Toon posts:

[VB] Regular Expressions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in ASP ook al Regular expressions en daar heb ik mooit een probleem. Ik ben nu bezig en ik doe precies hetzelfde. Ik heb de volgende functie:

---------------------------------------------
Public Function fixQuote(strInvoer)
Dim RegularExpressionObject As New regExp

With RegularExpressionObject
.Pattern = "*******"
.IgnoreCase = True
.Global = True
End With

fixQuote = RegularExpressionObject.Replace(strInvoer, "*******")
Set RegularExpressionObject = Nothing
End Function
-------------------------------------------------

Als ik deze aanroep krijg in de fijne melding:

User-defined type is Not defined

mmm, ik dacht toch echt wel dat ik alles netjes open. Iemand die ff kan helpen, het zal wel weer een fikse blunder worden. :?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op welke regel geeft hij deze melding? Ik neem aan bij 'Dim RegularExpressionObject As New regExp'?

Welke versie van VB gebruik je? Bestaat het regExp object wel?

Verwijderd

Topicstarter
Precies ja, het is wanneer die het RegExp wil openen.

Ik gebruik VB6. Ik dacht dat RE standaard in VB6 zaten. Of vergis ik me hier in?

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
Als je in VB regexps wilt gebruiken, moet je een verwijzing opnemen naar Microsoft VBScript Regular Expressions x.x (Project -> References).

Verwijderd

Topicstarter
Kijk,

Dat hielp goed. Thanx allot

Ligt het aan mij of zijn er weinig VBers die Re gebruiken of is er een beter alternatief.

Bedankt voor de tip!

:9~

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nee er is geen beter alternatief. Met RE kun je met zeer weinig 'woorden' heel veel 'zeggen'.
Helaas krijg je deze krachtige tool niet voor niks. Een RE kan soms behoorlijk abstract zijn en veel proggers haken dan af. Dat is wellicht de voornaamste reden waarom je het relatief weinig ziet.
Er zijn heus wel alternatieven voor RE, maar deze zijn vaak een stuk code intensiever en minder slick :).

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik RE vreselijk vind rulen, ik gebruik ze al een tijdje en ik gebruik ze steeds meer. Ik vroeg me alleen af of er nog tegenhangers waren.

Slick zijn ze zeker, en al helemaal als ze uit je beeldscherm beginnen te groeien(en uiteraard ook nog iets zinnigs doet *D)

Verwijderd

Och, RE zijn ook niet alles :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op vrijdag 01 maart 2002 20:41 schreef Buikwortel het volgende:
Och, RE zijn ook niet alles :)
Verklaar je eens nader. Met Regular Expressions kun je behoorlijke krachtige dingen doen. Hoe wil jij dan op een effectieve manier strings parsen? Letter voor letter de string afgaan?

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Op vrijdag 01 maart 2002 21:03 schreef elnino het volgende:

[..]

Verklaar je eens nader. Met Regular Expressions kun je behoorlijke krachtige dingen doen. Hoe wil jij dan op een effectieve manier strings parsen? Letter voor letter de string afgaan?
Je kunt er geen meiden mee versieren?

Re's zijn enorm krachtige tools, maar ook niet zaligmakend. Zodra je Re's krijgt van meer dan 2 regels (met veel |'s) is er vaak een betere oplossing te verzinnen met conditionele statements icm RE's.

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 21:03 schreef elnino het volgende:

[..]

Beste ElNino
Ik bedoelde er geen klote mee...
Maar voetenzalf is mijn collega, die mij de hele dag met RE om de oren slaat. En ik snap er geen klote van, vandaar.
Nu ik er zo over nadenk heb ik hier geen klote te zoeken, dit forum is te hoog gegrepen. Ik denk dat ik maar naar een html-forum ga...misschien dat ik daar meer succes heb! :)

Groeten, Buikwortel
Pagina: 1