Hoe open ik een Toshiba Satellite 220CD?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Topic says it all.

Ik ben al een heel end, maar krijg de bovenkant niet los van de onderkant. Alle schroefjes heb ik losgehaald, waardoor het plaatje met de muisknoppen nu los is (is los). De achterkant van de notebook is ook los, en in het midden heb ik al wat klikdingetjes losgeklikt zodat dat nu ook los lijkt te zijn.

In het kort: de bovenkant lijkt los te zijn, maar ik krijg de boven- en onderkant nog steeds niet van elkaar af. Het blijft ergens steken, ik kan niet vinden waar en ik durf er niet te hard aan te trekken omdat er misschien palletjes afbreken :).

Zo ingewikkeld moet het toch niet zijn? Het toetsenbord moet toch ook vrij snel vervangbaar zijn?

Weet iemand een site met een soort handleiding? Ik ga vanavond weer verder pielen, ik heb op zich goede hoop, maar met een handleiding kom ik wat verder denk ik :).

edit:

Ik kan vanavond wel wat foto's maken als dat gewenst is.

Macbook Pro

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je ook alle handmatig los te maken onderdelen (zoals toetsenbord) los gemaakt? Daaronder zitten meestal ook nog een paar schroefjes in die Toshiba's.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

zitten d'r ook van die rubbertjes onder de leptob? misschien dat daar nog wat schroevies onder zitten. Kheb et ook al eens gedaan. Om een processor aan te drukken :? maar kijk aub. uit want je kunt echt vanalles slopen...

}:O

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 12:05 schreef Arjan A het volgende:
Heb je ook alle handmatig los te maken onderdelen (zoals toetsenbord) los gemaakt? Daaronder zitten meestal ook nog een paar schroefjes in die Toshiba's.
Het toetsenbord krijg ik ook niet los. Ik nam eigenlijk aan dat die los zou komen als ik de behuizing open zou hebben.

Begrijp ik jou goed dat die ook los zou moeten kunnen zonder de behuizing volledig te openen?

Macbook Pro

Verwijderd

Ik kan me de 220 zo even niet voor de geest halen, wel weet ik dat bij toshiba het toetsenbord geschroeft zit, of er zit net boven je toetsenbord een plaatje wat je eraf kunt wippen, daaronder zit dan een of 2 schroefjes of het schroefje zit aan de onderkant middenin ergens. Probeer eerst dat plaatje boven je toetsenbord eens

Verwijderd

meestal kan je ook de diskettedrive eruit halen en dat daar nog een schroefje onderzit. of onder de voeding???
toetsenbord is meestal met een klpje boven of eronder of een of andere strook die je los kan wrikken maar pas op zijn kwetsbaar. wat je ook kan proberen is scherm helemaal naar achteren en dan het stukje wat net onder de rand van het scherm valt los maken.

Verwijderd

het toetsenbord kan er inderdaad nog weer onafhankelijk uit, ik ben zelf helaas nooit verder gekomen dan de kap van de muis boven het geheugen en het toetsenbord en de blikken plaat daaronder als het je gelukt is laat dan even weten hoe de processor vast zit (normale socket?) ik heb zelf een 220CS de uitvoering zonder cdromspeler

Verwijderd

inderdaad er zit boven het toetsenbord een rand die je eruit kan klikken met een kleine horloge schroevendraaier, dan kan het toetsen bord er zo af, let wel op de 2 flatkabeltjes

Verwijderd

ga hier eens naartoe hebben mij ook vaak met mijn toshiba geholpen
http://support.toshiba-tro.de/

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:18 schreef SySTeRRoR het volgende:
inderdaad er zit boven het toetsenbord een rand die je eruit kan klikken met een kleine horloge schroevendraaier, dan kan het toetsen bord er zo af, let wel op de 2 flatkabeltjes
Yep, en dat was het inderdaad :). Het stripje weg, toen kwam het toetsenbord los en daaronder zaten nog 3 schroeven. Eenmaal los kwam de bovenkant zo los van de onderkant.

Het probleem was dat de voedingsconnector kapotgetrokken was :). Iemand met de laptop weggelopen terwijl de voeding er nog in zat |:(. De connector was in 2 stukken en de middelste pin was losgebroken. Een halve liter superlijm en een draadje om dat pinnetje weer goed contact te maken en alles doet het weer (zo lang het duurt, natuurlijk :)).

Tnx allemaal! Vooral Arjan A, die me op de gedachte bracht dat dat toetsenbord toch echt niet zo moeilijk vast kon zitten als het leek :).

Macbook Pro

Verwijderd

heb je ook gezien hoe de processor gemonteerd is??
is die nou gesoldeerd of is het een normale socket 7 cpu
Pagina: 1