Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niet een beetje kinderachtig?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[topic=424255/1]
[topic=424248/1/25]

Ik begrijp dat Got alleen bedoelt is voor mensen die alles al weten. Nee, prima. Zal ik onthouden voordat ik op het punt sta iemand te helpen...

Ik denk niet dat dit de bedoeling is van forums, maar ik zal het wel weer HELEMAAL verkeerd begrijpen, mbravenboer...

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Nee maar het was met de search denk ik wel te vinden :)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 15:50 schreef PC-Reactive het volgende:
Nee maar het was met de search denk ik wel te vinden :)
Ik doel op dat "P&W is geen makkelijke manier om snel aan je antwoord te komen..."

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op woensdag 27 februari 2002 15:53 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Ik doel op dat "P&W is geen makkelijke manier om snel aan je antwoord te komen..."
Klopt, meeste is al wel ergens te vinden. Gaat erom dat ze nieuwe problemen oplossen. Niet dingen die al langs zijn geweest.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020

[..]

Dat valt wel mee, maar met een beetje zoeken kom je een heel eind.

Maar volgens mij is dit ook al eens besproken door je in: [topic=404913] ?
edit:

'T is niet helemaal hetzelfde, maar waarom heb ik zo'n stug idee dat dit probleem daaruit voortvloeit? :P

Is het niet eens een idee om eens duidelijk op te schrijven _hoe_ je het beste kunt zoeken :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben natuurlijk nu weer degene die tegen de draad is... Maar, ik zoek, vind niet echt iets waar ik wat aan heb. En dan mag ik dus niet posten...

Nee, duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 15:55 schreef Renegade het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, maar met een beetje zoeken kom je een heel eind.

Maar volgens mij is dit ook al eens besproken door je in: [topic=404913] ?
edit:

'T is niet helemaal hetzelfde, maar waarom heb ik zo'n stug idee dat dit probleem daaruit voortvloeit? :P

Is het niet eens een idee om eens duidelijk op te schrijven _hoe_ je het beste kunt zoeken :?
Nee, nee [topic=404913] was een totaal ander probleem/project... Heeft niets met elkaar te maken dus...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[..]

is het ook niet
Van de users wordt een beetje kennis en inzicht verwacht. Vooral de laatste tijd, want het niveau is ongekend laag, en topics als die van jou helpen het ook niet echt op te krikken :)

Zie het niet verkeerd hoor, dit is totaal geen flame richting nebies oid, punt is alleen dat het forum niet bedoeld is voor newbies. Zoals mbravenboer al aangaf, hier is niet de plaats om simpele dingen te leren, dat zul je ergens anders moeten doen (koop een goed boek, er zijn er zat)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 15:58 schreef OiSyN het volgende:

[..]

is het ook niet
Van de users wordt een beetje kennis en inzicht verwacht. Vooral de laatste tijd, want het niveau is ongekend laag, en topics als die van jou helpen het ook niet echt op te krikken :)

Zie het niet verkeerd hoor, dit is totaal geen flame richting nebies oid, punt is alleen dat het forum niet bedoeld is voor newbies. Zoals mbravenboer al aangaf, hier is niet de plaats om simpele dingen te leren, dat zul je ergens anders moeten doen (koop een goed boek, er zijn er zat)
Dus over een tijdje kan ik een registratie test verwachten? Eerst je bewijzen dan mag je lid worden. Ik denk dat je zo niet echt nieuwe gebruikers aantrekt.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Tja ik moet eerlijk toegeven dat ik je topics nog best duidelijk en leuk vond, maar het is gewoon zo'n bedenkelijk onderwerp dat we dit moeten vermijden. We proberen in een druk forum als P&W erg hard om de zaak een beetje interessant te houden voor vaste bezoekers. Deze bezoekers zijn ontzettend belangrijk in P&W omdat zij eigenlijk de enige zijn die serieus vragen beantwoorden en echt behulpzaam zijn met brede, opbouwende en stimulerende antwoorden.

Simpele conversies en dergelijke passen volgens mij niet in het beeld van een interessant forum en daarom heb ik ze op slot gezet.

Hetzelfde zou ik ( met nog meer liefde ;) ) doen bij een PHP topic en omdat we consequent moeten zijn doe ik dat dus ook bij een Java of C++ topic (hoezeer ik die topics ook waardeer ;) ).

