Op mijn moederbord (asus p4t
) zit een behalve mijn cpu koelblok ook nog een ander koelblokje... alleen voorzien van een paar vinnen zeg maar, is het mogelijk en vooral is het nuttig om daar een aktieve koeling voor te plaatsen?
Zit vast koeling op je chipset, die kan ook best warm worden dus als je nix beters te doen hebt kan je er iets actiefs op zetten.
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Verwijderd
Dat koelblokje waar je het over hebt is de koeling voor je North-bridge. Deze kan je idd actief koelen. Je northbridge zal wel iets warmer worden bij het overklokken met je FSB maar dat is echt minimaal.
Ik had ook een passieve koeler op mijn Mobo en daar hebik een klein heatsinkje met fan op aangebracht met Artic epoxy
Ik had ook een passieve koeler op mijn Mobo en daar hebik een klein heatsinkje met fan op aangebracht met Artic epoxy
Waar heb je die vandaan dan?Op woensdag 27 februari 2002 12:08 schreef HTX het volgende:
Dat koelblokje waar je het over hebt is de koeling voor je North-bridge. Deze kan je idd actief koelen. Je northbridge zal wel iets warmer worden bij het overklokken met je FSB maar dat is echt minimaal.
Pentiumkoelers, Blue orbs...hier kun je van alles voor gebruiken.Op woensdag 27 februari 2002 12:09 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan dan?
I reject your reality, and substitute my own.
leer het nou esOp woensdag 27 februari 2002 12:08 schreef HTX het volgende:
Ik had ook een passieve koeler op mijn Mobo en daar hebik een klein heatsinkje met fan op aangebracht met Arctic epoxy
Als je gaat overclocken is het misschien nodig om daar een actieve koeling van te maken maar anders laat gewoonzitten maakt alleen extra herrie. Monitor de temp. anders een tijdje en dan weet je hoe warm je chipset wordt.
Ik zit net te twijfelen over om het andersom te doen:
Ik heb een Abit KT7A met actieve chipset koeling. Nou wil ik die fan + koelblok eraf halen en vervangen met alleen een groot CPU koelblok. Maar ik weet niet hoe ik het zal monteren en of het eigenlijk wel wekt..... Zal ook eens een topic openen....
Ik heb een Abit KT7A met actieve chipset koeling. Nou wil ik die fan + koelblok eraf halen en vervangen met alleen een groot CPU koelblok. Maar ik weet niet hoe ik het zal monteren en of het eigenlijk wel wekt..... Zal ook eens een topic openen....
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ik heb ook zo'n mobo, en ik heb dat irritante fannetje vervangen door een std koelblokje wat op elke bx chipset zat. Verder heb ik geen fans meer in mijn systeem zitten, dus de enige airflow die erover heen gaat is het gevolg van convectie. Werkt prima allemaal.Op woensdag 27 februari 2002 13:58 schreef MRic3 het volgende:
Hmmm ik heb hier nog wel een oud BX boardje liggen.... als dat zo past zal ik deze eens gaan omwisselen.. IIG thanks voor de tip.Op woensdag 27 februari 2002 17:08 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n mobo, en ik heb dat irritante fannetje vervangen door een std koelblokje wat op elke bx chipset zat. Verder heb ik geen fans meer in mijn systeem zitten, dus de enige airflow die erover heen gaat is het gevolg van convectie. Werkt prima allemaal.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Pagina: 1