Je kan toch bellen met UPS (of hun online tracking systeem gebruiken) om te achterhalen waar je pakje nu is?Op zaterdag 27 april 2002 21:14 schreef _AscII_ het volgende:
idd. ik ben er ook niet blij mee..
of het pakketje is er nog niet, of ze zijn het bij mij op mijn werk kwijtgeraakt...
het goede nieuw is btw, dat ik er genoeg heb besteld om in een lagere prijs terecht te komen dan in de spreadsheet vermeld staat.
al1 weet in nog niet hoe het met de btw zit (duitse btw moet eroverheen had ik begrepen)
ik heb al1 geen ups nummer, dat hebben ze hoogstes bij unitronic...Op zaterdag 27 april 2002 21:34 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
Je kan toch bellen met UPS (of hun online tracking systeem gebruiken) om te achterhalen waar je pakje nu is?
Verwijderd
Is het niet zo dat je alleen de Duitse BTW hoeft te betalen? Anders betaal je 2x BTW en het is binnen de EU, dus dan kan het nog wel eens meevallen. Kan ook zijn dat ik nu kompleet uit m'n nek zit te lullen hoor
Nog geen news ???
Kan namelijk ni wachten om te beginnen met me chip
Kan namelijk ni wachten om te beginnen met me chip
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
'k heb maar ff een mailtje gestuurd naar duitsland.
ff gevraagd of ze ff bij ups kan checken of 't pakketje al afgeleverd is.
want ik heb nog steeds nix ontvangen
/me wordt er ondertussen een beetje vaag van...
/me wordt er ondertussen een beetje vaag van...
Verwijderd
Ga over een paar uur naar Duitsland (Mayday), als je nog ergens een molotovje geplaatst wilt hebben hoor ik het welOp dinsdag 30 april 2002 00:57 schreef _AscII_ het volgende:
/me wordt er ondertussen een beetje vaag van...![]()
![]()
Verwijderd
Heb je een ordernr. of referentie ? Best kans dat ze die bij de UPS-verzending ingevoerd hebben (Doen wij ook). Kun je ook op tracken.Op dinsdag 30 april 2002 00:57 schreef _AscII_ het volgende:
/me wordt er ondertussen een beetje vaag van...![]()
![]()
ik heb een ordernummer, maar daar kan ik nix op vinden bij upsOp dinsdag 30 april 2002 18:06 schreef Maxim het volgende:
[..]
Heb je een ordernr. of referentie ? Best kans dat ze die bij de UPS-verzending ingevoerd hebben (Doen wij ook). Kun je ook op tracken.
Verwijderd
Een ordernummer zal wel alleen voor binnen het bedrijf zelf zijn en niet voor UPS. Lijkt me logisch althans dat UPS met trackingnummers oid werkt.
je kunnen een ordernummer als reference nummer bij ups opgeven..Op woensdag 01 mei 2002 12:12 schreef Zotty het volgende:
Een ordernummer zal wel alleen voor binnen het bedrijf zelf zijn en niet voor UPS. Lijkt me logisch althans dat UPS met trackingnummers oid werkt.
dan kun je 'm op reference nummer tracken.
Verwijderd
En? stond er vanochtend een glimlachende UPS koerier op de stoep met een pakketje uit Duitland?
ok dan, gaan we weer hobby tijd maken
500ste post,damn dat heeft lang geduurd
500ste post,damn dat heeft lang geduurd
betalingsinfo en uiteindelijke kosten:
http://dartmud.mine.nu/usb_inkoop_actie.htm
zodra ik het geld binnenheb, verstuur ik het aan je
(e-mailtje met dezelfde link komt er nog aan)
/edit, de e-mails zijn verstuurd naar de adressen zoals die in de sheet geregistreerd staan
/edit, de e-mails zijn verstuurd naar de adressen zoals die in de sheet geregistreerd staan
Verwijderd
Vraagje aan de mensen die er mee bezig zijn of gaan: zijn er al concrete plannen om een printje voor deze chips in mekaar te klussen?
Op de site van het chipje zijn volledige schema's te vinden voor in OrCAD.