Dat we dergelijke topics op slot zetten hebben we trouwens niet zelf besloten. Dit is besloten na uitgebreidde input van ontevreden bezoekers... Zie daarvoor vele lange discussies in LA :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 27 februari 2002 16:00 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Dus over een tijdje kan ik een registratie test verwachten? Eerst je bewijzen dan mag je lid worden. Ik denk dat je zo niet echt nieuwe gebruikers aantrekt.
nou, als je de andere topics over het lage niveau gaat lezen hier in LA, zie je dat dat idee al meerdere keren naar voren is gekomen, en dat veel users het hier ook mee eens zijn

dus ik zou zeggen: ja misschien wel :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 16:00 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Allereerst mijn excuses als ik de vorige verbanden legde in mijn vorige post. Wat we bedoelen te zeggen (verbeter me als ik het fout heb :)) is dat nieuwe mensen van harte welkom zijn, maar er wordt een bepaald niveau verwacht van de vragen die je stelt. Zolang je zelf ermee bezig bent, en bereid bent om moeite te doen om je antwoorden te krijgen willen we je graag helpen, maar die zelfwerkzaamheid wordt wel van je verwacht. Als je ergens echt niet uit komt, dan helpen we al te graag, maar laat dan ook zien dat je er echt moeite voor gedaan hebt (10 minuten googelen/gotsearchen is daarbij eigenlijk niet genoeg :P).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• mbravenboer
jeroenbeekman: Ik denk dat je zo niet echt nieuwe gebruikers aantrekt.
Daar zitten we ook helemaal niet op te wachten ;) . Uit peilingen blijkt steeds opnieuw dat men topics wil van mensen die zich inzetten, zelf aan de slag zijn, zoeken en dergelijke. Dit zijn dan vaak interessante topics over interessante problemen...

De manier waarop we dit ultieme doel moeten bereiken is niet helemaal duidelijk. Op dit moment proberen we het door vrij streng, maar duidelijke te modereren.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Om 15:14 wordt je topic gesloten.
Om 15:21 open je een nieuwe. Dan heb je dus maximaal 7 minuten(tijd om nieuwe topic te posten+lezen van het oude slotje inbegrepen, dus eigenlijk 5 minuten) gezocht. Noem je dat zoeken? Wat we willen zien is dat je laat zien dat je moeite gedaan hebt, door bijvoorbeeld eerst een goede introductie te lezen voor C++. Daar ben je echt binnen 5 minuten niet mee klaar.
Lees eens dit draadje om te zien waarom wij dit willen:
[topic=422598/1/50]

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:03 schreef mbravenboer het volgende:
Tja ik moet eerlijk toegeven dat ik je topics nog best duidelijk en leuk vond, maar het is gewoon zo'n bedenkelijk onderwerp dat we dit moeten vermijden. We proberen in een druk forum als P&W erg hard om de zaak een beetje interessant te houden voor vaste bezoekers. Deze bezoekers zijn ontzettend belangrijk in P&W omdat zij eigenlijk de enige zijn die serieus vragen beantwoorden en echt behulpzaam zijn met brede, opbouwende en stimulerende antwoorden.

Simpele conversies en dergelijke passen volgens mij niet in het beeld van een interessant forum en daarom heb ik ze op slot gezet.

Hetzelfde zou ik ( met nog meer liefde ;) ) doen bij een PHP topic en omdat we consequent moeten zijn doe ik dat dus ook bij een Java of C++ topic (hoezeer ik die topics ook waardeer ;) ).

Dat we dergelijke topics op slot zetten hebben we trouwens niet zelf besloten. Dit is besloten na uitgebreidde input van ontevreden bezoekers... Zie daarvoor vele lange discussies in LA :) .
Met zo'n reactie meteen in m'n topic had ik wat meer begrip gehad. Gewoon op slot zetten, zonder een voor mij heldere reden, vind ik wel erg gemakkelijk. Je bent moderator, in mijn ogen, om de boel op orde te houden. Niet domweg slotjes plaatsen. Deze topic had dus voorkomen kunnen worden....

