Toon posts:

News updater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OMG, mijn eerste post op tweakers...en gelijk mijn eertste nederlandse post :)

K, zal right to the point komen.

Ik heb een Gamenews site die ik heb gemaakt in Dreamweaver 4
Ik heb gebruik gemaakt van gewone html in combinatie met wat javascript.

De laatste tijd kom ik om in het aantal newsitems wat ik handmatig moet bijhouden.
De updates zijn bijna een dagtaak geworden.

Nu weet ik dat er veel "newsupdaters" zijn waarmee je via een login scherm, plug in of watdan ook je news kan updaten zonder dat ik elke keer dreamweaver hoef op te starten enzo...

Het probleem met die PHP, CGI etc.. scripts is dat ze de layout van mijn site totaal ver<censor>en :D

Is er iemand die een beter manier weet, heel simpel, waarmee ik hetzelfde kan doen zonder dat het mijn layout ver<censor>d?

Mijn site is Hier

Thnx

-END-

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Tja, je eigen CMS schrijven, dan heb je dus de layout zelf in de hand, ipv DW meuk. Maar goed, daar komt heel wat bij kijken. Je moet het wel willen. Anders uitbesteden of aan een bepaald iemand vragen of 'ie het voor je wil realiseren.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan schrijf je ff zelf een php scriptje (wat dit topic meteen verhuist naar de buren) een simpel nieuwssciptje dat zich aan je vormgeving houdt hoeft niet langer te zijn dan 50 regels :)

Stoer; Marduq

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 11:56 schreef willem169 het volgende:
Maar goed, daar komt heel wat bij kijken. Je moet het wel willen.
Dat valt reuze mee aangezien het enkel om een nieuwsscript gaat en niet om een uitgebreid cms.

Ik zou wat tutorials doorlezen op internet. Zoals XangadiX al zei is een nieuwsscriptje zo geschreven (ook voor beginners). Dit beveiligen mbv htaccess en klaar is [vulhierjenaamin].

Desnoods haal je een kant en klaar scriptje van één van de vele scriptsites af :)

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dat PHP scripts je hele design vern*ken heb ik nog nooit last van gehad.
-ot-
Vind juist dat JSP scripts vaak je hele site vern*ken, vooral met layers in NS (v. <6).
-ot-
En btw. veel mooie sites werken ook met PHP neem nou bijv. T.net ;)

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op woensdag 27 februari 2002 11:38 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Het probleem met die PHP, CGI etc.. scripts is dat ze de layout van mijn site totaal ver<censor>en :D

[..]
Dan doe je toch iets niet goed, met php kan je de html namelijk op het scherm toveren zoals je zelf wilt :)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
OK, thnx voor de responses.
Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik totaal een PHP/CGI LEEK ben :)

Ik will ook niet teveel klooien met mijn site, ik vind hem wel best zo..
Alleen leek het me wel makkelijk om het nieuws, wat 75% van mijn dagelijkse updates zijn, wat te vergemakkelijken.

Dus als iemand een idee heeft om een PHP/CGI leek een mes toe...errmm...hand toe the steken en hem een leuk scriptje of iets dergelijks te wijzen...graag.

-END-
Pagina: 1