[OC] Overclocken op een onbekend mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb hier nog een 300mhz celly A liggen en een oude acer aspire maar ik weet niet wat voor mobo er in zit hoe kan ik het overcloken dan ? want die celly's willen wel zekker de 30 mhz ( dat weet iedereen >:) ) maar hoe kom ik er 8er wat voor type mobo ik dan heb ? is er een progje ofzo waar mee ik dan kan chekuh ? want nu gaat het net allemaal iets te traag ;)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Kun je dat niet zien bij het bootscherm dan?

Anders ff kijken bij download.com, en zoeken naar sisoft sandra :)

• Roberto
Op woensdag 27 februari 2002 14:42 schreef Fauna het volgende:
Kun je dat niet zien bij het bootscherm dan?

Anders ff kijken bij download.com, en zoeken naar sisoft sandra :)
nee dit is echt een #$%@% computer ik kan nixx doen in de bios ( anders had ik het natuurlijk wel gedaan :) ) en FSB setings kom ik zelfs niet aan in de bios het is zon computertje voor mensuh die nixx kunnen/willen ;) ( net zoiets als een compraq ;) )

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Oja: als je op je moederbord kijkt, zul je tabelletjes zien met FSB en Multiplier settings, en die zullen verwijzen naar dipswitches/jumpers op je moederbord. Die kun je verzetten om te oc-en.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

ALS die er al op zitten.......

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lees [topic=324186/1/25]
dan weet je in ieder geval WAT je precies moet verhogen. Een celeron 300A loopt standaard op een FSB van 66Mhz...en de multiplier is gelockt. Als je moederboard geen FSB van hoger dan 66Mhz ondersteunt is de zaak bekeken. En die kans is groot. Een welgemeend RTFM zou hier op z'n plaats zijn, maar omdat dat de sfeer niet ten goede komt: zoek de handleiding van het moederboard...desnoods op internet, en kijk of je de FSB kan verhogen.
Het is trouwens 'overclocken' |:(

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

zoek ff naar een nummer (duidelijk) op het mobo. typ dit in op www.google.com en meestal heb je dan wat info :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

idd, je kunt daar echt alles mee 8erhalen...
Bv Tot videokaarten van eeuwen oud :) Nu weet ik dat m'n 286 een dikke 640 videogeheugen heeft ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
[topic=359380/1/100]
Topictitel aangepast.

• Roberto
Op woensdag 27 februari 2002 15:14 schreef ISN het volgende:
zoek ff naar een nummer (duidelijk) op het mobo. typ dit in op www.google.com en meestal heb je dan wat info :)
mmhzz zal ik eens doen

• Roberto
Op woensdag 27 februari 2002 15:14 schreef _sNaRs_ het volgende:
Lees [topic=324186/1/25]
dan weet je in ieder geval WAT je precies moet verhogen. Een celeron 300A loopt standaard op een FSB van 66Mhz...en de multiplier is gelockt. Als je moederboard geen FSB van hoger dan 66Mhz ondersteunt is de zaak bekeken. En die kans is groot. Een welgemeend RTFM zou hier op z'n plaats zijn, maar omdat dat de sfeer niet ten goede komt: zoek de handleiding van het moederboard...desnoods op internet, en kijk of je de FSB kan verhogen.
Het is trouwens 'overclocken' |:(
chagerijn .... ik weet dat een celly @ 66 mhz loopt en dat de standaart seting voor de fsb ( dus ook mem 66 mhz is ) en nee er zitten geen fsb jumper's op aleen cpu speed dus ik snap niet waarom je zo boos wordt :? verkeerde been uit bed gestapt ?

en als je beter leesde zag je al dat dit een erg oud ding is waar bijna nixx bijzat en zeker geen handlijding en JA ik heb op de site geken of er nog 1 was maar nee dit model wordt niet meer ge-suport dus...
Pagina: 1