Maar goed, zoals ik al zei, ik heb begrip voor de situaltie nu.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:06 schreef Johannes het volgende:
Om 15:14 wordt je topic gesloten.
Om 15:21 open je een nieuwe. Dan heb je dus maximaal 7 minuten(tijd om nieuwe topic te posten+lezen van het oude slotje inbegrepen, dus eigenlijk 5 minuten) gezocht. Noem je dat zoeken? Wat we willen zien is dat je laat zien dat je moeite gedaan hebt, door bijvoorbeeld eerst een goede introductie te lezen voor C++. Daar ben je echt binnen 5 minuten niet mee klaar.
Lees eens dit draadje om te zien waarom wij dit willen:
[topic=422598/1/50]
Uit jou reactie begrijp ik dat je zelf niet eens goed de regels kent. Eerst zoeken dan posten. Ik was dus al zelf druk aan het onderzoeken geweest voordat ik de eerste topic opende.... En zo hoort het, naar mijn mening.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 27 februari 2002 16:05 schreef Renegade het volgende:

[..]

Allereerst mijn excuses als ik de vorige verbanden legde in mijn vorige post. Wat we bedoelen te zeggen (verbeter me als ik het fout heb :)) is dat nieuwe mensen van harte welkom zijn, maar er wordt een bepaald niveau verwacht van de vragen die je stelt. Zolang je zelf ermee bezig bent, en bereid bent om moeite te doen om je antwoorden te krijgen willen we je graag helpen, maar die zelfwerkzaamheid wordt wel van je verwacht. Als je ergens echt niet uit komt, dan helpen we al te graag, maar laat dan ook zien dat je er echt moeite voor gedaan hebt (10 minuten googelen/gotsearchen is daarbij eigenlijk niet genoeg :P).
ik wil je wel verbeteren, maar onder voorbehoud :P
(zie ook de post van mbravenboer)

het is natuurlijk een ontzettend newbie probleem, die je met en beetje logisch nadenken en de handleiding van je programmeertaal en libraries erbij makkelijk op kunt lossen. Als ie na echt zoveel moeite gedaan te hebben er nog niet uitkomt, dan is GoT niet echt het forum om zijn vraag te stellen, simpelweg omdat we hier wat niveau verwachten. Dan zou het beter zijn voor hem om een cursus te volgen of iets in die richting, daar heeft ie veel meer aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ik wil je wel verbeteren, maar onder voorbehoud :P
(zie ook de post van mbravenboer)

het is natuurlijk een ontzettend newbie probleem, die je met en beetje logisch nadenken en de handleiding van je programmeertaal en libraries erbij makkelijk op kunt lossen. Als ie na echt zoveel moeite gedaan te hebben er nog niet uitkomt, dan is GoT niet echt het forum om zijn vraag te stellen, simpelweg omdat we hier wat niveau verwachten. Dan zou het beter zijn voor hem om een cursus te volgen of iets in die richting, daar heeft ie veel meer aan :)
Wel een beetje vreemd dat ik daar nu pas van op de hoogte wordt gesteld. Ik heb nergens kunnen lezen, voor en na de registratie, dat er 'een bepaald' niveau wordt verwacht van de gebruiker.

• mbravenboer
jeroenbeekman: Met zo'n reactie meteen in m'n topic had ik wat meer begrip gehad. Gewoon op slot zetten, zonder een voor mij heldere reden, vind ik wel erg gemakkelijk.
Tja... ik doe mijn best om duidelijke sluit-messages te tikken omdat ik inderdaad besef dat onduidelijke slotjes LA topics en ergernis veroorzaakt. Naar verhouding heb je trouwens al mazzel met de lengte van mijn sluit-berichten ;0 . Soms zijn ze echter toch nog niet duidelijk genoeg (zoals nu blijft) en ik heb natuurlijk ook niet altijd zin om een heel a4-tje vol te tikken ;) .

* mbravenboer zal echter nog meer op zijn slotjes letten :) .
Je bent moderator, in mijn ogen, om de boel op orde te houden. Niet domweg slotjes plaatsen.
Uiteraard, volledig mee eens :) . Dat is ook het doel van mijn slotjes: norm bepalend werken en P&W interessant houden.
Gelukkig :) .

Als je overigens later toch nog tegen een probleem aanloopt ben je uiteraard meer dan welkom :) .