Het gaat mij hier niet om het soldeerwerk (ik vind dat als je dit soort dingen besteld je dat toch minimaal moet kunnen
) maar puur de PCB's.
Het gaat mij hier niet om het soldeerwerk (ik vind dat als je dit soort dingen besteld je dat toch minimaal moet kunnen
Verwijderd
Okidokie, komt voor elkaarOp dinsdag 07 mei 2002 15:17 schreef _AscII_ het volgende:
Btw, ipv dat vraagteken bij betalingswijze, mag er wel vooruit komen te staan
jah, als er zowiets (lees een algemaan aansluit printje) gemaakt zou kunnen worden, zou dat wel erg makkelijk zijn.Op dinsdag 07 mei 2002 15:40 schreef mmmuttley het volgende:
Vraagje aan de mensen die er mee bezig zijn of gaan: zijn er al concrete plannen om een printje voor deze chips in mekaar te klussen?
Het gaat mij hier niet om het soldeerwerk (ik vind dat als je dit soort dingen besteld je dat toch minimaal moet kunnen) maar puur de PCB's.
(ik ga desalnietemin zelf ook nog ff klooien om een etsbaar schema op papier te krijgen
'K zal vanavond eens kijken hoeveel in nou had overgemaakt..Op dinsdag 07 mei 2002 15:17 schreef _AscII_ het volgende:
(Als het teveel was you may keep it
Aangezien ik het al 2weken geleden heb overgekiept..(salaris was toen binnen)
in dat geval..Op dinsdag 07 mei 2002 16:14 schreef im_ik het volgende:
[..]
'K zal vanavond eens kijken hoeveel in nou had overgemaakt..
(Als het teveel was you may keep it
Aangezien ik het al 2weken geleden heb overgekiept..(salaris was toen binnen)
bedankt voor de €0,84
*LOL*Op dinsdag 07 mei 2002 16:42 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
in dat geval..
bedankt voor de €0,84
maar dan komt het morgen of overmorgen binnen ???
Ik ga er iig printjes voor etsen. Als iemand interesse heeft in een experimenteerprint, hoor ik het wel, en dan ets ik het voor die persoon ook. De kosten voor de print bedragen €0,05 per cm². En natuurlijk de verzendkosten (€0,39 ?). Als iemand een ontwerp hiervoor heeft, dan kan ik die gaan gebruiken, anders ontwerp ik er zelf wel een.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Ik ben zeer geinterreseerd.. zie voor info over ontwerpen deze siteOp dinsdag 07 mei 2002 18:47 schreef DustMan4u het volgende:
Ik ga er iig printjes voor etsen. Als iemand interesse heeft in een experimenteerprint, hoor ik het wel, en dan ets ik het voor die persoon ook. De kosten voor de print bedragen €0,05 per cm². En natuurlijk de verzendkosten (€0,39 ?). Als iemand een ontwerp hiervoor heeft, dan kan ik die gaan gebruiken, anders ontwerp ik er zelf wel een.
Welke zou je dan willen hebben?Op dinsdag 07 mei 2002 19:29 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
Ik ben zeer geinterreseerd.. zie voor info over ontwerpen deze site
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
ik ben ook wel geintresseerd in zo'n printje. Het gaat mij er voornamelijk om dat het iets van een smd - dil omvorm printje word o.i.d.
Ik hoor het verder wel
Ik hoor het verder wel
Bestuh!!
Verwijderd
deze leek me wel kwl.. Het is volgens mij het printje met de snelste chip (920 KBaud). Ik ganog even uitzoeken hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de onderdelen enzo.Op dinsdag 07 mei 2002 19:41 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Welke zou je dan willen hebben?
Ik heb ook wel intresse in zo'n printje die MMMUTTLY aangeeft. Hou me op de hoogte!
Dan ga ik daar vandaag of morgen ofzow even een printje voor ontwerpen. Weet iemand trouwens welke package type deze chip heeft? Is wel belangrijk om te weten voor het ontwerp van de print.Op dinsdag 07 mei 2002 22:31 schreef sjares het volgende:
Ik heb ook wel intresse in zo'n printje die MMMUTTLY aangeeft. Hou me op de hoogte!
