[OC]Pc instabiel door voeding?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Alloh.
Celeron 900 @ 1200 @ 1,90 Volt.
Ik heb alleen wel 's vastlopers.
( bevroren beeld, spontane reboots etc).
Als ik em dan weer opnieuw wil opstarten begint 't gezeik.. geen boot en de keyboard ledjes knipperen. Vaak 'los' ik dit op door ff de cpu slotket een beetje aan te drukken of wat kabels los te halen.. op een of andere vreemde manier krijg ik em dan weer aan de praat.

Mijn vraag is dan.. kan 't aan de voeding liggen? Het lijkt me niet dat 't aan m'n Asus P3B-F moederbord ligt, want die behoort superstabiel te zijn. Aan andere onderdelen zal 't ook niet liggen denk ik (cpu wordt nooit te heet, ook niet als ik voel na een crash..)

Deze verschijnselen heb ik trouwens ook vaak als ik niet overclock. De volgende waarden zie ik met asus prob voor de voltages:

+12V : 11,551 (te laag dus, maar laag genoeg voor trouble?)
-12V : -11,38
+5V : 4,972
-5V : -4, 96
+3,3V: 3,424
vcore: 1,92

Ik heb ook wel 's dat ik na een crash bij een boot de melding krijg van " hardware monitor found an error".
Als ik dan in de bios naar de voltage kijk, staat de vcore er in rode letters in plaats van blauwe.. En als ik dan 1,9V instel, verandert ie em in 't rood naar 1.8V of in ieder geval een andere lagere waarde..

Wie heeft de antwoorden? Thx..

Verwijderd

je hem overgeclockt?
zet hem dan weer terug. of stel je voeding bij..

ik heb ook cely 466 maar die wil echt niet hoger..

Verwijderd

wat is het voor voeding ?? wat heb je er nog meer op aangesloten ?

• Harrie
  • Laatst online: 21:50

Harrie

NederVlaming

hoeveel watt voeding heb je?

• RedruM
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ow.. belangrijkste zowat.. 300W noname voeding van 60 piek ofzo :s

• Harrie
  • Laatst online: 21:50

Harrie

NederVlaming

Op woensdag 27 februari 2002 15:52 schreef RedruM het volgende:
Ow.. belangrijkste zowat.. 300W noname voeding van 60 piek ofzo :s
300 Watt zou toch genoeg moeten zijn. Die 12V is wat laag, maar volgens mij komen daar die probs niet van...

Verwijderd

Had ik ook met een DELL. Nieuwe voeding erin laten zetten en sinds die tijd werkt ie ok.

Verwijderd

Het kan door je voeding komen, om dat zeker te weten kun je een system monitor installeren. Ik heb zelf Intel active Monitor, en ik kan zo aflezen wat me voeding doet tot op de Millivolt :P

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Noujah..je voltages (zijn dat voltages bij een OC??) zien er prima uit...de +3.3 en de +5v zitten prima binnen hun tolerantie. De +12v wordt gebruikt door dingen als je hd's, cdrom etc, en ik meen (pin me d'r niet op vast) dat daar een afwijking van 10% op mag zitten.
Probeer of je het probleem zelf kan oproepen mbv proggels die je cpu stressen, en laat dat ook een flinke tijd lopen terwijl je de temps en voltages in de gaten houdt. Goeie stress-tests zijn oa Prime95, en als je je voeding en koeling _echt_ zwaar wil belasten draai je ff burn7k.exe (staat meen ik bij www.rick2001.tk)...gwoon die DOS-box open laten staan en kijken naar je temps/voltages.

Crasht je comp door te hoge temps--> beter koelen of terugclocken
Crasht je comp door te lage voltages (lijkt me stug in dit geval)--> voeding modden of betere voeding (enermax) kopen
Crasht je comp zomaar---> Vcore verhogen >:)

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1