Hey,
Ik heb het volgende probleem. Op een webpagina wil ik het volgende realiseren :
Een inputveld waarin een datum ingevoerd gaat worden. Nu wordt de gebruiker geen patroon opgelegd (dd-mm-jjjj), maar gelden er geen regels. Dit klint misschien raar
Maar ik zal het uitleggen aan de hand van onderstaande (wat de gebruiker in kan voeren). Opmerking vooraf; de datum wordt wel altijd vertaald naar het dd-mm-jjjj formaat.
010102 => wordt vertaald naar 01-01-2002
1-12-2002 => wordt 01-12-2002
Zoals jullie zien zitten er simpele gevallen tussen, maar ook zeer moeilijke. De gebruiker moet wel minimaal 6 en maximaal 11 karakters invoeren. Het volgende zou dus ook kunnen :
1112002 (hier kan dus 1-11-2002 mee bedoeld worden, maar ook 11-1-2002...)
Nu is dus mijn vraag : weet iemand of zoiets al bestaat ?? Een stuk JavaScript dus, waarmee ik bovenstaand kan realiseren
Ik kan het natuurlijk een stuk makkelijker maken door als eis te stellen dat er alleen maar 6,8 of 10 karakters ingevuld mogen worden, maar ik wil het voor de gebruiker zo flexibel mogelijk houden, vandaar...
Ik weet het, dit is misschien ongeloofelijk
, maar ik wil het gewoon proberen
Ik heb het volgende probleem. Op een webpagina wil ik het volgende realiseren :
Een inputveld waarin een datum ingevoerd gaat worden. Nu wordt de gebruiker geen patroon opgelegd (dd-mm-jjjj), maar gelden er geen regels. Dit klint misschien raar
010102 => wordt vertaald naar 01-01-2002
1-12-2002 => wordt 01-12-2002
Zoals jullie zien zitten er simpele gevallen tussen, maar ook zeer moeilijke. De gebruiker moet wel minimaal 6 en maximaal 11 karakters invoeren. Het volgende zou dus ook kunnen :
1112002 (hier kan dus 1-11-2002 mee bedoeld worden, maar ook 11-1-2002...)
Nu is dus mijn vraag : weet iemand of zoiets al bestaat ?? Een stuk JavaScript dus, waarmee ik bovenstaand kan realiseren
Ik kan het natuurlijk een stuk makkelijker maken door als eis te stellen dat er alleen maar 6,8 of 10 karakters ingevuld mogen worden, maar ik wil het voor de gebruiker zo flexibel mogelijk houden, vandaar...
Ik weet het, dit is misschien ongeloofelijk