QFP zoals op bladzijde 8 van de 245 datasheet staat
ultimate heeft die shape er zowiezo in staan, mocht het niet lukken dan wil ik anders wel even aan de slag proberen te gaan
ultimate heeft die shape er zowiezo in staan, mocht het niet lukken dan wil ik anders wel even aan de slag proberen te gaan
Verwijderd
Als je meer info nodig hebt, moet je maar een gil geven. 'k heb vorige namelijk voor m'n eigen schema een printje ontworpen in PowerPCB. Enkelzijdig en dubbelzijdig. Daarnaast ligt hier info over alle op deze wereld bestaande packages, dus als je maten nodig hebt, just say itOp woensdag 08 mei 2002 07:56 schreef DustMan4u het volgende:
Dan ga ik daar vandaag of morgen ofzow even een printje voor ontwerpen. Weet iemand trouwens welke package type deze chip heeft? Is wel belangrijk om te weten voor het ontwerp van de print.
Verwijderd
Ascii ik herrinnner me nog uit het eerste topic hierover ([topic=185393]) dat je van plan was om de FT8U245AM samen met een microcontroller aan te sluiten om er bijvoorbeeld knopjes aan te hangen.
Zelf heb ik via equinox een GFXLCD besteld die ik er graag (met knopjes) aan wil hangen. Ben jij nog steeds van plan dit te gaan doen, want dan wil ik wel even meedenken
Zelf heb ik via equinox een GFXLCD besteld die ik er graag (met knopjes) aan wil hangen. Ben jij nog steeds van plan dit te gaan doen, want dan wil ik wel even meedenken
ik ben nog steeds van plan dat te gan realiseren...Op woensdag 08 mei 2002 13:42 schreef mmmuttley het volgende:
Ascii ik herrinnner me nog uit het eerste topic hierover ([topic=185393]) dat je van plan was om de FT8U245AM samen met een microcontroller aan te sluiten om er bijvoorbeeld knopjes aan te hangen.
ben er ook al wel aan begonnen, maar ik moet er nog steeds een keertje mee verder
ben op dit moment met de aansturing van mijn display bezig.
woei....
werd ik wakker en kijk bij me post..
zijn de chipjes er
zijn de chipjes er
ah, moowjOp vrijdag 10 mei 2002 14:58 schreef im_ik het volgende:
woei....
zijn de chipjes er![]()
ze zijn dus heel overgekomen
/edit
voor de mensen die nu hun chipjes gaan binnenkrijgen... ze hadden aleen nog maar verjaardagszegles op het postlkantoor, dus vandaar...
Jep
Nou nog eve iets vinden om ze op te zetten....zijn wel erg klein
Nou nog eve iets vinden om ze op te zetten....zijn wel erg klein
Die van mij zijn er ook, man wat zijn die chippies lekker klein zeg. Nu nog ff een printje ontwerpen, als ik het ontwerp van het weekend klaar krijg, kan ik maandag printjes gaan etsen, en dus ook voor andere geïnteresseerden heb ik er dan een.
Welk schema ga je maken dan ??Op vrijdag 10 mei 2002 15:18 schreef DustMan4u het volgende:
Die van mij zijn er ook, man wat zijn die chippies lekker klein zeg. Nu nog ff een printje ontwerpen, als ik het ontwerp van het weekend klaar krijg, kan ik maandag printjes gaan etsen, en dus ook voor andere geïnteresseerden heb ik er dan een.
Ik ben wel erg geintresserd in het "FT8U245AM USB FIFO to a CPU or MPU"
Aangezien ik me 245 wil gebruiken om een paar ledjes direct aan te sturen...
Verwijderd
- FT8U232AM Schematic USB - RS232A
A schematic for a USB <=> RS232 converter using a Maxim MAX3245 to provide the RS232 Level Converter Function. The MAX3245 is good for baud rates of up to 920K baud.
- FT8U232AM Schematic USB - RS232B
A schematic for a USB <=> RS232 converter using the popular Maxim MAX213 ( or equivalent ) RS232 Level Converter. The MAX213 is normally good for Baud Rates at up to 115K baud, however Sipex offers a SP213EHCA version with extended operation to 460K baud.
