Toon posts:

Netwerkkaart wil niet gezien worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren windows ME vervangen door windows 98, schone c partitie, totaal geformateert, en win98 geinstalleerd.

Welnu, alles werd zo'n beetje automatisch geinstalleerd, behalve de SafeWay netwerkkaart en de Soundblaster PCI
128....
1.> Ik krijg een foutmelding van de soundblaster als allebei de kaartjes erin zitten
2.> ik heb geen foutmeldingen als ik de netwerkkaart eruit trek
3.> doe ik ALLEEN de netwerkkaart erin, dan werkt hij alsnog niet....

Ik ben echt ten einde raad, ik heb de kaarten in andere sloten gedaan, en helemaal die netwerkkaart, das nog het moeilijkst, bij het automatisch detecteren van windows ziet hij niets, als ik toevoegen --> netwerkkaart doe, dan ziet hij hem niet.... :? Wat moet ik doen??
Het zal wel weer zo'n berucht IRQ probleem zijn, maar hoe los ik het dit keer op ??

PS.> Ik las net via de search dat je hem in een 4e of 5e pci slot moet doen, wel, ik heb er maar 3... dus, wat moet ik dan doen?

Verwijderd

Topicstarter
ohja, en bij het netwerk --> toevoegen --> netwerkkaart, en dan de officiele diskette erin, dan krijg ik deze foutmelding;

"U hebt een Plug en Play-adapter geselecteerd. Schakel de computer uit en installer de adaptor en schakel vervolgens de computer weer in."

"installer" is zowiezo dus al fout geschreven, enne, hoe installeren jullie een netwerk kaart als de computer uitstaat?????? :?:?:?
Ik snap er echt niets meer van ;(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Gelieve jouw topic niet zo snel omhoog te kicken.
Gebruik -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Zeg eens welke chipset erop dat safeway kaartje zit.
Realtek ? zoja welke realtek (8139/8029/...) ?
if not welke chipset dan wel ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dat van dat omhoog kicken was vanwege de extra informatie... niet om het weer op te krijgen...

het is een "SafeWay Lancard (10/100megabit - Pci)
Ik zoek even een plaatje ofzo van de kaart....
wat ik zo vreemd vind overigens, in WindowsME heb ik er helemaal geen problemen mee gehad....

"Singe-chip controller in overeenstemming met PCI bus bla bla"
"Conformeert met IEEE802.3 10BASE-T en IEEE802.3u 100Base-TX normen"
dat staat op het doosje....

fotootje;
http://nl.magnashop.com/1to0/images/22060.jpg

/EDIT/ wat nu dus eigenlijk het probleem is;
windows ziet de kaart gewoon NIET, hij zegt bij nieuwe hardware detecteren dat er niets nieuws is, als ik dan bij netwerkeigenschappen een adaptor wil installeren zegt hij dat ik de pc uit moet zetten, dan moet installeren, en dan weer aan moet zetten <-- :r handige tips van windows....
Dus, het echte probleem is 'm dat windows hem helemaal NIET ziet....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 27 februari 2002 14:05 schreef ___Joey___ het volgende:
Hey, dat van dat omhoog kicken was vanwege de extra informatie... niet om het weer op te krijgen...

het is een "SafeWay Lancard (10/100megabit - Pci)
Ik zoek even een plaatje ofzo van de kaart....
wat ik zo vreemd vind overigens, in WindowsME heb ik er helemaal geen problemen mee gehad....

"Singe-chip controller in overeenstemming met PCI bus bla bla"
"Conformeert met IEEE802.3 10BASE-T en IEEE802.3u 100Base-TX normen"
dat staat op het doosje....

fotootje;
http://nl.magnashop.com/1to0/images/22060.jpg

/EDIT/ wat nu dus eigenlijk het probleem is;
windows ziet de kaart gewoon NIET, hij zegt bij nieuwe hardware detecteren dat er niets nieuws is, als ik dan bij netwerkeigenschappen een adaptor wil installeren zegt hij dat ik de pc uit moet zetten, dan moet installeren, en dan weer aan moet zetten <-- :r handige tips van windows....
Dus, het echte probleem is 'm dat windows hem helemaal NIET ziet....
Er zijn mensen die heel creatief kunnen zijn met het vinden van nieuwe informatie :) Gebruik de edit knop om nieuwe informatie toe te voegen als er nog niemand gereageerd heeft in je topic. Dat zal er je ook niemand over kicken beginnen ;)

Nu: Dat windows zegt dat je je pc met uitzetten is omdat ie hem ook niet vindt en denk dat je hem nog moet installeren.
Zie je tijdens het opstarten geen print out van je config ?
Daar staat ook bij welke IRQ een kaart van je bios heeft gekregen. Staat je nic erbij met een IRQ ?
Staat in de lijst bij system information in windows ?

Als je echt wilt weten welke chipset erop zit kijk op de nic zelf. Staat er normaal wel op.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
wat ik heb gedaan; systeem informatie
daar stond een "!" bij ETHERNETKAART
welnu, dat was dus de safeway kaart bedoeld...
ik heb na 10 keer opnieuw installeren hem zonder verdere foutmeldingen aan de gang gekregen :)
Nu heb ik opnieuw opgestart met de geluidskaart meteen ONDER de netwerkkaart (pcislot eronder....) en ook dat werkt nu perfect :)
*Phew* gelukkig :)
Bedankt voor je hulp in ieder geval :)
Pagina: 1