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 27 februari 2002 16:08 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Met zo'n reactie meteen in m'n topic had ik wat meer begrip gehad. Gewoon op slot zetten, zonder een voor mij heldere reden, vind ik wel erg gemakkelijk. Je bent moderator, in mijn ogen, om de boel op orde te houden. Niet domweg slotjes plaatsen. Deze topic had dus voorkomen kunnen worden....

mbravenboer is lite-mod, een soort van moderator maar dan met minder rechten. Die lite-mods zijn aangesteld (dmv verkiezing door de users) omdat het gewoon geen houden meer aan was voor de moderators, het was werkelijk dwijlen met de kraan open (nu nog steeds). Dus hij is er wel om domweg slotjes te plaatsen :)

ik weet ook dat mbravenboer een van de meest gewaardeerde lite-mods is door zijn diplomatieke posts bij slotjes, maar je moet begrijpen dat er simpelweg niet echt tijd voor is om elke keer weer een heel verhaal te tiepen voor al die topics die gesloten moeten worden (en dan vind ik dat ie het nog lang volhoud... na zoveel topics zou er bij mij niet meer dan een simpele "op slot" eruit komen :)). En er zijn zat plaatsen waar je kunt lezen dat niveau verwacht wordt, dus in principe was zijn post (die ik nog steeds hardstikke redelijk en ongeergerd vind) niet eens nodig geweest

[/mbravenboer-buttkiss-modus :P]

• mbravenboer
jeroenbeekman: Wel een beetje vreemd dat ik daar nu pas van op de hoogte wordt gesteld. Ik heb nergens kunnen lezen, voor en na de registratie, dat er 'een bepaald' niveau wordt verwacht van de gebruiker.
Het staat wel in de faqs, maar het is inderdaad een groot probleem wat je signaleert: hoe maken we nieuwe gasten duidelijk wat we verwachten? Stickies, faqs en quickstarts bovenaan fora schijnen niet te werken....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:14 schreef OiSyN het volgende:

[..]

En er zijn zat plaatsen waar je kunt lezen dat niveau verwacht wordt, dus in principe was zijn post (die ik nog steeds hardstikke redelijk en ongeergerd vind) niet eens nodig geweest

[/mbravenboer-buttkiss-modus :P]
Ik zou graag een voorbeeld van je zien...

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef OiSyN het volgende:

[..]
Als ie na echt zoveel moeite gedaan te hebben er nog niet uitkomt, dan is GoT niet echt het forum om zijn vraag te stellen, simpelweg omdat we hier wat niveau verwachten. Dan zou het beter zijn voor hem om een cursus te volgen of iets in die richting, daar heeft ie veel meer aan :)
Mwoach, als ie met zoveel zoeken er nog niet uitkomt, ga ik er eigenlijk van uit dat er wat meer aan de hand is, en het dus waarschijnlijk wel GoT materiaal is, maar da's imho :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• mbravenboer
OiSyN: /mbravenboer-buttkiss-modus :P
Dat kietelt :P ;) .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Koop gewoon een boek over C/C++ voordat je op een forum als GoT vragen begint te stellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:19 schreef Exirion het volgende:
Koop gewoon een boek over C/C++ voordat je op een forum als GoT vragen begint te stellen.
Heb ik, maar dat was al vermeld... We gaan nu de argumenten herhalen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 27 februari 2002 16:17 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Ik zou graag een voorbeeld van je zien...
ga ik voor je zoeken, als ik niets kan vinden dan neem ik mijn stelling terug en bied ik mijn excuses aan :)

ogenblikje...

.edit: je hebt gelijk, het is niet in 1 van de FAQ's te lezen... Het staat echter wel 100.000 (bind me hier niet op vast :P) keer in LA discussies vermeld, maar ja, ze kunnen natuurlijk niet verwachten dat iedereen dat allemaal gaat lezen. Het is namelijk nog een punt van discussie, misschien dat het daarom (nog) niet doorgevoerd is in de FAQ's

Dus bij deze trek ik mijn stelling terug en bied mijn excuses aan, jij had in principe niet kunnen weten dat we niveau verwachten zonder dat je door LA heen hebt gebladerd :)

Verwijderd

Jeroen, het gaat imo over het volgende.. typecasting van variabelen (dus bv. omzetten van een char naar een int) behoort echt tot de absolute basis van het programmeren. Dit hoort in een goed boek over C++ gewoon vermeld te staan hoe dit moet, alsmede dat er echt wel genoeg info over te vinden is op het inet.

Vergelijk het met iemand die een computer koopt en zich afvraagt waar de aanknop zit. Die gaat zoeken op Deja en op Got, koopt een boek waarin uitgelegd staat hoe windows werkt enz. Die persoon vind dus niet de gewenste info (alhoewel ik het knap vind dat hij zonder die info toch op google kan komen, maar dat terzijde).

Dan kan hij wel hier gaan posten maar het is en blijft een echte beginnersvraag, waarvoor GoT niet bedoeld is.