- FT8U232AM Schematic - MCU connection examples
Three schematics illustrating how to connect the FT8U232AM to the serial port of a typical MCU. In two of the schematics the reset of the FT8U232AM is controlled by the MCU.
- FT8U245AM Schematic USB-245A
A schematic showing how you can connect the FT8U245AM USB FIFO to a CPU or MPU. This example illustrates using the device in a memory ( or IO ) mapped configuration.
- FT8U245AM Schematic USB-245B
A schematic showing how you can connect the FT8U245AM USB FIFO to a MPU. This example illustrates connecting the device using spare IO pins of the MCU.
maxim....Op vrijdag 10 mei 2002 19:05 schreef Maxim het volgende:
w00T, ik heb wat gemist de laaste dagen
/me gaat vandaag geld overmaken
wel wakker blijven he
Verwijderd
Heb de chippies hier ook binnen! Super verpakt en snel verzonden! Ze zijn idd wel errug klein, k ben benieuwd hoe dat gaat...
hier nog verrekte weinig, maar dat zal we komen door het bank-postbank verhaal helaas
jep,
ik check elke dag m'n rekening...
en stuur (met hooguit 1a2 dagen vertraging) 't spul op
alles ligt al verpakt
alles ligt al verpakt
Waarom is die van mij er dan nog nietOp vrijdag 10 mei 2002 20:34 schreef _AscII_ het volgende:
jep,
alles ligt al verpakt
omdatie vrijdg op de post is gegaanOp zaterdag 11 mei 2002 18:51 schreef sjares het volgende:
[..]
Waarom is die van mij er dan nog niet
zoudie er vandaag wel moeten zijn.....
ook ontvangen. 
Alleen die pootjes zitten wel verschrikkelijk dicht bij elkaar. als iemand met een goede smd->dip optie komt die ik zeker mee.
Alleen die pootjes zitten wel verschrikkelijk dicht bij elkaar. als iemand met een goede smd->dip optie komt die ik zeker mee.
Verwijderd
Beter, maar zal nog wel ff duren voordat ze leverbaar zijn.Welcome to this special edition of the FTDI NewsLetter. As mentioned in
the April NewsLetter we are making details of our forthcoming FT232BM
and FT245BM 2nd generation devices available exclusively to our
NewsLetter subscribers ahead of open publication on our web site.
To access the special preview page please go to the URL:
http://www.ftdichip.com/FTPreview.htm . The data sheet for the FT232BM is
now available for download from there. Over the next 2 ~ 3 weeks, the
FT245BM data sheet will also be published as well as updated schematics
and a FAQ on the new devices.
If what you are looking for is not yet available, please re-visit this link over
the coming weeks as no further announcements will be made over the FTDI
NewsLetter. There is a lot of documentation to prepare, so please be
patient with us.
The FTDI Team.
Thnx _AscII_, hoop dat ze donderdag binnenzijn. Verder nog nieuws over die printjes??
Bestuh!!
Ik ben bezig met de printjes te ontwerpen. Is nog een heel gedoe, want ik kwam er dus achter dat ik ulticap/ultiboard niet meer heb thuis, en de demo van die nieuwste versie (multisim 2001) is een hel.
Dus moet ik de printjes op school ontwerpen.
Als iemand trouwens nog een utilitie (schrijf ik dat zo goed?) weet waarmee ik die ocad bestandjes kan omzetten naar ulticap formaat, dan zou dat ook een hoop schelen.
Als iemand trouwens nog een utilitie (schrijf ik dat zo goed?) weet waarmee ik die ocad bestandjes kan omzetten naar ulticap formaat, dan zou dat ook een hoop schelen.
kwam er dus net achter dat mijn ultiboard een ic niet 45 graden kan draaien, anders was het een hele mooie QFP naar DIP32 converter geworden, zal es zien of die nieuwe verder van multisim dat wel vreet
Verwijderd
Heb even een nieuw draadje geopend, aangezien deze eigenlijk over de inkoopactie gaat. Zie: [topic=495295/1]Op dinsdag 14 mei 2002 21:54 schreef DustMan4u het volgende:
Ik ben bezig met de printjes te ontwerpen. Is nog een heel gedoe, want ik kwam er dus achter dat ik ulticap/ultiboard niet meer heb thuis, en de demo van die nieuwste versie (multisim 2001) is een hel.
