Naar aanleiding van een twee/drie-tal topics hier over een ultiem stille kast en gezien de enorme kosten die dat waarschijnlijk met zich meebrengt, vroeg ik me af of ik niet beter een Koolance kast kan kopen.
Nu is mijn vraag, is deze kast wel of niet stil? Ik heb er al vanalles over gelezen en uiteraard speelt het type processor een overheersende rol hierin (amd = warm, fans hardder draaien, intel = koeler, minder geluid).
Ik wil dus zie frontpage een Tualatin 1GHz, eventueel opklokken, of een P4 1,6A en die overklokken.
Beide processoren worden niet echt warm bij voldoende koeling.
Alle overige apparatuur in mijn kast hoeft niet meegekoeld te gaan worden.
Mijn Seagate 40GB 7200M zit in een silentdrive, die hoor ik dus al niet.
Mijn Matrox G400 MAX heeft een zalman passieve koeling.
Als mobo komt er bij die Tualatin een ST6-(Raid) in, dus zonder actieve koeling.
Eventueel wil ik nog wel een Papst casefan monteren om de hete lucht eruit te krijgen.
Ik heb ook al gelezen dat sommige hun koolance getweaked/gemodded hebben met drie papst fans bovenin, maar dat vind ik momenteel toch iets te prijzig.
Nu komt die koolance kast zonder voeding, welke voeding moet daarin (minimaal)??
Nu is mijn vraag, is deze kast wel of niet stil? Ik heb er al vanalles over gelezen en uiteraard speelt het type processor een overheersende rol hierin (amd = warm, fans hardder draaien, intel = koeler, minder geluid).
Ik wil dus zie frontpage een Tualatin 1GHz, eventueel opklokken, of een P4 1,6A en die overklokken.
Beide processoren worden niet echt warm bij voldoende koeling.
Alle overige apparatuur in mijn kast hoeft niet meegekoeld te gaan worden.
Mijn Seagate 40GB 7200M zit in een silentdrive, die hoor ik dus al niet.
Mijn Matrox G400 MAX heeft een zalman passieve koeling.
Als mobo komt er bij die Tualatin een ST6-(Raid) in, dus zonder actieve koeling.
Eventueel wil ik nog wel een Papst casefan monteren om de hete lucht eruit te krijgen.
Ik heb ook al gelezen dat sommige hun koolance getweaked/gemodded hebben met drie papst fans bovenin, maar dat vind ik momenteel toch iets te prijzig.
Nu komt die koolance kast zonder voeding, welke voeding moet daarin (minimaal)??