Sterk uitvergroten van foto

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het hier moet of bij software, maar ik zoek een programma waarmee je heel sterk op een foto kan inzomen zonder die verdomde pixels te krijgen.
Zoals je bv soms in films ziet als ze inzomen op een camera-beeld. Dan zie je de computer inzoomen, en daarna worden de pixels een beetje weggewerkt. Is dit alleen mogelijk in de film of zijn er progs die dit ook kunnen ?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Nee..
elke Albeelding komt uit op pixels.. behalve vectoren..

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Nee, dit is niet in het echt mogelijk. Maar er zijn wel intelligente inzoom programma's, zoals Photoshop of Paint Shop Pro. Zoland je maar niet te ver in zoomt dan valt het wel mee.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 18:12
Je kunt het ingezoomde beeld hooguit 'smoothen' dit kan met bijna elke fotoeditor.

Informatie die er niet is kun je simpelweg niet weergeven...

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Op woensdag 27 februari 2002 14:36 schreef DeX het volgende:
Nee..
elke Albeelding komt uit op pixels.. behalve vectoren..
Ja, tenzij de afbeelding uit vectoren is opgebouwd. Bv. in Macromedia Flash kun je zo ver in zoomen als je maar wil, zonder enige pixel vermoming te krijgen :)

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Geloof niet alles wat je ziet in films

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

Onderwerp is al een aantal malen voorbij gekomen...
[topic=288796/1/50]

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
De truc die ze in films gebruiken is dat men gewoon uitgaat van superhighres afbeeldingen

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik heb ze in baantjer weleens zien inzoomen op een streaming media file (320x240 + compressie) en daar konden ze aan zien of een jaszak versteld was of niet... dat is best vette bullshit, dus geloof niet alles wat je op tv ziet.

Stoer; Marduq

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op woensdag 27 februari 2002 17:08 schreef XangadiX het volgende:
ik heb ze in baantjer weleens zien inzoomen op een streaming media file (320x240 + compressie) en daar konden ze aan zien of een jaszak versteld was of niet... dat is best vette bullshit, dus geloof niet alles wat je op tv ziet.
Of in Enemy of the State dan? Met die plastic tas waar iets in gestopt was. Toen moest ik wel lachen

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 27 februari 2002 14:41 schreef raptorix het volgende:
De truc die ze in films gebruiken is dat men gewoon uitgaat van superhighres afbeeldingen
ook, maar ze switchen ook van de ene afbeelding naar de andere op een punt waarbij je het niet opvalt (een beetje motionblur bv), een mooi voorbeeld is de Dommelsch reclame waarbij ze vanuit de ruimte inzoomen op een bierdopje.

Dat bestaat gewoon uit een x-aantal afbeeldingen...

www.jurgroessen.nl

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Of je moet S-Spline eens proberen..
Heb ik zelf ook eens gedaan.. Verwacht geen wereldwonder, maar het is een prima proggie !

Verwijderd

Zoombrowser, kan je nog heel nauwkeurig kijken wat een vrouw in haar hand heeft als ze 10 pixels hoog is ;) dat proggie rox

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is hier een voorbeeldje van ? (heb dat s-programmatje ff gezien in andere topic maar vond het inderdaad niet echt overtuigend)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 08:03
Met veel plaatjes import ik ze gewoon in flash en doe een trace bitmap/vergroot

maar ik denk niet dat dat zo goed gaat met een foto.....

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Optisch zoomen (met lenzen) kan perfect als je goede lenzen hebt. Of eigenlijk kan dat niet met lenzen, maar met spiegel-reflex.

Digitaal zoemen kan niet zonder dat je die pixels kan zien. Een foto op papier kun je ook niet oneindig op inzoomen, omdat er nu eenmaal een bepaalde korrelgrootte de limiet is.
Pagina: 1