't staat er nog niet op..Op woensdag 15 mei 2002 18:28 schreef Maxim het volgende:
_AscII_, heb je m'n geld al binnen ?
Verwijderd
Bank => Giro = zwaar kl#teOp woensdag 15 mei 2002 18:42 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
't staat er nog niet op..
andersom ook...Op woensdag 15 mei 2002 19:56 schreef Maxim het volgende:
[..]
Bank => Giro = zwaar kl#te
![]()
![]()
ik zou haast een benkrekening openen speciaal voor inkoopacties....
de mijne is binnen, kweet alleen niet wat er met die envelop is gebeurt, dat ding lijkt de 2e wereld oorlog wel te hebben meegemaakt, gelukkig is dat van de inhoud niet te zeggen
goed verpakken roelzzOp woensdag 15 mei 2002 22:05 schreef TriLithium het volgende:
de mijne is binnen, kweet alleen niet wat er met die envelop is gebeurt, dat ding lijkt de 2e wereld oorlog wel te hebben meegemaakt, gelukkig is dat van de inhoud niet te zeggen
Verwijderd
Overzicht kapotte stuut en bruin tl-lampjesOp woensdag 15 mei 2002 22:28 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
goed verpakken roelzz
dat had ik dus ook al voorbij zien komen....Op woensdag 15 mei 2002 22:41 schreef Maxim het volgende:
[..]
Overzicht kapotte stuut en bruin tl-lampjes
natuurlijk wel
geld van eelco is ook binnen..
gaat morgen op de post
ps. hoe kom je erbij om €16,?? over te schrijven
gaat morgen op de post
Verwijderd
Ok danOp donderdag 16 mei 2002 12:35 schreef _AscII_ het volgende:
geld van eelco is ook binnen..
gaat morgen op de post
Morgen pas? Als je nu snel naar de brievenbus rent, wil de postbode het vandaag ook nog wel meenemen
Er... 16,?? Op de vraagtekens stonden toch echt nog 2 getallen. Als het bedrag nu niet klopt moet je het zeggen, dan doe ik nog een poging het juiste bedrag over te maken.
)
je hebt waarschijnlijk in de (al 2 weken verwijderde) excel file gekeken
(als het als bonus bedoeld is vind ik het ook niet erg hoor
dat weet ik, maar je hoefde maar € 13,62 te betalenOp donderdag 16 mei 2002 13:10 schreef Zotty het volgende:
[..]
Ok dan
Er... 16,?? Op de vraagtekens stonden toch echt nog 2 getallen.
Mijnes is ook binnen. Krijg die envelop in een plasticzakje met een kaartje dat het de ptt spijt dat de envelop is beschadigd. Dus ik kijken, ow een kleine scheur aan de zijkant. Maak ik die envelop los, zit er een stukje schuim in met daarin één chipje. Waarschijnlijk is het andere chipje dus weg
, of _AscII_ heeft misschien een telfout gemaakt?? Ik hoop het laatste. _AscII_ heb je alle chippies appart verpakt in zo'n stukje schuim?? Of zat er ook een los in?? Naar mijn inzien was de scheur niet zo groot dat er nog zo'n stuk schuim doorheen kon. Of was er misschien iemand bij de ptt die de tekst USB chipjes op de voorkant heeft gelezen en zijn slag heeft willen slaan.
Ik hoop dat je me antwoord kunt geven of je er zeker 2 chips in had gedaan, want dan moet ik toch echt eens even de ptt hiermee confronteren en een schadevergoeding eisen. :(:(
P.S. vat het niet zo op dat ik _AscII_ als schuldige aanwijs, want het was echt wel goed verpakt. Maar misschien zou hij een foutje kunnen hebben gemaakt en per ongeluk alleen maar de FT232AM in de envelop hebben gestopt.
