaggeld. Ik las al van waarschuwingen dat een weerstand in de weg zat voor de clip van het koelblok, maar ja, het ging de 1e keer ook goed. Tweede keer kwam weerstandje mee, damn. Maar ja, mobo werkt weer/nog.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou die 66 MHz was een geintje wat bij iemand werkte met hetzelfde probleem las ik bij
alt.comp.periphs.mainboard.asus
Je moederbord werkt nog: wat bedoel je daarmee?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Op woensdag 27 februari 2002 16:17 schreef ray_online het volgende:

[..]

Hoe heb jij 'm uiteindelijk goed weten te resetten?
Waarmee?
Uiteindelijk door allerlei metalen dingen tegen de soldeerpuntjes te duwen, maar nu je moederbord het weer doet (gefeliciteerd trouwens :)) kun je dat maar beter niet proberen (duh) :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1