Toon posts:

Stroomverbruik routertje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met Smoothwall een routertje gemaakt wat perfect werkt. Maar om een klein (prive) servertje te draaien, moettie natuurlijk wel constant aan blijven staan vind ik. Me ouwelui zijn echter van mening dat dat veel te veel stroom vreet, maar ik heb ergens gehoord dat dat reuze meevalt. Wie weet waarmee ik het kan vergelijken?

Het is gewoon een pc'tje zonder monitor en 2 7,5V adapters...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ligt eraan wat voor systeem het is. ik bedoel een Athlon vreet meer dan een 486.
Zelf heb ik een 486-66 waar Freesco opstaat. Er zit verder niet meer in dan een diskdrive en 3 NICS en een proc. De rest is er in principe allemaal uit. Verder heb ik ook geen CPU fan, enkel eentje in de PSU.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

is een paar keer vrij uitgebreid geschreven

[topic=348984/1/100] bijv

Verwijderd

Ik weet alleen dat een std pc ongeveer 300 piek aan stroom kost (zonder monitor en niet te veel hardware d'r in)

Stond eens in de computertechniek die hadden nl. uitgerekent wat het kost om pc's in een kantoor 24/7 te gebruiken 's avonds voor grote rekenklussen en overdag voor kantoorwerk.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Valt best mee, maar als je een echte broadband router koopt ben je zeker, qua stroomverbruik, goedkoper uit. Zo'n router heb je dan terug verdient in 1 jaar, qua verschil in stroomverbruik :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 13:54 schreef Terw_Dan het volgende:
ligt eraan wat voor systeem het is. ik bedoel een Athlon vreet meer dan een 486.
Zelf heb ik een 486-66 waar Freesco opstaat. Er zit verder niet meer in dan een diskdrive en 3 NICS en een proc. De rest is er in principe allemaal uit. Verder heb ik ook geen CPU fan, enkel eentje in de PSU.
Ja, die van mij is dus ook een 486DX2/66... d'r zit alleen een harddrive, floppy en 2 nic's in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 27 februari 2002 13:59 schreef m0rph3us het volgende:

[..]

Ja, die van mij is dus ook een 486DX2/66... d'r zit alleen een harddrive, floppy en 2 nic's in.
Ik heb er Freesco op en dat draai ik vanaf floppy, dus heb ik mijn hdd er ook maar uitgesloopt (is best wel leuk met een Compaq, NOT).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 14:15 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

(is best wel leuk met een Compaq, NOT).
Haha! Toevallig niet ook een Prolinea 466 zoals ik? ;)
Pagina: 1