Ik hoop dat je me antwoord kunt geven of je er zeker 2 chips in had gedaan, want dan moet ik toch echt eens even de ptt hiermee confronteren en een schadevergoeding eisen. :(:(
P.S. vat het niet zo op dat ik _AscII_ als schuldige aanwijs, want het was echt wel goed verpakt. Maar misschien zou hij een foutje kunnen hebben gemaakt en per ongeluk alleen maar de FT232AM in de envelop hebben gestopt.
Bestuh!!
Verwijderd
Lol, dat is idd niet de bedoeling geweestOp donderdag 16 mei 2002 13:13 schreef _AscII_ het volgende:
dat weet ik, maar je hoefde maar € 13,62 te betalen
Enne, als je het nog moet versturen, verpak het dus extra goed. Het is niet echt fijn om te lezen dat het misschien vermoord overkomt..
nee, ik heb er zeker geen chipjes los in de envalop gedaan...Op donderdag 16 mei 2002 13:44 schreef MadCue het volgende:
Mijnes is ook binnen. Krijg die envelop in een plasticzakje met een kaartje dat het de ptt spijt dat de envelop is beschadigd. Dus ik kijken, ow een kleine scheur aan de zijkant. Maak ik die envelop los, zit er een stukje schuim in met daarin één chipje. Waarschijnlijk is het andere chipje dus weg, of _AscII_ heeft misschien een telfout gemaakt?? Ik hoop het laatste. _AscII_ heb je alle chippies appart verpakt in zo'n stukje schuim?? Of zat er ook een los in?? Naar mijn inzien was de scheur niet zo groot dat er nog zo'n stuk schuim doorheen kon. Of was er misschien iemand bij de ptt die de tekst USB chipjes op de voorkant heeft gelezen en zijn slag heeft willen slaan.
de 245 zat in een plastic behuizinkje wat gewikkeld was in een antistatisch zakje
(blijkbaar dus net iets kleiner dan 't schuimpje met de 232)
jij had er van beide 1 besteld toch?
die heb ik wel beide in de envalop gedaan....
shit ergens vreesde ik al dat dit zou gaan gebeuren...
Tenzij je het verzekerd verstuurt heb je nergens recht op. Dit is gewoon het risico dat je loopt.Op donderdag 16 mei 2002 13:44 schreef MadCue het volgende:
want dan moet ik toch echt eens even de ptt hiermee confronteren en een schadevergoeding eisen. :(:(
verzekerd versturen is ong. even duur als dat chipje ...Op donderdag 16 mei 2002 16:06 schreef Pee het volgende:
[..]
Tenzij je het verzekerd verstuurt heb je nergens recht op. Dit is gewoon het risico dat je loopt.
weet ik, maarja kan het altijd proberen heOp donderdag 16 mei 2002 16:06 schreef Pee het volgende:
[..]
Tenzij je het verzekerd verstuurt heb je nergens recht op. Dit is gewoon het risico dat je loopt.
ik had er idd van beide 1 besteld.Op donderdag 16 mei 2002 14:10 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
nee, ik heb er zeker geen chipjes los in de envalop gedaan...
de 245 zat in een plastic behuizinkje wat gewikkeld was in een antistatisch zakje
(blijkbaar dus net iets kleiner dan 't schuimpje met de 232)
jij had er van beide 1 besteld toch?
die heb ik wel beide in de envalop gedaan....
shit ergens vreesde ik al dat dit zou gaan gebeuren...
je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, kan gewoon gebeuren. 't is alleen jammer.
nu alleen nog wel hopen dat ik voor deze een goede toepassing heb, zorg ik wel dat ik er dubbel plezier van heb.
Bestuh!!
Verwijderd
En, zijn er al mensen met chip die al een werkend iets gemaakt hebben?
/me wacht nog steeds in spanning op de postbode..
als het goed is moet de postbode wat leuks voor jou bij zich hebben...Op dinsdag 21 mei 2002 12:56 schreef Zotty het volgende:
En, zijn er al mensen met chip die al een werkend iets gemaakt hebben?
