Toon posts:

Dual Athlon: XP of MP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

De XP's zijn zoveel goedkoper dan de MP's dat ik me afvraag hoe dat nu zit met XP's en SMP configuraties. Weet er iemand wat het aan performance scheelt, een Dual XP in plaats van een Dual MP ? (Kan het nu eigenlijk wel ?) Ik bedoel... voor de prijs van een MP processor heb je bijna twee XP's :)

Verwijderd

Een MP is een XP met ondersteuning voor dual setup zo ver ik weet. Uit de reviews komt de Asus A7M-266D er het beste uit :) Die heeft de AMD760 MPX chipset, en het andere dual bordje was een Tyan, maar die heeft de 760 MP chipset.

Er is al een leuk topic overgeweest: [topic=396305]
Hier staan ook nuttige links naar de T.net frontpage op(naar reviews) en naar andere topics op GoT.

Veel succes.

Mijn advies: Koop een Asus A7M-266D met 2* een Athlon XP :9

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gewoon XP's nemen. De performance is hetzelfde maar de prijs veel lager.

Verwijderd

damn quote knopje ipv edit |:(

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

Asus A7M-266D ik heb die gister bestelt :D
en ik ga er 2x 1900+ XP op planten kijke hoe dat draait :9

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

Ik zou idd ook gewoon XP's nemen. Ik weet niet hoeveel je het merkt, maar het lijkt me dat je het pas echt gaat merken als je zware server-software draait ed. Ze zijn ook een stuk goedkoper, dus je houd geld over voor een biertje :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Enige verschil tussen XP en MP is dat de MP 'officieel' door AMD is getest op SMP capaciteiten. In principe is een MP dus een doodgewone XP, waarbij AMD garandeert dat het in een SMP config kan werken.

Je kunt dus gewoon XP nemen, maar stel dat je probs krijgt met je plankje, dan heb je weinig kans dat je gebruik kan maken van garanties (tenzij je doodleuk vermeldt dat je MP gebruikt, zie bijv situatie van BrZ ;) ).

Oja, een ander verschil is dat de MP idioot veel duurder is dan een vergelijkbare XP, maar dat had je vast ook wel door :+
Pagina: 1