Ik merk van mezelf dat ik al niet altijd consequent ben in de naamgeving van tabellen en tabelvelden. Dat komt doordat ik overal wat anders tegenkom, en om wel consequent te kunnen werken wil daarom wat regels voor mezelf (en mogelijk voor het hele bedrijf) opstellen. Probleem is dat ik er niet uit ben wat de beste methode is en ik ben dus benieuwd naar jullie meningen.
Wat voorbeelden van wat ik bedoel (dat ik dus overal op internet en de literatuur andere manieren van naamgeving tegen kom):
Wat zijn jullie opvatten wat betreft naamgeving? En dan op bijvoorbeeld de punten:
• taal (Nederlands/Engels/door elkaar)
• gebruik hoofd/kleine letters
• naamgeving "primary id" (alleen "id", tabelnaam_id, id_tabelnaam etc)
• naamgeving foreign keys (tabelnaam_id, id_tabelnaam_id etc)
• gebruik underscores en andere tekens
Wat voorbeelden van wat ik bedoel (dat ik dus overal op internet en de literatuur andere manieren van naamgeving tegen kom):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| (tabel: mix/Mix/tmix) id/id_mix/Mix_id naam/Name/Mix_Name (tabel: drank/Drank/Drinks/tDrank) id/id_drank/Drank_ID naam/Drank_naam/drankNaam (tabel: drank_mix/dm/drankmix/DrankMix) id/koppel_ID/drankmix_id id_mix/MixID/id_mix_id id_drank/DrankID/id_drank_id |
Wat zijn jullie opvatten wat betreft naamgeving? En dan op bijvoorbeeld de punten:
• taal (Nederlands/Engels/door elkaar)
• gebruik hoofd/kleine letters
• naamgeving "primary id" (alleen "id", tabelnaam_id, id_tabelnaam etc)
• naamgeving foreign keys (tabelnaam_id, id_tabelnaam_id etc)
• gebruik underscores en andere tekens
Ik spoor veilig of ik spoor niet.