Verwijderd
Voor mij iig welOp dinsdag 21 mei 2002 14:04 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
als het goed is moet de postbode wat leuks voor jou bij zich hebben...
thanx
Verwijderd
YepzOp dinsdag 21 mei 2002 14:04 schreef _AscII_ het volgende:
als het goed is moet de postbode wat leuks voor jou bij zich hebben...
Nu nog het solderen hehe. Hopelijk vandaag nog ff tijd voor
edit:
Hadden jullie deze trouwens al gezien? Dit bied ook weer leuke mogelijkheden
Verwijderd
Woei, oudOp woensdag 22 mei 2002 09:30 schreef Zotty het volgende:
[..]
edit:
Hadden jullie deze trouwens al gezien? Dit bied ook weer leuke mogelijkheden
[afbeelding]
Ben al bezig met Delphi objectje dat alle functies voor communicatie met een Atmel AVR via ft245am een beetje mooi inkapselt. Alleen jammer dat de uC geen dataoverdracht kan initieren
Edit: FTD2XX Roeleert
Verwijderd
Wie heeft z'n USB chippie al gesoldeerd? 
Voor wie geen kant en klaar printje heeft, is dit misschien een oplossing; neem een SMD experimenteer print en knip die in stukken (op maat uiteraard). Leg de stukken zo aan elkaar dat het IC netjes op de soldeerpads valt en soldeer het geheel. En als laatste kun je er nog een overgebleven stuk print onder plakken met 2 componenten lijn ter versteviging.
Zo heb ik het net gemaakt en het resultaat is niet slecht. Heb hier helaas niet m'n digicam bij de hand, anders had ik ff een foto gemaakt.
Het is niet de kleinste en netste oplossing, maar voor experimenten is het goed te gebruiken. Enige waar je op moet letten is dat sommige signalen zoals klok, niet een te lange weg mogen afleggen.
Voor wie geen kant en klaar printje heeft, is dit misschien een oplossing; neem een SMD experimenteer print en knip die in stukken (op maat uiteraard). Leg de stukken zo aan elkaar dat het IC netjes op de soldeerpads valt en soldeer het geheel. En als laatste kun je er nog een overgebleven stuk print onder plakken met 2 componenten lijn ter versteviging.
Zo heb ik het net gemaakt en het resultaat is niet slecht. Heb hier helaas niet m'n digicam bij de hand, anders had ik ff een foto gemaakt.
Het is niet de kleinste en netste oplossing, maar voor experimenten is het goed te gebruiken. Enige waar je op moet letten is dat sommige signalen zoals klok, niet een te lange weg mogen afleggen.
Verwijderd
Sorry Ascii, heb wat probleempjes met studifinanciering gehad. (Iedereen die stufi krijgt weet waarschijnlijk wel waar ik het over hebOp zaterdag 25 mei 2002 08:08 schreef _AscII_ het volgende:
ik heb nog steeds geen geld binnen van mmmuttley
Verwijderd
Voor wie in C++ Builder met de D2XX driver aan de gang wil is dit misschien wel handige informatie. Ik had problemen met het gebruiken van de meegeleverde library, dus FTDI een mailtje gestuurd en dit terug gekregen;
Hi Eelco,
We have tested our driver with Borland C++ Builder 1 and 4. Version 3 should
not be a problem.
You should use FTD2XX.DLL and FTD2XX.LIB from the latest release for MSVC++
projects only.
For Borland projects you use FTD2XX.DLL from the latest release, but you
have to create a LIB file for use with C++Builder. Borland supplies a
utility with C++Builder called IMPLIB which you use to create a LIB file
from a DLL. You run it as follows :-
implib ftd2xx.lib ftd2xx.dll
Then you can link FTD2XX.LIB with your application.
Best regards,
Keith Dingwall
FTDI Support
Verwijderd
Ascii, heb net het bedrag naar je Giro getelebankiert. komt vanaf de Rabo dus daar zullen wel een aantal dagen overheen gaan.Op zaterdag 25 mei 2002 08:08 schreef _AscII_ het volgende:
ik heb nog steeds geen geld binnen van mmmuttley
Verwijderd
Hoe snel verstuurt de seriele versie z'n data bij jullie?
