Ik wil nogal graag overstappen van windows naar linux.
Mijn server haal een uptime van max 2 dagen met win2000 en ik wil gewoon een linux server (leerzaam en nuttig).
Ik weet zo goed als nix van Linux (dat is nogal het probleem).
Maarja.. Misschien is hier iemand die heel aardig is
, tijd te veel heeft en mij graag zou willen helpen.
Mijn server specs:
- AMD 700 MHz
- MSI K7 PRO
- 196 MB SDRAMM
- GF2 MX
- ADSL USB modem!!!
- 3com 100MBit Ethernetcard
Wat ik wil:
Ik wil dus een linux server waar ik niet meer naar om hoef te kijken...
Hij moet internet gaan delen en er moet een webserver op komen te staan (ja met mijn 64 Kbit upstream
)
Ik heb al aardig wat topics doorgelezen, maar ik leer er niet veel van (omdat ik zo goed als niet weet)
Nou is mijn vraag (schrik niet hoor):
Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?! (erg he?
)
Ik heb RedHat 7.2 en ik kan wel leuk kiezen dat is de Server zooi moet installeren,
maar ik zou bij god niet weten wat er nog meer op moet... *sigh* Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
Ik zou ook al erg blij zijn als iemand een EXTREEM goede guide zou hebben die voor iedereen duidelijk zou zijn (zelfs voor mij dus). Die ik nog niet heb gevonden.
Mijn server haal een uptime van max 2 dagen met win2000 en ik wil gewoon een linux server (leerzaam en nuttig).
Ik weet zo goed als nix van Linux (dat is nogal het probleem).
Maarja.. Misschien is hier iemand die heel aardig is
Mijn server specs:
- AMD 700 MHz
- MSI K7 PRO
- 196 MB SDRAMM
- GF2 MX
- ADSL USB modem!!!
- 3com 100MBit Ethernetcard
Wat ik wil:
Ik wil dus een linux server waar ik niet meer naar om hoef te kijken...
Hij moet internet gaan delen en er moet een webserver op komen te staan (ja met mijn 64 Kbit upstream
Ik heb al aardig wat topics doorgelezen, maar ik leer er niet veel van (omdat ik zo goed als niet weet)
Nou is mijn vraag (schrik niet hoor):
Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?! (erg he?
Ik heb RedHat 7.2 en ik kan wel leuk kiezen dat is de Server zooi moet installeren,
maar ik zou bij god niet weten wat er nog meer op moet... *sigh* Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
Ik zou ook al erg blij zijn als iemand een EXTREEM goede guide zou hebben die voor iedereen duidelijk zou zijn (zelfs voor mij dus). Die ik nog niet heb gevonden.