Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Koolance] Echt stil, of niet?

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:34

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Naar aanleiding van een twee/drie-tal topics hier over een ultiem stille kast en gezien de enorme kosten die dat waarschijnlijk met zich meebrengt, vroeg ik me af of ik niet beter een Koolance kast kan kopen.

Nu is mijn vraag, is deze kast wel of niet stil? Ik heb er al vanalles over gelezen en uiteraard speelt het type processor een overheersende rol hierin (amd = warm, fans hardder draaien, intel = koeler, minder geluid).

Ik wil dus zie frontpage een Tualatin 1GHz, eventueel opklokken, of een P4 1,6A en die overklokken.
Beide processoren worden niet echt warm bij voldoende koeling.

Alle overige apparatuur in mijn kast hoeft niet meegekoeld te gaan worden.
Mijn Seagate 40GB 7200M zit in een silentdrive, die hoor ik dus al niet.
Mijn Matrox G400 MAX heeft een zalman passieve koeling.
Als mobo komt er bij die Tualatin een ST6-(Raid) in, dus zonder actieve koeling.

Eventueel wil ik nog wel een Papst casefan monteren om de hete lucht eruit te krijgen.

Ik heb ook al gelezen dat sommige hun koolance getweaked/gemodded hebben met drie papst fans bovenin, maar dat vind ik momenteel toch iets te prijzig.

Nu komt die koolance kast zonder voeding, welke voeding moet daarin (minimaal)??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

De kast is redelijk stil. Een vriend van mij heeft er 1 met een XP1800+ erin die niet eens zo warm wordt.

Wat voor voeding je moet gebruiken. Ik zou minimaal voor een 350Watt gaan aangezien je waterpomp enzo er ook op zitten. Wat voor merk zijn op het moment een hoop topics over. Je hebt enermax, super flower, blablabla.........

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:34

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmm, ik heb hier namelijk nog een 250/300watt (weet ik zo ff niet meer) liggen. Er komt weinig speciaals in, 1 dvd, 1 brander, 1 hdd, een Matrox G400 en de eerst dat ik al vernoemd had.

Ik zat er aan te denken om te beginnen met deze voeding (voedingsfan op 5 of 7 volt zetten) en later een keer een enermax + papst kopen. Afhankelijk van eventuele uitbreiding/andere CPU.

belangrijkste vind ik nu of die koolance stiller is dan een met dempingsmateriaal gedempte kast.

BDW die koolance kast kan ik ook nog voorzien van tapijttegels :7

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik heb een Koolance en ben erg blij met het feit dat er nu geen F16 meer in de huiskamer staat te blazen. Vorige week nog een pjoeter voor iemand gebouwd met een Thermal Take straaljager op de CPU...was blij toen die opgehaald werd...

Je moet er wel voor zorgen dat je CPU onder de 35 graden blijft volgens de leds op je Koolance. Daarboven gaan de fans harder draaien en wordt ie iets luidruchtiger...maar nog steeds geen straaljager.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

ik ben met mijn kaas mod bezig de kast is al gespoten ,heb al super koel isolatie spul,Logo design ligt ook al bij een design bureau, maar ik had dus mn kast alvast geisoleerd en nu kom ik tot de conclusie dat mijn voeding gewoon een stofzuiger geluid maakt uit het jaar 0 :( weet iemand een goede voeding? die ook stil is? hij moet wel 300 wat zijn.

Bears and Bulls

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 27 februari 2002 13:56 schreef Chief het volgende:
Je moet er wel voor zorgen dat je CPU onder de 35 graden blijft volgens de leds op je Koolance. Daarboven gaan de fans harder draaien en wordt ie iets luidruchtiger...maar nog steeds geen straaljager.
Dat is toch de watertemp. Anders gaat hij bij een wel erg lage temp aan....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:46

hneel

denkt er het zijne van

Op dit moment maakt mijn Koolance nog veel herrie.
Maar dat komt omdat nog steeds een van mijn twee procs met een gewone ventilator gekoeld wordt. Ik hoop dat die extra Koolance accesoires nu eens echt gauw in Nederland gaan arriveren...

Ik ben trouwens een van die mensen die de 3 bovenste ventilatoren door Papst heeft vervangen. Is wel redelijk stil. Misschien jammer dat ik het niet heb kunnen vergelijken met de originele fans. Een ingebouwde Papst hoor je trouwens wel harder dan een losse. Los is hij echt fluisterstil, maar ingebouwd is het toch de airflow in het algemeen wat je hoort.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op woensdag 27 februari 2002 13:04 schreef ChUcKiE het volgende:

Beide processoren worden niet echt warm bij voldoende koeling.
soignant detail :+

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mijn koolance is dus super stil, alleen staat hij boven op een houten balk van de constructie van ons huis, beetje resonantie :D maar ja, XP2000@1875 op 32 graden stressed, dus geen acceleration op mn koolance is toch wel heel erg lekker... ook mn videokaart is natuurlijk zo een stuk koeler en maakt minder lawaai, imho is het de prijs wel waard

Deze plek is te koop.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 14:17
Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef mindcre8r het volgende:
ik ben met mijn kaas mod bezig de kast is al gespoten ,heb al super koel isolatie spul,Logo design ligt ook al bij een design bureau, maar ik had dus mn kast alvast geisoleerd en nu kom ik tot de conclusie dat mijn voeding gewoon een stofzuiger geluid maakt uit het jaar 0 :( weet iemand een goede voeding? die ook stil is? hij moet wel 300 wat zijn.
Ken je niet gewoon je fan van die herrievoeding op 5V of op 7V laten draaien?
Bij mij draaid de voedingfan van m'n server ook al maanden op 5V. Echt helemaal fluisterstil. :)
Dit hangt er in:
-ECS K7S5A
-duron 750@750
-gf 2 mx-400
-maxtor 7200 rpm, ata-66, 15 gb hd
-en nog wat meuk...

Verwijderd

Ik heb een koolance in bestelling staan, hoop hoop hoop dattie een beetje snel komt, maar in ieder geval heb ik al een voeding voor het beestje, AOpen Ultra Quiet voeding.. Als je hem aan zet, gaat 'ie even blazen, daarna hoor je niets (NIETS!) meer...

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 13:11

MrG

Ik ben al een geruime tijd eigenaar van een koolance kast, zeer tevreden en inderdaad zoals hierboven genoemd geen straaljager effect meer. Processor en videokaart heb ik beiden via de waterkoeling lopen, geen klachten en geen problemen.
Ik heb m zelfs op mn bureau staan omdat ik het lawaai reuze vind meevallen.

In de zijkant heb ik wel een extra fan gemod omdat er aan de binnenkant totaal geen airflow is, en die disk werd toch aardig heet... 120mm fan op 7v is ook redelijk stil en alleen als het echt warm wordt schakel ik m even met de hand in.

Dus al met al naar mijn mening, een stille kast.
Pagina: 1