Toon posts:

HD inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op dit moment aan het proberen een nieuwe HD in te bouwen in de pc van m'n pa. Een 60 GB Maxtor HD. Maar het probleem is, hij herkent 'm niet. Zowel niet als slave en master. Ik ben hier niet echt goed in. Wat doe ik verkeerd?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je de jumper op de hdd goed staan??

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me wel. Heb alles geprobeerd

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Begin eens met wat meer info te geven.. Zitten er meerdere hdd's in het systeem.. Wat voor systeem is het?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ff wat meer info...

Heb je de andere HD eruitgehaald?
Of zitten de twee hd's op een IDE kable (zo'n platte brede)?
Hoe oud is die PC?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54
Ben van plan 't zelfde te gaan doen. Misschien bios upgraden.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Het is een P 3 550 Mhz

Zit een brander in en een cdrom
Er zit ook al een HD in. 1 van 17 GB
Er zat een oude HD in van 4 GB. Heb die eruit gehaald, die van 60 erin. Zelde instellingen.(Master). Opgestart...detecting Primary Master....None

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik denk dat je PC een BIOS harddisklimiet heeft van 32GB ofzo, check deze topics eens voor meer informatie over een oplossing:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=32gb%20maxblast%20bios#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=32gb%20maxblast%20bios[/url]#hitstart

edit:
Met een P3/550 kun je er vrijwel zeker van zijn dat de BIOS nog geen schijven > 32GB ondersteunt

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

hm zit de stroom er wel goed op :)
brand er een lampje op de hd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan zou ie 32 Gig aan moeten geven? Want nu herkent hij 'm helemaal niet

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 27 februari 2002 13:51 schreef effex het volgende:
hm zit de stroom er wel goed op :)
brand er een lampje op de hd ?
leg je hand erop en voel em opspinnen bij het aanzetten van de PC. Zo ja? Dan heeft ie stroom :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Twynn
Mjah, ik denk inderdaad dat je bios nog een limiet heeft van 32GB..

Dus je zult moeten kijken of er nog een bios-upgrade te vinden is..
Andere oplossing is een tooltje van de fabrikant downloaden die ervoor zorgt dat je over die limiet heen kan.. (moet je in de bios je hdd handmatig instellen, maar dan als kleinere schijf!)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54
Als je de oplossing hebt, kun je m dan ff hier posten :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...aan een bios upgrade ga ik niet beginnen. Tis de pc van m'n pa :S

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 27 februari 2002 13:52 schreef Nicky16 het volgende:
Ja, maar dan zou ie 32 Gig aan moeten geven? Want nu herkent hij 'm helemaal niet
Nee dat hoeft niet, sommige BIOSen vinden de schijf dan helemaal niet, check die topiclijst maar eens voor wat meer info.

Btw, als er een schijf van 4GB en een schijf van 17GB inzitten, hoe zitten die geconfigureerd kwa kabels en controllers? Voorbeeld: als je de 60GB ipv. de 4GB zet en die 4GB staat op slave, dan moet die 60GB natuurlijk ook op slave.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou hij um eingelijk automatisch moeten herkennen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog ff proberen
OVer 10 min. post ik mijn resultaten :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 27 februari 2002 13:53 schreef Nicky16 het volgende:
Hmm...aan een bios upgrade ga ik niet beginnen. Tis de pc van m'n pa :S
dat gaat heus niet 2 van de 3 keer fout ofzo, hoor :) BIOSen moet je niet upgraden als er geen problemen zijn. Nu is er wel een probleem, dus een goede reden om de BIOS te upgraden :D

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:50 schreef Nicky16 het volgende:
Het is een P 3 550 Mhz

Zit een brander in en een cdrom
Er zit ook al een HD in. 1 van 17 GB
Er zat een oude HD in van 4 GB. Heb die eruit gehaald, die van 60 erin. Zelde instellingen.(Master). Opgestart...detecting Primary Master....None
FF vraagje tussendoor, op die 4 gig zat toch niet je os ofzo he? omdat je hem als master hebt ingesteld.
Verder checken of je BIOS instellingen of auto staat en anders zelf instellen, wil nog weleens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er alweer uit. Moest op slave staan...
Erg vaag, want die oude HD stond op master :?
Naja, het zal wel aan mij liggen want dit is nog maar de 3e keer dat ik zoiets probeer

Bedankt voor jullie hulp!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

... lijkt mij een overduidelijk geval van "eerst zelf alle mogelijkheden proberen en dan pas op GoT posten" ... |:(

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op woensdag 27 februari 2002 14:00 schreef Nicky16 het volgende:
Ben er alweer uit. Moest op slave staan...
Erg vaag, want die oude HD stond op master :?
Naja, het zal wel aan mij liggen want dit is nog maar de 3e keer dat ik zoiets probeer

Bedankt voor jullie hulp!
daar had ik stiekem toch nog gelijk he :) >:)

Hier staat tekst

Verwijderd

je moet maxblast gebruiken ('t is toch een maxtor?) dit is een heel gebruiksvriendelijk programmaatje te doawnloaden van maxtor.com dit programmaatje formatteert en partitioneert je schijf ook meteen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 27 februari 2002 13:51 schreef limoentje het volgende:

edit:
Met een P3/550 kun je er vrijwel zeker van zijn dat de BIOS nog geen schijven > 32GB ondersteunt
FYI
mijn PIII 450 pakt mijn 40, en 60 GB schijven gewoon zonder problemen. Dus het hoeft niet per definitie te zijn dat een PIII 550 geen 32+GB schijven ondersteunt.

voor zover deze offtopic mededeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag het liever op GoT en 10 minuten bezig zijn dan alles zelf uitproberen en 6 dagen bezig zijn

• Twynn
Op woensdag 27 februari 2002 14:22 schreef Nicky16 het volgende:
Ik vraag het liever op GoT en 10 minuten bezig zijn dan alles zelf uitproberen en 6 dagen bezig zijn
Toch is dat niet de instelling die we op GoT verwachten.. Eerst proberen, en als je er echt niet uitkomt, dan vragen..

Deze gaat op slot om verder gezeur te voorkomen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.