[CM] Rounded Cables omg A'Foort?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Waar kan ik in de omgeving Amersfoort Rounded IDE kabels kopen?
Search leverde nix op..

@MrBee_RC

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Comptechworld in Naarden verkoopt ze.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Die kabels verkopen ze niet bij de meeste computerwinkels.

Bestel ze gewoon op internet, dat betaal je € 10,- verzendkosten maar ja rounded kabels zijn ook niet goedkoop.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 12:51 schreef mkleinman64 het volgende:
Comptechworld in Naarden verkoopt ze.
Tnx, ik ga ze daar vanmiddag halen :)

Slotje :D

@MrBee_RC

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Op woensdag 27 februari 2002 12:49 schreef Meelobee het volgende:
Waar kan ik in de omgeving Amersfoort Rounded IDE kabels kopen?
Search leverde nix op..
Zoekresultaten / rond

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=rond

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
waarom niet zelf rounden????? :?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:03 schreef EmilneM het volgende:
ja man. heb je zo gedaan. is leuker en goedkoper |:(

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 27 februari 2002 19:03 schreef EmilneM het volgende:
Als je ze zelf round, moet je dan iets ertussen doen, zodat het signaal niet interfereert?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• EmilneM
nee.......gewoon in setjes van 10...klein stukje snijden en de rest scheuren, vervolgens op elkaar plakken :P

lukt t met usb smokalot :P ?

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb 1x zelf gedaan, cable geround dan met een 40 polige Was echt een hels karwei. Alle 40 draadjes losgepeuterd, daarna voorzichtig de connectors eraf halen en er krimpkous overheen gedaan. Connectors weer vastgemaakt en vlammetje eronder.

Als je dit zelf gaat doen, kijk dan goed uit dat je de connector niet sloopt!!!, deze zijn heel erg vlug kapot. Dus haal ze er eerst af en daarna lospeuteren.

Met de 1e kabel was ik 1,5 uur zoet zowat. Heb onlangs trouwens een gratis roundel cable gekregen. Wel handig als je in een computerwinkel werkt. Was een tijdelijke actie bij een leverancier, BAS computers geloof ik. :)

edit:

Hehe Had 4 gezegd ipv 40

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Vet relaxed, bij het bedrijf waar ik sinds kort werk hebben we een apparaat waar we die kabel+connector mee kunnen maken. Platte en ronde! :D En aangezien ik een nieuwe pc ga bouwen, weet ik wel waar ik die kabels vandaan ga halen :+

• scarhand
  • Laatst online: 24-06-2021
Op woensdag 27 februari 2002 20:44 schreef Lucky_me het volgende:
Heb 1x zelf gedaan, cable geround dan met een 40 polige Was echt een hels karwei. Alle 40 draadjes losgepeuterd, daarna voorzichtig de connectors eraf halen en er krimpkous overheen gedaan. Connectors weer vastgemaakt en vlammetje eronder.

Als je dit zelf gaat doen, kijk dan goed uit dat je de connector niet sloopt!!!, deze zijn heel erg vlug kapot. Dus haal ze er eerst af en daarna lospeuteren.

Met de 1e kabel was ik 1,5 uur zoet zowat. Heb onlangs trouwens een gratis roundel cable gekregen. Wel handig als je in een computerwinkel werkt. Was een tijdelijke actie bij een leverancier, BAS computers geloof ik. :)

edit:

Hehe Had 4 gezegd ipv 40
zo lang mee bezig geweest? ik heb ze ook alle 40 losgepeuterd maar was geen 1.5 uur werk. gewoon ff in het midden insnijden en dan lostrekken naar het uiteinde toe. was zo klaar.
ik had er alleen schilderstape omheen gedaan, en dat was niet zo'n sterke zet, lier weer los na een tijdje... :s

• EmilneM
Op woensdag 27 februari 2002 20:44 schreef Lucky_me het volgende:

edit:

Hehe Had 4 gezegd ipv 40
waarom zou je ze alle aders apart loshalen.........meer werk en minder netjes.........gewoon in setjes van 6-10........

Verwijderd

hm , dat rounden hem ik laatst ook gedaan , alle aders losgemaakt enzo , daaarna eerst ff gestest of ie ut nog deed , daarne tape erom , egt zo LELIJK bah bah . ik vin het egt nix , laat me maar lekker plat , of koop rounded

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Kabels in plakjes van 5, tie wraps op strategische plekken, aftapen met zwart isolatietape. Works for me.

Forza Mucca!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

zelf rounden is wel leuk en gemakkelijk, maar toch vind ik de kant-en-klare-rounded-cables veel mooier...

maar dat is mijn mening

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
waarom niet zelf rounden?????:?
hm , dat rounden hem ik laatst ook gedaan , alle aders losgemaakt enzo , daaarna eerst ff gestest of ie ut nog deed , daarne tape erom , egt zo LELIJK bah bah . ik vin het egt nix , laat me maar lekker plat , of koop rounded
Ik heb ze vanmiddag gekocht, en het staat echt stukken beter als m'n zelf gerounde cables (zwarte tape) :7

@MrBee_RC

• FMS
  • Niet online

FMS

tweakshop in leusden heeft ze toch ook? das veel dichter bij Amersfoort. ik zoek die kabels ook.

A'foort ROX :P

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 23:33 schreef FMS het volgende:
Ik hoop t maar, in de zomer verhuis ik er naar toe *D

@MrBee_RC

• Scighera
  • Laatst online: 21-08 12:23

Scighera

swim-bike-run

kan je je ATA100 (80-polig) ook zelf rounden.
Kost me nu zoveel airflow...

www.triathlete.nl

Verwijderd

dûh, daarom woon ik erook :P

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Waarom alle 40 lospeuteren? Ik weet ook niet waarom ik dat gedaan heb :) :D Setjes van 5 of 6 werkt inderdaad beter, maar dan is de kabel wel een stuk stugger lijkt me

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Kom maar ff langs dan doe ik het even voor je :)

Een tweakshop in Leusden? Waar???? Vertel vertel!!!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• FMS
  • Niet online

FMS

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1896 :)

klein zaakje, ik heb der paar enermax fans gekocht.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tweakshop in leusden heeft ze toch ook? das veel dichter bij Amersfoort. ik zoek die kabels ook.

tweakshop leusden????? waar zit dat???

Nijkerk Rox ook :P

Verwijderd

Ik heb ze gewoon opgevouwen en er daarna spiral wrap omheengedaan: Te lui om te gaan snijden...
Pagina: 1