Hier iig nog veel te traag. Bij een baudrate van 19K2 duurt het versturen van 5K ongeveer 2 tot 3 seconden. Zelfs m'n LPT is hiermee vergeleken nog supersnel. Er moet dus nog een heleboel getweaked worden om de snelheid op te krikken.
edit:
k*t
=> "While USB has a data rate of 12Mbits per second ignoring protocol overheads, the FT8U232AM can only handle 2Mbits per second and worse"
Hier iig nog veel te traag. Bij een baudrate van 19K2 duurt het versturen van 5K ongeveer 2 tot 3 seconden. Zelfs m'n LPT is hiermee vergeleken nog supersnel. Er moet dus nog een heleboel getweaked worden om de snelheid op te krikken.
edit:
k*t
als er nog Chippie's over zijn ik kan geld overmaken binnen no-time. * equinoxe the Equinoxe kijkt de mensen lief aan
tsja.... iedereen heeft betaald, du smisschien dat iemand er wel besteld en betaald heeft, maar er toch nix mee doet...Op donderdag 30 mei 2002 12:16 schreef equinoxe het volgende:
als er nog Chippie's over zijn ik kan geld overmaken binnen no-time. /me the Equinoxe kijkt de mensen lief aan
(denkik al1 niet)
Verwijderd
Gisteren ff een klein tooltje gemaakt wat misschien voor jullie ook wel handig is. Het is voor het testen van een aangesloten EEPROM, maar je kunt het ook gebruiken om te testen of de boel goed werkt. Het gebruikt de FT2xx driver en niet de virtuele COM drivers.
FT2xx EEPROM info tool
FT2xx EEPROM info tool
Mocht je de bestelling nog niet geplaatst hebben, ik heb interesse in 5x de parallel (245) versie.Op donderdag 14 maart 2002 20:17 schreef _AscII_ het volgende:
ps (beetje laat ps).
de prijzen zijn exclusief BTW.
.
ik ga volgende week de bestelling de deur uit doen.
To terminate or not to terminate, that's the question...
Verwijderd
ROFL.. ben je serieus?Op vrijdag 31 mei 2002 12:42 schreef scsirob het volgende:
[..]
Mocht je de bestelling nog niet geplaatst hebben, ik heb interesse in 5x de parallel (245) versie.
jep, ik keek vanmorgen en het stond erop, dus morgen gaan de chipjes op de post....Op dinsdag 04 juni 2002 15:33 schreef mmmuttley het volgende:
_Ascii_ heb je mijn geld nu al binnen?
(ben pas net thuis, anders had ik het vandaag al gedaan)
Verwijderd
Ok, dankjewelOp dinsdag 04 juni 2002 18:40 schreef _AscII_ het volgende:
[..]
jep, ik keek vanmorgen en het stond erop, dus morgen gaan de chipjes op de post....
(ben pas net thuis, anders had ik het vandaag al gedaan)
Verwijderd
Chipjes zijn in prima conditie binnengekomen, tnx _Ascii_, en sorry voor de late betaling
Verwijderd
had ik hier ook niet besteld 
zoja is mijn geld al binnen? dat moet wel zijn!
ik snap er nix van, dit is toch de enige inkoopacite en ik weet 100% dat ik hier vaker gepost had!! nu zijn ze weg
wegens een virus dat ik had kan ik mijn mailtjes van toen niet meer bekijken
, wat is er aan de hand? ben ik nou gek aan het worden?
ik snap er nix van, dit is toch de enige inkoopacite en ik weet 100% dat ik hier vaker gepost had!! nu zijn ze weg
wegens een virus dat ik had kan ik mijn mailtjes van toen niet meer bekijken
Let maar niet op KingOfDos hij had hier moeten reagerenOp zondag 30 juni 2002 14:39 schreef KingOfDos het volgende:
had ik hier ook niet besteld
wegens een virus dat ik had kan ik mijn mailtjes van toen niet meer bekijken, wat is er aan de hand? ben ik nou gek aan het worden?
Verwijderd
schaam schaamOp zondag 30 juni 2002 14:45 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Let maar niet op KingOfDos hij had hier moeten reageren
Dit topic is gesloten.
![]()