Ik heb een server bak op mijn kamer die 24/7 draait maar het maakt nog teveel geluid. Nu wil ik de fan uit de voeding sloopen. Wat vinden jullie ervan?
Verwijderd
voeding gewoon buiten de kast leggen en dan de kap van de voeding af eventueel zijkantjes ook weg halen dan kan hij wel zonder fannetje ... ik heb het al eens geprobeert maar niet voor altijd ik draaide er een paar dagen op
Verwijderd
Op de meeste voedingen zit een beveiliging
Als je dat doet werkt ie niet meer
Je kan em wel vervangen
Als je dat doet werkt ie niet meer
Je kan em wel vervangen
Verwijderd
Op woensdag 27 februari 2002 13:33 schreef MREn het volgende:
fan uit voeding = dom
echt niet doen
Of koop een delta fan voor 15 euro en laat m op 5 volt lopen. Dan is ie ook stil en heb je een ftsoenlijke koeling zonder dat je bang hoeft te zijn dat je voeding naar de maan gaat.....
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Zet hem op 7 of 5 volt
I'm not as think as you stoned I am
En dan komt mijn hond.. en die gaat er ff aan likken .. LOL, maar moet lukken ja, of gewoon een silent fan kopenOp woensdag 27 februari 2002 13:32 schreef Apocalyps het volgende:
voeding gewoon buiten de kast leggen en dan de kap van de voeding af eventueel zijkantjes ook weg halen dan kan hij wel zonder fannetje ... ik heb het al eens geprobeert maar niet voor altijd ik draaide er een paar dagen op
Jup, zorgen dat je wel wat airflow houd..
Overigens is die fan niet alleen voor de voeding, maar zuigt ook nog een beetje lucht door je systeem heen.. Dus inderdaad een stille fan, en dan op 7V ofzo!
Overigens is die fan niet alleen voor de voeding, maar zuigt ook nog een beetje lucht door je systeem heen.. Dus inderdaad een stille fan, en dan op 7V ofzo!
Ok dan wordt het maar op 7 voltOp woensdag 27 februari 2002 13:38 schreef VeldKoe het volgende:
gister ook eruit gesloopt en ging verdacht snel stinkie stinkie doen
oftewel op 5/7volt
Welke draadjes moet verbinden om 7 volt te krijgen?
ik heb mijn fan van m'n 300W voeding van de server al maanden op 5V lopen, gaat prima. De temp. van de lucht die eruit komt is max. 32 graden.
Dit zit er zo'n beejte in:
-ECS K7S5A
-duron 750@750
-gf 2 mx-400
-maxter ata 66, 7200 rpm, 15 gb hd.
-verder niets warmteproducerend...
Dit zit er zo'n beejte in:
-ECS K7S5A
-duron 750@750
-gf 2 mx-400
-maxter ata 66, 7200 rpm, 15 gb hd.
-verder niets warmteproducerend...
Ik heb een elcheapo Codegen 300W voeding heel stil gemaakt door de fanguard eruit te knippen en te vervangen door een betere die minder lawaai maakt door airflow. Vervolgen heb ik de fan die er achter zat eruit gehaald, en in de bovenkap van de voeding een 96x96 fan gezet met een laag toerentaal. De fan blaast koele lucht direct op de koellichamen, en daardoor blijft het spul koeler dan origineel. En nog stukken stiller ook
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Onzin, dat werkt hier al 2 maanden prima. Voorwaarde is wel dat de warme lucht wegkan (kapje eraf dus + gat in bovenkant kast). Wellicht verkort het de levensduur van de voeding, maar daar kan ik niet echt mee zitten.Op woensdag 27 februari 2002 13:33 schreef MREn het volgende:
fan uit voeding = dom
echt niet doen
Verwijderd
Mijn server staat in de huiskamer.. oplossing geluid
- voeding fan op 7 volt
- processor fan op 6 volt
- hd na 3 minuten uit...
Resultaat..............
......................
......................
......................
...stilte dus...
- voeding fan op 7 volt
- hd na 3 minuten uit...
Resultaat..............
......................
......................
......................
...stilte dus...
Je vergeet "van een MOLEX plug"Op woensdag 27 februari 2002 13:43 schreef gabberjoost het volgende:
[..]
plus van de fan (rood) op geel (=12V),
min van de fan (zwart) op rood (=5V).
Verwijderd
Ik ben hier nu 2 maandjes, maaruh ik heb 5/7/12/24/110/230 volt langs zien komen, maar nog nooit 6 volt. Of je moet een draaiknop hebben waarmee het traploos kan verstellen. Dus leg uit: 6 volt?Op woensdag 27 februari 2002 22:11 schreef roelandstoter het volgende:
Mijn server staat in de huiskamer.. oplossing geluid
- voeding fan op 7 volt
- hd na 3 minuten uit...
Resultaat..............
......................
......................
......................
...stilte dus...
ja pak een molex die over is en knip stekker af, haal snoertjes van voedings fan los en zet die op ROOD-ZWART (5V)met behulp van een kroonsteentje en allemaggies wat stil en toch geringe koeling!Op woensdag 27 februari 2002 22:15 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Je vergeet "van een MOLEX plug"
Zo ook voor je proc! tenzij het een erg warme is.
Ik heb zo ook me 'toekomstige' server gemod om hem stiller te krijgen. Alleen de schijf maakt een takke herrie en de rest hoor ik echt niet. M'n P166@200Mhz wordt niet eens warm op met het fannetje op 5V! maarjah koelblok is voor proc. tot 600Mhz
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
6 volt ?? Eigenlijk heel simpel.. ik heb nl. ook een Silverado en die heeft standaard 3 weerstanden erbij.. 10, 8 en 6volt.. die gebruik ik nu voor mijn koeler in de server..
Hij vroeg 7 volt.Op woensdag 27 februari 2002 22:26 schreef Voodoo_man het volgende:
[..]
ja pak een molex die over is en knip stekker af, haal snoertjes van voedings fan los en zet die op ROOD-ZWART (5V)met behulp van een kroonsteentje en allemaggies wat stil en toch geringe koeling!
Zo ook voor je proc! tenzij het een erg warme is.
Ik heb zo ook me 'toekomstige' server gemod om hem stiller te krijgen. Alleen de schijf maakt een takke herrie en de rest hoor ik echt niet. M'n P166@200Mhz wordt niet eens warm op met het fannetje op 5V! maarjah koelblok is voor proc. tot 600Mhz
Tussen 12 en 5 is er 7 pot. verschil.
Nah
post eens wat plaatjes hiervan aub.Op woensdag 27 februari 2002 13:48 schreef Exirion het volgende:
Ik heb een elcheapo Codegen 300W voeding heel stil gemaakt door de fanguard eruit te knippen en te vervangen door een betere die minder lawaai maakt door airflow. Vervolgen heb ik de fan die er achter zat eruit gehaald, en in de bovenkap van de voeding een 96x96 fan gezet met een laag toerentaal. De fan blaast koele lucht direct op de koellichamen, en daardoor blijft het spul koeler dan origineel. En nog stukken stiller ook
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
96?? lijkt me een redelijk uniek ding, ik ken ze alleen maar in 92 mm formaatOp woensdag 27 februari 2002 13:48 schreef Exirion het volgende:
bovenkap van de voeding een 96x96 fan gezet met een laag toerentaal.
Fan met temperatuur sensor ? Of zelf iets dergelijks bouwen ? In laptops zit dat ook, fannetjes zijn normaal uit, wordt het warm gaan ze even aan. Simpel toch ?
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Pagina: 1