Star Office of Open Office

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Ik wil mandrake gaan installeren en wil een office applicatie hebben.
Welke van de 2 kun je me aanraden? (of misschien wel een heel andere)

thanks!
Greets Marcel

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
openoffice

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb nooit gewerkt met Openoffice, maar dat lijkt erg op Staroffice waar ik wel ervaring mee heb. Tot op heden heb ik nog geen enkel softwarepakket gezien dat zo goed MSOffice documenten kan converteren. Ik vind dat persoonlijk zeer belangrijk in een office suite en raad je daarom ook aan 1 van deze twee pakketten te kiezen. Voordeel van openoffice is dathet opensource is en blijft, Staroffice is geen opensource en moet je zelfs binnenkort (versie 6.0) voor gaan betalen. Ik weet overigens niet in hoeverre open- en staroffice van elkaar verschillen.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier kun je zelfs, als de site weer up is, een Nederlandstalige Open Office krijgen. Het is echt nog lang niet volledig vertaald, en vooral de grammaticale en spellingscontrole achtige zaken zijn nog niet vertaald. De menu's enzo wel.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Dat is makkelijk

OpenOffice 614C = StarOffice 6.0 Beta.

Dus dat maakt niet zoveel uit, verder is StarOffice 6.0 beta niet meer te downloaden dus zou je 5.2 moeten nemen, maar dat is een stuk zwaarder dan 6.0

Dus OpenOffice

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Helaas heb je weinig keus meer, omdat StarOffice 6 niet meer gratis zal zijn voor Linux en Windows. OpenOffice blijft wel gratis. De verschillen tussen SO en OO (http://www.openoffice.org/FAQs/mostfaqs.html#7):
  • Certain fonts (including, especially, Asian language fonts)
  • The database component (Adabas D)
  • Some templates
  • Extensive Clip Art Gallery
  • Some sorting functionality (Asian versions)
  • Certain file filters

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Openoffice, maar nu ik abiword 99.2 heb moet ik zeggen dat abi ook erg goed ms docs importeert....

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even inhaken:
Ik ben van Staroffice 5.2 naar OpenOffice 6.0 gegaan, want ik was de centrale desktop best wel zat (en wou wat nieuws). Het lukt me alleen niet om het font van de OpenOffice menu's zo aan te passen dat het er goed uitziet.
Bij StarOffice kon je zo zo veranderen.
Iemand een idee?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef it0 het volgende:
Openoffice, maar nu ik abiword 99.2 heb moet ik zeggen dat abi ook erg goed ms docs importeert....
Het enige grote probleem van AbiWord is dat het geen tabellen ondersteund. Iets wat toch wel een must is, vind ik.

Verwijderd

/me vindt OpenOffice641C liev
goed onderbouwde mening toch? :P

Verwijderd

Dit is om een mening vragen...

Zelf proberen is het beste....

/me gaat voor StarOffice 6.0 Beta

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 21:21 schreef Markiedam het volgende:
Dit is om een mening vragen...

Zelf proberen is het beste....

/me gaat dus lekker betalen...:P

Verwijderd

Ik zeg StarOffice sjah weet ook niet werkt gewoon goed :9

• easydisk
  • Laatst online: 12-08 14:26
OpenOffice, heb hier een word document dat Staroffice niet kan inlezen en Openoffice wel, dus OpenOffice zal wel beter zijn dan :)

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Als je er pieken voor moet neerleggen, dan zuigt het. OpenOffice is gratis. StarOffice (straks) niet (meer).

Keuze lijkt me makkelijk :)

Check ook allemaal ff:
Quickstart applet voor Gnome waarmee OpenOffce en StarOffce6 véél sneller starten :)

Verwijderd

De keuze tussen OpenOffice en StarOffice is heel makkelijk:
geen van de twee, ze zijn alletwee kut. Probeer een Koffice 1.1.1, die bij KDE3.0 beta2 zit, werkt prima, zeft de ingewikkeldste Word documenten converteerd hij prima, en het is gratis. Bovendien start Koffice snel, is het overzichtelijk en met de QT3 widgets ziet het er nog leuk uit ook.

Nog meer redenen nodig????

• AlterEgo
  • Niet online
Pro voor StarOffice (5.2):
Excel conversies gaan veel beter dan in OpenOffice 641.

