Ik heb een flash animatie die als EXE draait, dus niet in een IE document. Ik heb even gezocht hoe om een popu te maken uit een flash movie, maar zij willen allemaal dat er een script in de HTML document moet komen. Hoe doe ik dit in een flash animatie alleen? Ik gebruik Macromedia FLash 5.
Verwijderd
code:
1
| "javascript:window.open('" add url add "','" add winName add "','width=" add winW add ",height=" add winH add ",top='+((screen.height/2)-(" add winH/2 add "))+',left='+((screen.width/2)-(" add winW/2 add "))+',toolbar=" add tools add ",scrollbars=" add scroll add ",resizable=" add resize add ",menubar=" add menu add ",status=" add status add ",directories=" add directory add ",location=" add location add "'); void(0);" |
en dit is dan met een smartclip waar hij de waardes uit haalt wat dus bij "add" wordt ingevoegd, maar op deze manier kun je dus alle js in flash houden.
en deze centreerd je popupje gelijk,
(sorry voor layout verknoeien)
Verwijderd
Een nadeel misschien, bij een GetURL kun je geen comma's gebruiken ? Of zie ik dat fout ?Op woensdag 27 februari 2002 15:29 schreef Necromancy het volgende:
code:
1"javascript:window.open('" add url add "','" add winName add "','width=" add winW add ",height=" add winH add ",top='+((screen.height/2)-(" add winH/2 add "))+',left='+((screen.width/2)-(" add winW/2 add "))+',toolbar=" add tools add ",scrollbars=" add scroll add ",resizable=" add resize add ",menubar=" add menu add ",status=" add status add ",directories=" add directory add ",location=" add location add "'); void(0);"
en dit is dan met een smartclip waar hij de waardes uit haalt wat dus bij "add" wordt ingevoegd, maar op deze manier kun je dus alle js in flash houden.
en deze centreerd je popupje gelijk,
(sorry voor layout verknoeien)
Ik heb het namelijk in de GetURL gedaan maar dan probeert hij die script als webpage te openen. Hij zoekt dus naar
en dat bestaat natuurlijk niet.
code:
1
| "javascript:window.open('" add url add "','" [..] |
en dat bestaat natuurlijk niet.
Verwijderd
ff voorbeeld online gezet.
denk er wel aan dat button in mc zit omdat dat de smartclip is. (clip parameters)
http://www.impressivedesign.nl/mvb/got/popup
denk er wel aan dat button in mc zit omdat dat de smartclip is. (clip parameters)
Ik heb net ff naar die ding gekeken, en hij doet het alleen ik weet niet waar ik de url en zo moet invullen.
Als ik dus i.p.v dat gedeelte tussen ****s een url doe, dan wordt alles rood en zo.
code:
1
| "javascript:window.open('"**** add url add ****"','" add winName add "','width=" add winW add ",height=" add winH add ",top='+((screen.height/2)-(" add winH/2 add "))+',left='+((screen.width/2)-(" add winW/2 add "))+',toolbar=" add tools add ",scrollbars=" add scroll add ",resizable=" add resize add ",menubar=" add menu add ",status=" add status add ",directories=" add directory add ",location=" add location add "'); void(0);" |
Als ik dus i.p.v dat gedeelte tussen ****s een url doe, dan wordt alles rood en zo.
Verwijderd
daarin moet je ook niet wijzigen,, deze get url haalt zijn info uit de clip parameters.
klik rechtse muisknop op het movieclipje en dan panels --> clip parameters,, hier in kun je de url en maten van het popupje wijzigen.
klik rechtse muisknop op het movieclipje en dan panels --> clip parameters,, hier in kun je de url en maten van het popupje wijzigen.
Yippeeee, you da man!!!! thanks man!!
[edit]
Hoe krijg je die clip properties zoals add en zo erin? Ik heb nu dezelfde GetURL functie en zo, alleen ik krijg geen opties in clip properties, waar moet ik dit toevoegen?
[edit]
Hoe krijg je die clip properties zoals add en zo erin? Ik heb nu dezelfde GetURL functie en zo, alleen ik krijg geen opties in clip properties, waar moet ik dit toevoegen?
Ik zet ff mijn flashje online. HIER ISSIE
Het is de bedoeling dat ik als ik op ENTER SITE click een bestand in dezelfde map als die flash animatie opent in een popu venster. als de clip parameters er eenmaal zijn kan ik ze wel zelf veranderen, maar ik krijg ze niet.
Het is de bedoeling dat ik als ik op ENTER SITE click een bestand in dezelfde map als die flash animatie opent in een popu venster. als de clip parameters er eenmaal zijn kan ik ze wel zelf veranderen, maar ik krijg ze niet.
Ik zie geen smartclip in je library, dus dat je nergens clipparameters kunt vinden, lijkt me niet zo verwonderlijk.Op donderdag 28 februari 2002 08:58 schreef Ankabouti het volgende:
Ik zet ff mijn flashje online. HIER ISSIE
Je kunt het jouw geval overigens simpeler oplossen door de variabelen op de normale manier te definiëren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| on (release) {
url = 'popup.html';
winName = 'IE_killer';
winW = 200;
winH = 200;
tools = 'no';
scroll = 'no';
resize = 'no';
menu = 'no';
status = 'no';
directory = 'no';
location = 'no';
getURL ("javascript:window.open('" add url add "','" add winName add "','width=" add winW add ",height=" add winH add ",top='+((screen.height/2)-(" add winH/2 add "))+',left='+((screen.width/2)-(" add winW/2 add "))+',toolbar=" add tools add ",scrollbars=" add scroll add ",resizable=" add resize add ",menubar=" add menu add ",status=" add status add ",directories=" add directory add ",location=" add location add "'); void(0);");
} |
Toch vraag ik me af of je überhaupt iets aan die popup hebt.
Als je de popup aanmaakt vanuit een stand-alone Flash applicatie,
krijg je altijd twee nieuwe vensters. Het eerste venster
is een normaal venster zoals deze verschijnt als je normaal je browser opent.
Het eerste venster voert het popup-script uit, dat is dus het tweede venster.
Na het aanmaken van de popup wordt het eerste venster niet gesloten,
wat dus erg lelijk is.
Hier, in ieder geval in IE5.5, is er dan ook nog het probleem dat de popup
zelf, het popup-script ook weer uit wil voeren, wat resulteert in een oneindige loop.
Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.
Verwijderd
Hier zeg ik nog, let op dat het een mc is, in jouw flaatje is het een button en die kan dus geen clipparameters hebben, maak er mc van en je kunt er clip parameters aan geven.Op woensdag 27 februari 2002 16:43 schreef Necromancy het volgende:
ff voorbeeld online gezet.
Pagina: 1