Toon posts:

Linux kernel 2.5.x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerst een vraag, heeft er iemand een kernel 2.5.x draaiend gekregen op een P3/800?

Deze vraag is eigenlijk vanwege onderstaande probleempje...

ik heb een systeem draaiend met de volgende verschillende kernel versies:
2.2.14 (RH 6.2 standaard)
2.2.18-20
2.4.x-18

Nu heb ik de 2.5.5 test kernel gedownload, maar ik krijg daar (na herconfiguratie, maar ook bij de standaard configuratie) een hele irritante terugkerende error. Ik heb vervolgens de 2.5.4 geprobeerd, maar daar zat (idd zoals vermeld in de ChangeLog-2.5.5 -> fix thread_saved_pc) een fout in. Anyhow, de 2.5.3 en 2.5.2 geven dezelfde fout als 2.5.5. De source waar het compileren (make bzImage en zImage) op blijft hangen is het volgende bestand (lijkt het): $TOPDIR/arch/i386/kernel/pci-pc.c

De melding die herhaaldelijk naar voren komt is de volgende:

{standard input}:Assembler messages:
{standard input}:93: Error: Suffix or operands invalid for `lcall'

De laatste regel staat hier ommenabij de 10x op verschillende regelnummers / standard input

iemand enig idee? ik heb overigens niet geprobeerd of de kernel 2.5.1 het doet, zowel de 2.4.15->2.5.1 patch alswel de 2.5.1 full source

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
ik raad je niet aan om iets van de 2.5.xx serie te pakken

gebruik liever 2.4.18

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sjonny

Fratser

als je echt een 2.5 kernel wil proberen kan je beter een dave jones patch ook halen, werkt meestal wat beter.
2.5.4-dj1 heb ik wel goed aan de praat gekregen op mijn amd-1200 dus het kan wel, je hebt er op dit moment nog heel weinig aan want er wordt een heleboel in de kernel gebroken dus een heleboel "low-level" progjes die veel met de kernel source doen. alsa had ik toen zelf nog zitten fixen, want die zat er in 2.5.4 nog niet in.. was best makkelijk, kleine inode fix die in een struct was gemikt. maar toen kwam het probleem met me nvidia driver, want die sukkels van nvidia geven de source niet weg ;( .. sja, dan houdt het op eh..
anyway, 2.5 is leuk als je zelf een beetje wilt kijken wat ze fixen enzo, maar niet echt nuttig om mee te gaan draaien al.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... die dave jones patch was ik vergeten te zeggen, had ik al geprobeerd. Dat haalde bij mij niets uit.

Anyway, ik kan wel leven natuurlijk met die 2.4.18.. overigens zou ik dan de 19-pre1 doen, want de 2.4.18-rc4 fixjes zijn vergeten bij het mergen in de final ;)

/me was helemaal vergeten te zeggen dat ie kernelversies verzamelde >:)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:56 schreef Sjonny het volgende:
maar toen kwam het probleem met me nvidia driver, want die sukkels van nvidia geven de source niet weg ;( .. sja, dan houdt het op eh..
nvidia + 2.5.x is toch totaal onzinnig. 2.5.x zal crashen en het is de bedoeling dat je het dan debugt en patches opstuurt of tenminste een zinnig bugreport. Als je de nvidia driver gebruikt zullen ze deze bugreports toch niet accepteren omdat je een closed source driver gebruikte ;)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ik heb het niet zelf geprobeerd maar meestal staat gedocumenteerd in /usr/src/linux[/Documentation] wat en welke versie van compile utils je nodig hebt...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

RH6.2 had je? Zit daar al een gcc bij uit de 2.9x-serie? Je hebt kans dat het met 2.7x niet werkt (al zou ik dan verwachten dat hij ook over eerdere kernels zou zijn gevallen).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:29 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
ik raad je niet aan om iets van de 2.5.xx serie te pakken

gebruik liever 2.4.18
gebaseerd op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al min of meer opgegeven, maar nog terugkomend op odysseus..
ik heb een rpm listing op de standaard installatie tevoorschijngehaald en waar mogelijk van de pakketten de rpmmetjes geupgraded danwel een nieuwere source genomen. Die gcc versie zou dus wel goed moeten zitten..

ik zal hem hier is testen met een mandrake 8 systeem of een debian 2.2, alhoewel de ondersteuning voor de 2.4 serie nog niet echt officieel is geloof ik onder potato (?)

overigens ben ik niet zo heel erg bang om een 2.5 te gebruiken, dat wordt pas relevant als ik hem gecompileerd krijg >:) :P

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 27 februari 2002 19:52 schreef Pieter het volgende:

[..]

gebaseerd op?
Het feit dat de 2.4.x een "stable" kernel is... in elk geval een stuk stabieler dan de 2.5 omdat dat de nieuwe development kernel is.

2.x waarbij x een even getal is, zou de stable kernel moeten zijn ( :) )
2.x waarbij de x een oneven getal is, is altijd een development kernel, waarmee ze vrij grote dingen omgooien, veranderen, aanpassen ect.

dat de 2.5 qua nummering hoger is, wil niet zeggen dat ie beter is.. en voor normaal gebruik is de 2.5 helemaal niet te doen. 2.5 is zoals gezegd een development versie. wil je hem gebruiken? Prima.. loopt het voor geen ene meter? Jammer dan.. bug rapportje doorsturen, of proberen het zelf te fixen en een patch opsturen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

{standard input}:Assembler messages:
{standard input}:93: Error: Suffix or operands invalid for `lcall'
Dit zijn meldingen van as, de assembler. Zo te zien aan de meldingen zijn je binutils te oud. Zie de Changes file in de kernel source welke versie je nodig hebt.
Pagina: 1