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op vrijdag 08 maart 2002 09:10 schreef DonzigEendje het volgende:
De keuze tussen OpenOffice en StarOffice is heel makkelijk:
geen van de twee, ze zijn alletwee kut. Probeer een Koffice 1.1.1, die bij KDE3.0 beta2 zit, werkt prima, zeft de ingewikkeldste Word documenten converteerd hij prima, en het is gratis. Bovendien start Koffice snel, is het overzichtelijk en met de QT3 widgets ziet het er nog leuk uit ook.

Nog meer redenen nodig????
Toen ik dit las, dacht ik "hey! goed nieuws! eindelijk een koffice versie die (blijkbaar) stabiel is en netjes word documenten eet". En ik was blij :)
Niet dus. Ik heb de meest recente KOffice meteen even geprobeerd en er een opdrachtje ingegooid wat een student bij me heeft ingeleverd. En er kómt me een partij troep uit dat programma.
En dat terwijl die opdracht prima was ;) KOffice is nog steeds niet volwassen. OO en SO ook niet, maar die komen wel dichter in de buurt. Jammer, maar KOffice staat nog steeds op hetzelfde niveau als AbiWord: kinderschoenen.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:25 schreef AlterEgo het volgende:
Even inhaken:
Ik ben van Staroffice 5.2 naar OpenOffice 6.0 gegaan, want ik was de centrale desktop best wel zat (en wou wat nieuws). Het lukt me alleen niet om het font van de OpenOffice menu's zo aan te passen dat het er goed uitziet.
Bij StarOffice kon je zo zo veranderen.
Iemand een idee?
Installeer met OpenOffice windows fonts en je OpenOffice ziet er prachtig uit.

• AlterEgo
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 12:01 schreef eissenhower het volgende:

[..]

Installeer met OpenOffice windows fonts en je OpenOffice ziet er prachtig uit.
De Windows TTF fonts doen het prima als text-lettertype,
maar het systeem lettertype (de menu's enzo) krijg ik niet veranderd. Niet vanaf OpenOffice, en niet vanuit KDE :'(

Verwijderd

Koffice ben ik eerlijk gezegd niet weg van omdat ie bij mij nogal vaak crashte. StarOffice vind ik wat minder mooi wat betreft layout, in tegenstelling met OpenOffice en het lijkt erop dat OpenOffice wat sneller doorontwikkeld wordt.
OpenOffice lijkt mij een stabiel en redelijk ontwikkeld alternatief.

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Op vrijdag 08 maart 2002 15:46 schreef AlterEgo het volgende:

[..]

De Windows TTF fonts doen het prima als text-lettertype,
maar het systeem lettertype (de menu's enzo) krijg ik niet veranderd. Niet vanaf OpenOffice, en niet vanuit KDE :'(
Iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden? Ik zit er namelijk ook erg mee. Ik snap zowieso niet waarom men een dergelijk lettertype als menu font aanhoudt... Menu's moeten strakke letters zijn en niet met van die tierelantijntjes :r

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

ik zit hier ook met hetzelfde probleem.
windows fonts zijn beschikbaar om te typen maar de menus blijven even lelijk :(

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Zowel StarOffice 6.0Beta als OpenOffice.org 1.0 vond/vind ik goed. Ik heb nu OpenOffice.org 1.0 en Koffice 1.2Beta geinstalleerd. Werken allebei goed. Enorm nadeel van Koffice is de matige import- en ontbrekende exportfunctie voor MS Office docs. OpenOffice.org doet dat al beter, alleen met name Excel documenten zijn nog wat problematisch af en toe. En plaatjes komen ook niet echt altijd even lekker over uit word/excel documenten in OpenOffice.org.