Om het heel bruut te stellen: het feit dat jij niet goed zoekt en het verkeerde boek gekocht hebt is geen excuus om toch hier te posten. De criteria om te posten omvatten meer dan alleen 'het mag niet in de searc/op google staan'.

Inhoudelijk.. kijk eens naar de C++ boeken van Sybex, die maken erg goede boeken. Een goed C++ boek kost je minimaal 100 piek.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 februari 2002 16:20 schreef jeroenbeekman het volgende:
Heb ik, maar dat was al vermeld...
Stap 2 : _lees_ het boek en probeer het zelf uit te zoeken

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:26 schreef hezik het volgende:
Jeroen, het gaat imo over het volgende.. typecasting van variabelen (dus bv. omzetten van een char naar een int) behoort echt tot de absolute basis van het programmeren. Dit hoort in een goed boek over C++ gewoon vermeld te staan hoe dit moet, alsmede dat er echt wel genoeg info over te vinden is op het inet.

Vergelijk het met iemand die een computer koopt en zich afvraagt waar de aanknop zit. Die gaat zoeken op Deja en op Got, koopt een boek waarin uitgelegd staat hoe windows werkt enz. Die persoon vind dus niet de gewenste info (alhoewel ik het knap vind dat hij zonder die info toch op google kan komen, maar dat terzijde).

Dan kan hij wel hier gaan posten maar het is en blijft een echte beginnersvraag, waarvoor GoT niet bedoeld is.

Om het heel bruut te stellen: het feit dat jij niet goed zoekt en het verkeerde boek gekocht hebt is geen excuus om toch hier te posten. De criteria om te posten omvatten meer dan alleen 'het mag niet in de searc/op google staan'.

Inhoudelijk.. kijk eens naar de C++ boeken van Sybex, die maken erg goede boeken. Een goed C++ boek kost je minimaal 100 piek.
Deze discussie was al afgerond wat mij betreft. Het gaat er nu om, waar ligt de grens? Van welk niveau moet ik zijn op überhaupt te mogen posten op Got? En hoe wil je dat in de praktijk brengen?

Verwijderd

Leuke verhaallijn hier en natuurlijk staat zoiets niet in een C++ boek, heeft niks met C++ te maken, meer met gezond verstand en er voor zorgen dat je alle data formaten van Windos kunt onderscheppen, of metbehulp Windows of door jezelf, wordt creatief, je kunt het wel *out* Ga weer meelezen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

Stap 2 : _lees_ het boek en probeer het zelf uit te zoeken
Zucht, herhaling van de argumenten...

• Renegade
Op woensdag 27 februari 2002 16:31 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

[exirion modus]
stap 3: lees het _nog een keer_ net zolang totdat je het snapt
[/exirion modus]

:? :P ;)

edit:

Trouwens bedoeld als geintje tegen Exirion, niet kwaad tegenover jou jeroen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 februari 2002 16:31 schreef jeroenbeekman het volgende:
Ja, want blijkbaar zie je nogsteeds niet in waarom we zoiets zeggen. Programmeren is net als vele andere dingen iets wat je het beste leert door zelf uit te zoeken en zelf te _doen_. Hapklare brokken leren je niks.

Ik vergelijk het vaak met opgaven maken terwijl er een antwoordenboek naast je ligt. Mensen die geen zin hebben gluren al heel gauw in het antwoordenboek, en daar leer je niks van. Hoe meer je probeert om iets zelf te doen, hoe meer je onthoudt en leert.

Dat is gewoon een waarheid als een koe, dus ik denk dat je weinig tegenargumenten kunt geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:31 schreef MRGEKKIE het volgende:
Leuke verhaallijn hier en natuurlijk staat zoiets niet in een C++ boek, heeft niks met C++ te maken, meer met gezond verstand en er voor zorgen dat je alle data formaten van Windos kunt onderscheppen, of metbehulp Windows of door jezelf, wordt creatief, je kunt het wel *out* Ga weer meelezen 8-)
Dat ben ik niet helemaal met je eens, nogmaals iedere programmaeur is newbie geweest. Hoe je het wendt of keert je komt op een gegeven moment problemen tegen. Die misschien een ander al veel eerder heeft gehad. Maar dat neemt niet weg, dat je ze niet moet (leren) oplossen. Dus dat het niks met c++ te maken heeft, is natuurlijk onzin...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, want blijkbaar zie je nogsteeds niet in waarom we zoiets zeggen. Programmeren is net als vele andere dingen iets wat je het beste leert door zelf uit te zoeken en zelf te _doen_. Hapklare brokken leren je niks.

