Ik heb hier een bakkie staan dat in een ver verleden door ons paps bij de Makro is gekocht. Het betreft een P75, origineel 8 mb geheugen, etc. Nou is er in de loop van de tijd een geluidskaart, een cdromspeler, een netwerkkaart en een isdnkaart bij-in gekomen, en een lullige 64mb geheugen. Nou heb ik ergens een P100 op de kop getikt, en die erin gezet. Ik dacht: zo... even in de bios de settings goed zetten. Nou mooi niet dus. Ik kan in de Bios niks vinden over CPU speed of CPU Clock etc etc...
Aangezien hij van de Makro komt, is het een merk PC. Op de buitenkant zit een stikkertje waarop staat: Intal. (geen typo, met een A dus) Op de originele hardware echter zitten ook Legato garantie stikkers.
De vraag is: Hoe krijg ik die CPU op 100mhz ipv 75?
Niet via het Bios, dus waarschijnlijk met jumpertjes. Die ik vervolgens niet kan vinden op het mobo. Dat mobo'tje is naam/typenummerloos helaas, dus daar kan ik jullie ook niet van voorzien.
Weet iemand wat er met die bedrijven gebeurd is, of waar ik documentatie etc kan vinden? De originele boekjes zijn er helaas niet meer bij
Aangezien hij van de Makro komt, is het een merk PC. Op de buitenkant zit een stikkertje waarop staat: Intal. (geen typo, met een A dus) Op de originele hardware echter zitten ook Legato garantie stikkers.
De vraag is: Hoe krijg ik die CPU op 100mhz ipv 75?
Niet via het Bios, dus waarschijnlijk met jumpertjes. Die ik vervolgens niet kan vinden op het mobo. Dat mobo'tje is naam/typenummerloos helaas, dus daar kan ik jullie ook niet van voorzien.
Weet iemand wat er met die bedrijven gebeurd is, of waar ik documentatie etc kan vinden? De originele boekjes zijn er helaas niet meer bij