Toon posts:

P3-733EB overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb van iemand die ik ken (en die dus wist dat ik mijn processor wou upgraden) een P3-733EB processor gekocht, deze draait op een bus van 133 MHZ, best een krachtig processortje , heel wat sneller dan die 550E die ik erin had.

Nu wil ik deze een beetje gaan opschroeven, heb 'm nu stabiel op 825 MHZ draaien (8x150 FSB) , al wat getest met 3dmark2001, niet vastgelopen (heeft 2 uur gedraaid, non-stop).

Goed zou je zeggen, maar als ik in de bios 'm op 155 FSB zet, gaat 't kreng soms piepen en geeft geen beeld.. Zet ik 'm op 150 FSB, doettie het gewoon.

Weet iemand toevallig wat ik nog meer kan proberen?
Mijn moederboard heet Asus P3V4X, en heeft (volgens mij) een VIA Apollo Pro 133A chipset.

Ik heb er 3 merkloze dimms inzitten, waarvan 2 van Spectek, en een van Specular.

Alvast bedankt voor alle reacties!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Op woensdag 27 februari 2002 15:41 schreef Strofos het volgende:
Hallo

Ik heb van iemand die ik ken (en die dus wist dat ik mijn processor wou upgraden) een P3-733EB processor gekocht, deze draait op een bus van 133 MHZ, best een krachtig processortje , heel wat sneller dan die 550E die ik erin had.

Nu wil ik deze een beetje gaan opschroeven, heb 'm nu stabiel op 825 MHZ draaien (8x150 FSB) , al wat getest met 3dmark2001, niet vastgelopen (heeft 2 uur gedraaid, non-stop).

Goed zou je zeggen, maar als ik in de bios 'm op 155 FSB zet, gaat 't kreng soms piepen en geeft geen beeld.. Zet ik 'm op 150 FSB, doettie het gewoon.

Mijn moederboard heet Asus P3V4X, en heeft (volgens mij) een VIA Apollo Pro 133A chipset.

Ik heb er 3 merkloze dimms inzitten, waarvan 2 van Spectek, en een van Specular.

Ik zou ander geheugen proberen

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ander geheugen, als ik dat zou kopen, geeft dat een garantie dat ik naar 852,5 MHZ kan (5,5x155 = 852,5)?

Verwijderd

ik heb mij pent 667@750 lopen, doordat ik mijn volt een tikkeltje heb verhoogd,
alleen niet helemal super stabiel,
ik mag aannemen dat bij een pent de max fsb (stabiel)
150 Mhz is

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Je had er toch drie verschillende dimmetjes in zitten? Probeer het anders eens met 1 van die dimmen erin en wissel ze steeds om, kun je kijken welke het best op te voeren zijn. Als het aan je geheugen ligt natuurlijk. Maar dat kun je op deze manier ook uitzoeken.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:06 schreef budi het volgende:
Je had er toch drie verschillende dimmetjes in zitten? Probeer het anders eens met 1 van die dimmen erin en wissel ze steeds om, kun je kijken welke het best op te voeren zijn. Als het aan je geheugen ligt natuurlijk. Maar dat kun je op deze manier ook uitzoeken.
Dit is idd de manier plus het verhogen van het core voltage.
Ook kan je de memory timings even zo laag mogelijk zetten en kijken of je dan verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
core voltage heb ik al verhoogd, van 1.65 (standaard) naar 1.95. temps zijn nog behoorlijk OK (hij was 47C na die 3dmark sessie, dus da's nog goed)

Verwijderd

Ey, zit je niet misschien aan je maximum wat je comp tolereert, want als je in de bios gaat OC-en, dan kom je op een gegeven moment niet echt verder right?
Greetz

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb het idee dat het geheugen vaak de onstabiliteit veroorzaakt, bij mij was dat wel zo tenminste.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar heb je jouw oude 550E wel eens overgeclocked? 733Mhz mag geen probleem zijn namelijk (dat maakt de upgrade van 550E naar 733EB nogal zinloos)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Hallo

Kan aan mij liggen hoor? :?

Verwijderd

P3-733EB processor gekocht, deze draait op een bus van 133 MHZ,

Dus hij loopt nu op 1200mhz :9~ misschien moet ik dat ook maar is proberen... :+

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op woensdag 27 februari 2002 17:24 schreef bart1234 het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen hoor? :?
LOL klein foutje soms :?
multiplier is nl 5.5

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

bij een 150 FSB kan het aan van alles liggen, je AGP, je PCI (= IDE, NIC, ...), je RAM en noem maar op... Of de CPU zelf natuurlijk ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, die P3-550E heb ik al geprobeerd over te klokken, maar hij kwam niet hoger dan 5,5x110 :-(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Als hij begint te piepen dan is denk ik het meest aannemelijk dat je VGA of RAM het niet trekt... Daar zou ik verder in gaan zoeken. Ik had vroeger ook een 550E, die keurig 825 liep... bord (BX) wou alleen niet verder dan 150 Mhz. Het zou ook goed kunnen dat je chipset gewoon niet verder wil.

Concrete Loop Watercooling

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
ja dat is nou het kutte van 133mhz procs. Je kan ze FSB niet erg hard overklokken. Als je nou een 100mhz proc op 150 zet is dat al een hele vooruitgang! Die van mij houdt dat maar 5 minuten vol (daarom staat ie op 140) maar als ik beter geheugen erin prop zou die het makkelijk moeten houden :) Probeer anders ff met CPUFSB in windows verder over te klokken! http://www.podien.de
Pagina: 1