Toon posts:

Char naar Integer met c++ [nr 2]

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zie [topic=424248/1/25]

Ik heb mijn c++ boek gepakt en ben aan het bladeren gegaan, niets relevants gevonden. Daarna in de GoT seach gaan zoeken, 3 resultaten. Ook niet iets waar ik aan heb. Vervolgens met Google gezocht; 'convert char to int' en 'char naar int' Allemaal sites die zeggen dat het kan, maar vermelden niet hoe.

Ik ben geen programmeergoeroe, weet dus wel dat het mogelijk is. Maar niet precies hoe.

Ik vind het wel een beetje makkelijk dat er meteen een slot op m'n vorige vraag gezet wordt. Alsof ik niet eerst zelf onderzoek heb gedaan... Je kunt dit altijd eerst vragen, maar een gebruiker krijgt op deze manier niet eens de kans zicht te verdedigen...

Maar goed, ik drijf af ;)

Verwijderd

1
2
3

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
vermoed dat je zoiets bedoelt als

char a = '3';
int b = a-48;

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tip: het heet niet converten maar type-casting

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx...

ga ik mee aan de slag.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 27 februari 2002 15:30 schreef drm het volgende:
Tip: het heet niet converten maar type-casting
nee, dat heet niet zo
kijk naar z'n vorige topic, dan wordt duidelijk wat ie nou eigenlijk wil (namelijk zoiets wat Dash2in1 weergeeft) :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tja sorry, maar dit gaat toch echt weer op slot. Leren programmeren doe je niet in P&W, dat doe je door het bestuderen van documentatie. Als je dergelijke vragen moet stellen duidt dat op een gebrek aan basiskennis die je eerst zelf moet opdoen. Dit kan je omzeilen door ons om een antwoord te vragen, maar dat is niet nuttig voor jou en niet leuk voor ons...

Als je even wat beter zoekt moet je hier toch echt iets over kunnen vinden want hele volksstammen zijn hier mee bezig geweest ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.