Nieuwe Diskettestation. hoera, maar nee hoor

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Geachte tweakers,

Ik had problemen met diskettestation. De winkel waar ik computer heb gekocht, heeft de diskettestation alweer vervangen.

Ik gebruik Windows XP

Maar nu ik nieuwe diskettestation gebruikt, lees het diskette na de eerste keer neit goed en er wordt dan gevraagd om te formatteren of plaats een ander medium in. Ik stop voor de tweede keer of meerdere keren diezelfde diskette in.
Dan wordt het wel gelezen.

Waaraan zou het mankeren? :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zit je flop er nie goed in, heb ik ook wel es. Floppy is gewoon beetje oud aan het worden I guess :(

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Op woensdag 27 februari 2002 15:19 schreef blackd het volgende:
Dan zit je flop er nie goed in, heb ik ook wel es. Floppy is gewoon beetje oud aan het worden I guess :(
Zou het goed werken als ik alle diskette volledig formatteren zodat WinXP eigen bestandssysteem of zo gaan maken, zodat het beter kan lezen bij eerste keer?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hoor je het station wel dat ijzeren dingetje (he niet te technisch worden.) wegschuiven??

Probeer anders de diskette een beetje op en neer te bewegen totdat je dat wel hoort. Sommige types diskettestation hebben daar last van. (Compaq deskpro oa)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

FDD kabel omdraaien?
Dat deed ik een keer fout :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 15:48 schreef 4dd1cT het volgende:
FDD kabel omdraaien?
Dat deed ik een keer fout :P
Dan doet hij het helemaal niet, en niet af en toe wel en af en toe niet..
Op woensdag 27 februari 2002 15:21 schreef Silver7 het volgende:

[..]

Zou het goed werken als ik alle diskette volledig formatteren zodat WinXP eigen bestandssysteem of zo gaan maken, zodat het beter kan lezen bij eerste keer?
In principe is het bestandssysteem gewoon altijd hetzelfde, dus ik denk dat dat niet veel zal uitmaken

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

leg je drive een los in/naast je kast en probeer het dan een paar keer.
Ik had een zelfde soort probleem. Met drive in de kast geschroefd wilde de pc niet booten vanaf flop en met drive los wel.
Ik denk dat de drive door het vastschroefen iets uit zijn verband wordt gerukt waardoor de flop niet goed in de drive zit.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ok. we hebben nu 2x een andere diskdrive gebruikt met dezelfde diskette. 2x leest dat ding niet goed.

Weet je wel zeker dat die flop lekker is? :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

charrel

Cortisol4life..

ik heb hetzelfde meegemaakt met een pc van een vriend van me, zodra je in windows een diskette erin doet wil ie hem formatteren, terwijl mijn pc het schijfje gewoon leest. Dit gebeurt onder win98se. Het rare is dat als je gewoon in dos zit het diskette station wel gewoon werkt, kan dan gewoon kijken wat er op de diskette staat. lijkt wel of er iets fout gaat in windows met het diskette station. |:(
Als iemand hier wat op weet, plz let me know

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik heb het wel eens meegemaakt onder Windows XP: Als je een CD erin doet dat hij dan soms die CD niet herkent en je hem vervolgens niet eens meer open en dicht kunt doen. Misschien is dat ook af en toe zo met het diskette station en herkent hij af en toe de diskette gewoon niet.
Ik weet het niet zeker, maar ik heb al meer rare dingen meegemaakt met WinXP

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Hebben jullie wel eens gedacht aan een BIOS instelling??? Er zijn situaties waar FIFO control in de BIOS op disabled staat |:( . Bij mij hielp het om dat ding naar Fifo control enabled te zetten.. :)

Humor moet je serieus nemen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
A20 Gate: Fast

Ooit eens op normal gezet? Probeer dat eens.
Ik hadm et een AMD DX4-100 dat ding op fast staan, wou in Windows ineens mn flop ook niet meer (in DOS wel).
Verder op een PC CHIPS met K6/233 ook eens meegemaakt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Gaarne in je oude topic hierover verdergaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.