Toon posts:

smoothwall probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meeste faq en mauals doorgenomen en het meeste van smoothwall is me wel duidelijk. Maar hoe krijg ik die vuurmuur aan de praat???? Hieronder een plaatje hoe mijn smoothwall bak geconfigureerd is. Volgens mij is dat"inbraak detectie systeem"(ik haat nederlands in combinatie met technische termen)hier een plaatje van situatie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvanderlinde/smoothwall.gif

Hoe krijg ik dat inbraak detectie systeem ingeschakeld???

Verwijderd

Probeer eens bij de Optie IDS (Intrusion Detection System) ;) Overigens lijkt het me sterk dat je firewall niet aan staat. IDS is namelijk geen firewall in de zin dat het IP-verkeer tegen houdt. IDS (SNORT) registreert wel bepaalde pogingen tot inbraak.

Standaard staat IP-masq al aan, en zolang je geen services naar buiten toe serveert is that all you want.

En als ik je een hint mag geven, als je je zelf als sysop een beetje serieus neemt, gebruik dan geen vertaalde software. :) En ik zou als ik jou was toch nog maar even de (engelse) fine manual er op na lezen, want ik kan toch wel herinneren dat er iets over instaat ;)

Verwijderd

Wie kan me me zeggen of in het geval me de laatste smoothwall versie, de ids (snort) is gekoppeld aan de firewall (ipchains)? maw: wat wordt er mee gedaan als de ids bijv. een portscan ontdekt? verder: wat is de consencus van de smoothwall firewall ipchains rules?