[BCB3] URL inlezen vanaf internet zonder component

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:20
Hallo,

Ik wil graag in Borland C++ Builder 3 een class kunnen maken die zelf een html file vanaf het internet kan downloaden. Doordat ik dat in een gewone class wil hebben kan ik niet gebruik maken van die standaard internet componenten die je op een form moet plaatsen.
Ik wil een programmaatje maken die met meerdere threads het internet op gaat.
Weet iemand misschien een library ofzo die ik makkelijk kan gaan gebruiken??
Alvast bedankt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[ot] * Janoz dacht dat dit een omhooggeschopt topic was van Big crash 3 :) [/ot]

Internet pagina's zelf ophalen is helemaal niet zo moeilijk. Als je een beetje met sockets overwegkunt en ondertussen de HTTP -RFC (link staat wel in de faq) ernaast houd moet het niet al te moeilijk zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:09 schreef ADJVooDoo het volgende:
Hallo,

Ik wil graag in Borland C++ Builder 3 een class kunnen maken die zelf een html file vanaf het internet kan downloaden. Doordat ik dat in een gewone class wil hebben kan ik niet gebruik maken van die standaard internet componenten die je op een form moet plaatsen.
Ik wil een programmaatje maken die met meerdere threads het internet op gaat.
Weet iemand misschien een library ofzo die ik makkelijk kan gaan gebruiken??
Alvast bedankt.
Oh ja, deze zijn er zeker maar ik ben de naam helemaal kwijt. Wat je wel kunt proberen om gewoon met sockets via poort 80 (HTTP) de zaak binnenslurpen. Je stuurt dan bijv het volgende naar de gewenste server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
GET /index.html HTTP/1.1
Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/vnd.ms-powerpoint, application/vnd.ms-excel, application/msword, */*
Accept-Language: nl
Accept-Encoding: gzip, deflate
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; Mijn eigen HTML-slurper applicatie 0.75; Windows NT 5.0)
Host: localhost
Connection: Keep-Alive

Wat je terugkrijgt is een stukje HTML!
Met de standaard TServerSocket ben je al multithreaded en bovendien hoeft deze echt niet op een form te staan hoor om te werken!