Als je geen MS Office documenten gebruikt of wil importeren/exporteren is Koffice imho wel bruikbaar. (tenminste: voor mij zou het bruikbaar genoeg zijn). Al is OpenOffice.org wel ietsje beter. Eigenlijk is het ook geen eerlijk vergelijk, want OpenOffice.org heeft natuurlijk een basis die door een commercieel bedrijf is gelegd.. Dat scheelt natuurlijk enorm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Die lelijke fonts die je zit (heel erg rafelig), komt omdat je waarschijnlijk ghostscript fonts in je X server hebt geimporteerd (moet volgens Debian wil ik GTK apps gebruiken :r ). Ik heb ze met de KFontinstaller van KDE3 er gewoon uitgeflikkerd en heb nu dus alleen nog maar TrueType lettertypes en de paar standaard Type1 lettertypes als Courier en Helvetica. OpenOffice ziet er nu goed uit (lol: probeer eens zonder Type1 fonts, is alles Comic Sans Bold, echt lelijk :r )

Heb net ff zo'n OpenOffice quicklauncher gevonden voor KDE, werkt wel flex :) . Mag dan wel prerelease zijn, maar geen enkel probleem mee :)

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb het gevonden!
Om het menu font van Open Office te veranderen moet je het volgende doen:
Tools --> Options --> Open Office.org --> Font Replacement

Apply Replacement Table aanvinken

Onder 'Font' intikken: Andale Sans UI (staat niet in de lijst, maakt niet uit, gewoon intikken).

Onder 'Replace with' een lettertype uit de lijst kiezen (Helvetica bijvoorbeeld, erg mooi clean font).

Dan op het groene vinkje klikken (apply)

'Always' aanvinken (nee, gaat hier niet over maandverband)

'Screen' gewoon leeglaten

Klik 'OK' en tadaaaaaa (8>

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• _JGC_
Is bij jullie de beeldbouw onder Linux ook zo ontiegelijk sloom?

Verwijderd

thx dat werkt!
de beeldopbouw is vlot hier. enkel het opstarten duurt vrij lang.

[muggezifter mode]
is het mogelijk die muiscursor ook aan te passen?
[/muggezifter mode]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 10 mei 2002 15:05 schreef _JGC_ het volgende:
Is bij jullie de beeldbouw onder Linux ook zo ontiegelijk sloom?
De beeldopbouw is hier (Gentoo 1.2, i686 st1) gewoon goed, het opstarten van een OpenOffice 1.0 applicatie duurt echter wel een tijdje, ongeveer 15 sec. Als ik die applicatie afsluit en later weer opnieuw start, gaat het overigens wel binnen een seconde.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• _JGC_
Ik denk dat mn trage beeldopbouw komt omdat ik vanalles en nog wat draai op mn Duron 963 met 512MB RAM:

MySQL
Apache
KDE 3.0
Koetje (vond ik met apt-cache, meteen geinstalleerd :P )
en wat ik verdenk van het hele probleem: XFree86 4.1.0 i386. Ben nu bezig 4.2.0 voor i686 te compileren, misschien dat dat helpt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 10 mei 2002 15:21 schreef _JGC_ het volgende:
Ik denk dat mn trage beeldopbouw komt omdat ik vanalles en nog wat draai op mn Duron 963 met 512MB RAM:

MySQL
Apache
KDE 3.0
Koetje (vond ik met apt-cache, meteen geinstalleerd :P )
en wat ik verdenk van het hele probleem: XFree86 4.1.0 i386. Ben nu bezig 4.2.0 voor i686 te compileren, misschien dat dat helpt.
Dan nog hoort beeldopbouw niet 'ontieglijk sloom' te zijn. Wat voor videokaart heb je, en welke driver gebruik je? Waar en wanneer is die beeldopbouw zo sloom?
Doen die Apache en MySQL veel of weinig? Helpt het als je je koetje stopt?

• _JGC_
Apache en MySQL doen beide niets, aangezien ik het alleen ff ga gebruiken om bij een bedrijf phpgroupware te laten zien.
Zonder koetje zie ik ook weinig verschil, dus dat is het probleem ook niet.
Rest dan nog mijn videokaart: een Diamond Viper2, ofzwel: S3 Savage2000...

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Op woensdag 27 februari 2002 13:42 schreef Marcel_EA het volgende:
Ik wil mandrake gaan installeren en wil een office applicatie hebben.
Welke van de 2 kun je me aanraden? (of misschien wel een heel andere)
OK. Wil je alles in het Nederlands? Dan kun je slechts voor OOo kiezen. Je kunt wel de Nederlandse woordenboeken van OOo toevoegen aan StarOffice.

Als je Mandrake 8.2 koopt, of silver member wordt van MandrakeClub (www.mandrakeclub.com) krijg je StarOffice 6 erbij. Die heeft een aantal zaken (waaronder fonts en een database) die OOo niet heeft.

Dus kies maar...
Pagina: 1