Ik vergelijk het vaak met opgaven maken terwijl er een antwoordenboek naast je ligt. Mensen die geen zin hebben gluren al heel gauw in het antwoordenboek, en daar leer je niks van. Hoe meer je probeert om iets zelf te doen, hoe meer je onthoudt en leert.

Dat is gewoon een waarheid als een koe, dus ik denk dat je weinig tegenargumenten kunt geven.
Heb ik je ooit gevraagt naar een complete source code, zo van knippen/plakken klaar?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:34 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, nogmaals iedere programmaeur is newbie geweest. Hoe je het wendt of keert je komt op een gegeven moment problemen tegen. Die misschien een ander al veel eerder heeft gehad. Maar dat neemt niet weg, dat je ze niet moet (leren) oplossen. Dus dat het niks met c++ te maken heeft, is natuurlijk onzin...
Ik bedoel hiermee dat het niet met de taal C++ te maken heeft om dit probleem op te lossen, je kunt er ook Pascal of Basic of Cobol of Fortran voor gebruiken om er een paar op te noemen. Ga eerst eens kijken wat je wil bereiken en hoe je dit zou moeten bereiken, denk denk denk en je vindt het wel.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 februari 2002 16:35 schreef jeroenbeekman het volgende:
Heb ik je ooit gevraagt naar een complete source code, zo van knippen/plakken klaar?
Zelfs in een simpel boek als Basiscursus C++ (35 piek ofzo_ staan bijna alle onderwerpen van C++ min of meer beschreven, en zeker de basis stuff waar jij het over hebt.

Als je een beetje je best doet om de basis te leren (dus dat boek een beetje te lezen) dan moet je er uit komen. Als we gaan uitleggen hoe je het moet doen dan heb je de source praktisch al :{

Verwijderd

Deze discussie was al afgerond wat mij betreft.
Zoals ik al aangaf, ik had wat langer zitten typen waardoor mijn reply idd. als mosterd na de maaltijd kwam..
Het gaat er nu om, waar ligt de grens? Van welk niveau moet ik zijn op überhaupt te mogen posten op Got? En hoe wil je dat in de praktijk brengen?
Lijkt me vrij eenvoudig, dat zie je nl. hier. Je post dit en het wordt op slot gezet. Op die manier zie je dat het blijkbaar niet het beoogde niveau was, en gelijk ook hoe dit in de praktijk toegepast wordt. In het topic zelf worden nog genoeg hints gegeven over het hoe-en-waar-te-vinden van deze info, dus in principe moet je nu verder kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:38 schreef hezik het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf, ik had wat langer zitten typen waardoor mijn reply idd. als mosterd na de maaltijd kwam..
[..]

Lijkt me vrij eenvoudig, dat zie je nl. hier. Je post dit en het wordt op slot gezet. Op die manier zie je dat het blijkbaar niet het beoogde niveau was, en gelijk ook hoe dit in de praktijk toegepast wordt. In het topic zelf worden nog genoeg hints gegeven over het hoe-en-waar-te-vinden van deze info, dus in principe moet je nu verder kunnen.
Ik denk dat het op deze manier juist averechts werkt. Het vooraf duidelijk maken van een benodigd kennis niveau is veel doeltreffender dan achteraf sloten plaatsen. Dat is nu wel te zien aan dit topic. Als het vooraf duidelijk was geweest, had dat een hoop tijd bespaard.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:38 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zelfs in een simpel boek als Basiscursus C++ (35 piek ofzo_ staan bijna alle onderwerpen van C++ min of meer beschreven, en zeker de basis stuff waar jij het over hebt.

Als je een beetje je best doet om de basis te leren (dus dat boek een beetje te lezen) dan moet je er uit komen. Als we gaan uitleggen hoe je het moet doen dan heb je de source praktisch al :{
Sommige mensen willen altijd 't laatste woord hebben...
Respecteer ik hoor :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 februari 2002 16:44 schreef jeroenbeekman het volgende:
Sommige mensen willen altijd 't laatste woord hebben...
Respecteer ik hoor :)
Ik leg je iets uit. Negeer het of doe ermee wat je wilt, maar kom niet zeuren als je topic binnenkort weer op slot zit.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Laten we de discussie maar als afgerond beschouwen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.