Toon posts:

Hercules 8500LE 64MB Retail ¤ 210,- funprice?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de pricewatch staat dat deze kaart 210 euro moet gaan kosten bij funprice. Maar waar staat ie dan? Kan het nergens vinden, is ie er niet of kijk ik er overheen?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

hij staat er idd nie in =]

De kick van Electric!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
dit geldt overigens voor veel meer artikelen heb ik gemerkt. Vooral bij de nieuwere artikelen...

Ze staan dan wel in de pricewatch, maar zijn nergens terug te vinden op de website van de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
Is er dus gewoon niet? Is ie trouwens al wel verkrijgbaar? Bij Salland staat ie voor € 215 maar vanaf maart.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik heb al vaak genoeg bij Funprice gevraagd waarom ze geen Ati-based kaartjes verkopen en nog nooit een fatsoenlijk antwoordt gekregen dus zal deze er ook wel niet komen.En dat is toch zonde :'(

<edit>Net ff gekeken en ze staan er nu wel ineens.Zijn ze toch nog verstandig geworden </edit>

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

ik zie hem er niet meer bij staan bij funprice.. wel de All-in-wonders

Verwijderd

Waarom wil je de 8500 le???

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op woensdag 27 februari 2002 22:22 schreef bopitje het volgende:
Waarom wil je de 8500 le???
|:( omdat die natuurlijk veel goedkoper is duh

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23

Scighera

swim-bike-run

ik heb een Hercules 8500LE laten reserveren, begin deze week :) leverbaar aldus Funprice. Weet iemand trouwens wat voor mem er op de kaart zit? 4,0 , 3,8 of 3,6ns :? .
Trouwens, mooie blauwe printplaat maar de koeling valt me tegen, daar komt dus mooi een BluOrb op. >:)

www.triathlete.nl

Verwijderd

hmm ding ondersteunt geen dual monitor. tis ff dat je het weet.

Verwijderd

:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

dat er nog/alweer mensen wakker zijn zeg

ik ga pitte , tabee ,

en idd , er staan in de pricewatch meerde links naar site's waar de producten gewoon niet bestan :?

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Hercules Grafikkarten mit ATI Chips
Bei ReactorCritical sind weitere Infos zu den Hercules Grafikkarten zu finden. Besonders interessant ist die Radeon 8500LE von Hercules, welche wohl für nur 199 € angeboten wird.

Hercules 3D Prophet FDX 8500LE

Hercules verbaut den Radeon 8500LE GPU mit 250 MHz, als Speicher werden 64 MB DDR SD-RAM verbaut , welcher mit 500 MHz ( 250 MHz)getaktet ist. Wie schon bei der Retail wird auch hier der D-Sub, ein DIV sowie ein TV-Out zufinden sein. :)Der Dual-Monitor Modus wird über die ATI Hauseigene Software HydraVision ermöglicht :)

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Op zondag 03 maart 2002 08:09 schreef Scighera het volgende:
Hercules Grafikkarten mit ATI Chips
Bei ReactorCritical sind weitere Infos zu den Hercules Grafikkarten zu finden. Besonders interessant ist die Radeon 8500LE von Hercules, welche wohl für nur 199 € angeboten wird.

Hercules verbaut den Radeon 8500LE GPU mit 250 MHz, als Speicher werden 64 MB DDR SD-RAM verbaut , welcher mit 500 MHz ( 250 MHz)getaktet ist. Wie schon bei der Retail wird auch hier der D-Sub, ein DIV sowie ein TV-Out zufinden sein. :) Der Dual-Monitor Modus wird über die ATI Hauseigene Software HydraVision ermöglicht :)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 08:10 schreef Scighera het volgende:

[..]
de quoteknop en de editknop lijken ook zo op elkaar eh ;)
Der Dual-Monitor Modus wird über die ATI Hauseigene Software HydraVision ermöglicht
:9~

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Op vrijdag ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

op dit moment is de kaart niet op voorraad, de verwachting is dat ze begin volgende week binnen gaan komen. Als u wilt kan ik één voor reserveren. De DVI-CRT converter zit erbij geleverd.

Met vriendelijke groet,

Alex Mensen
FunPrice Computers

ik hoop dat ze hem inderdaad begin deze week hebben.

het is alleen jammer dat de koeling zo minimaal is, een simpel fannetje(nog lelijk ook) is. GigaByte is volgens mij de enige met een behoorlijke koeling

www.triathlete.nl

Verwijderd

215 euro voor die kaart is echt niet slecht alleen heb ik nog steeds twijfels over de drivers maar de prijs is echt erg goed

• Lezzz
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Hercules verbaut den Radeon 8500LE GPU mit 250 MHz, als Speicher werden 64 MB DDR SD-RAM verbaut , welcher mit 500 MHz ( 250 MHz)getaktet ist. Wie schon bei der Retail wird auch hier der D-Sub, ein DIV sowie ein TV-Out zufinden sein. :)Der Dual-Monitor Modus wird über die ATI Hauseigene Software HydraVision ermöglicht :)
Let op! Hier betekent dual-monitor dat je 2 verschillende monitoraansluitingen hebt, dus VGA óf DVI en niet tegelijkertijd!

A pc is like a work of art; it's never finished

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Hydravision is toch 2 monitoren tegelijk?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ben zelf werkzaam bij Funprice in Arnhem en kan inderdaad vertellen dat als alles goed is de 8500LE kaarten volgende week op voorraad zijn.
De Radeon7500+8500 All-in-Wonder kaarten liggen inmiddels op vooraad in de winkel.
De prijs is overigens nu 209 Euro ipv. 210 Euro.

Wacht zelf met smart op de 8500LE >:)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

weet je ook wat meer over het dual-monitor gebeuren? Ik hoorde van Funprice Apeldoorn dat er een DVI-CRT convertor bijzat. dan zou je toch zeggen dat dual monitor mogelijk moet zijn.

Schijnbaar is niet iedereen het hier mee eens.

Zit er trouwens 4,0 3,8 of 3,6 ns geheugen op aangezien de borden van ATi komen (Hercules neemt de hele Europese productie over)

www.triathlete.nl

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
ik neem aan het gewone 3.6 ns hyinx?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:23 schreef Scighera het volgende:
weet je ook wat meer over het dual-monitor gebeuren? Ik hoorde van Funprice Apeldoorn dat er een DVI-CRT convertor bijzat. dan zou je toch zeggen dat dual monitor mogelijk moet zijn.

Schijnbaar is niet iedereen het hier mee eens.

Zit er trouwens 4,0 3,8 of 3,6 ns geheugen op aangezien de borden van ATi komen (Hercules neemt de hele Europese productie over)
Op de ATI Radeon 8500 All-in-Wonder zit alleen een DVI-connector, die dmv. de DVI-->D-SUB converter wordt omgezet naar D-Sub

Het geheugen op de 8500LE kaarten heeft een timing van 3,6ns :)

Verwijderd

er zit een 4.0 ns op

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Op zondag 03 maart 2002 18:33 schreef Prikkeldraad het volgende:
er zit een 4.0 ns op
ik hoop dat een beetje is over te klokken , doe er zelf tenminste een Blue Orb op, nog ff kijken naar heatsinks

www.triathlete.nl

• Lezzz
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Twee dingen:

1) Wat betreft twee monitoren: op de Hercules-site staat "VGA ór DVI and simultaneous TV-out", dus niet VGA én DVI tegelijk (nogal smerig dat dat er niet expliciet bij staat). De secundaire RAMDAC-chip zit ook niet op het PCB (tussen de Rage Theater chip en de GPU).

2) Het 4 ns geheugen is écht maximaal op te klokken tot 280, maar dan heb je heatsinks en een fan nodig. Zie hiervoor various reviews.

Conclusie: Voor die prijs (215 euro or whatever) heb je dus niet een échte LE. De kaart is wel okee als je niet twee monitoren wil gebruiken en als je niet persé mega-overklokbaarheid wil. In mijn geval is dat dus (helaas) een no-go.

A pc is like a work of art; it's never finished

Pagina: 1