Plextor 4012A niet de beste koop...

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 12:55
Ik heb zitten zoeken naar "de beste brander"

Nou ik dacht. Mmm ik ga een plextor 40x kopen. zodat ik lekker snel en goed kan fikken.

Maar dat blijkt dus niet helemaal op te gaan...
De Plextor 40x blijkt uit enkele reviews, niet in staat te zijn om goede kopiën te maken van originele cd met een beveiliging (safedisc 2).

(mijn mening:)
Als je een brander zoekt die goede backups moet produceren van originele cds, dan zou ik deze NIET kopen.

Nou ik verder zoeken naar een brander die wel alles (kopieer beveiligingen) kan branden. Dan kom ik uit op de 24x plextor.

De duiters die software maken om cd protecties te detecteren, zeggen ook dat de 24x plextor hiervoor het beste is. Ze zeggen er ook nog bij dat dit de enige brander is die de audio cd beveiliging cactus 100 en 200 kan kopieren.

(mijn mening)
Dus ik zou er toch effe 2 keer over nadenken als je de 40x plextor wilt kopen.

Just my 2 cents...

Verdere informatie:
test op cdrinfo.com http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=PleXWriter%20PX-W4012A%20CD-RW&index=0

de conclusie van cdrinfo:

Positive (+)
- Supports 40x writing, 12x re-writing speeds
- "BURN-Proof" anti-coaster technology
- "PoweRec II" quality monitor system
- "VariRec" recording mode
- Plextor promises Mt. Rainier support with firmware upgrade
- 4MB of Buffer
- Very Good DAE ripping speed
- Very good CloneCD reading performance
- Supports DAO-RAW writing mode
- Can read/write SubChannel Data from Audio/Data tracks
- Supports CD-Text (read/write)
- Supports Overburning (up to 95mins)
- Supports Ultra-DMA 33 connection interface
- More than complete retail package(Nero 5.5x, 5 pieces of 40x CDR media and PlexTools)
- European retail package offers 2 years of warrantee

Negative (-)
- Writing at 40x isn't as fast as you might expect
- AudioCD authoring is limited to 24x
- Limited media support for 40x writing speed
- Maximum reading speed is only 40x. Drive is slower than competition in several tests
- High seek times
[b]- Cannot produce perfect SD2 backups[b] / DAO-RAW writing only at 32x
- Some problems recognize our bad CDR Audio test disc
- Packet writing only at 10x (?)
- Price ($180-$200)

• damouzer
mmm ik kan me posting niet meer editen :(
dan maar hier :)

Negative (-)

- Cannot produce perfect SD2 backups

De mening van de duitse software makers:
Die Plextor (24x) Brenner sind auch nach meinem Wissen die einzigen Brenner die auch noch Data Cactus Sheild 100 und 200 und Key2Audio geschutze AudioCDs kopieren konnen

Verwijderd

Dan maar de 24x ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of een andere drive. Zelf heb ik een plex 24x waar ik tevreden over ben, maar de nieuwe Mitsumi die ik gezien heb zijn ook wel goede drives (zijn ze imho altijd al geweest, maar nooit een gekocht omdat ze hier niet te krijgen waren :()

• damouzer
Ik heb dit stukkie tekst geschreven, om mensen even te waarschuwen, dat de 40x niet de safedisc 2 beveiliging kan kopieren (in iedergeval geen goede kopien)

dan maar de 24x plextor....

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb ook die 24x Plextor. Heb er NOG NOOIT een beveiligde cd mee gekopieerd. Ook niet met zijn voorganger de Liteon 12x. :D

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kan plextor wel de laatste SD2 kopieren?
ik dacht dat alleen Lite-on dat kon. (dus echt de allerlaatste versie van SD2)
Probleem met Lite-On is dus die cactus beveiliging daar heeft die weer moeite mee.

Ook volgens de Site van Clonecd trouwens, de Liteon heeft 2 van deze jongens Afbeeldingslocatie: http://www.elby.org/images/Yes.gif waar de plextor er maar één heeft bij EFM
Correct EFM encoding of regular bit patterns
Afbeeldingslocatie: http://www.elby.org/images/Yes.gifAfbeeldingslocatie: http://www.elby.org/images/Yes.gif = Drive writes regular bit patterns correctly.
Afbeeldingslocatie: http://www.elby.org/images/Yes.gif = Drive writes regular bit patterns almost correctly.
Maar de beste brander van dit moment is dus de TEAC 24x (volgens artikel in C'T) Hoewel die heeft ook maar 1 Afbeeldingslocatie: http://www.elby.org/images/Yes.gif

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Toen die Plex 24x net uit was kon die ook niet zo heel goed safedisk2 disks lezen staat me bij.

Support daarvoor zal wel onderweg zijn :)

Siditamentis astuentis pactum.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is nu dan de beste keus, een liteon 24x of pletor 24x???

Als ik t goed begrijp heeft een plex problemen met kopierbeveiligingen waar de liteon die niet heeft, maar de liteon problemen met beveiligingen die op de plex wel weer gaan.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ik heb zeeer goed en minder goed ervaringen met de plex 24 ... je moet zorgen dat je de firmware niet upgrade of zelfs downgrade anders krijg je farsen in xp !!! wanneer comp lang op staat en je hebt een paar cdkes gebrand ... dan kan je hem niet meer gebruiken als cdspeler (geen herkenning meer) na rebooten is dat opgelost ... ik heb gewoon de firmware gedowngrade an alles is opgelost :d

en idd hij kan goed beveiligde cd's kopieren ... kijk vb naar mohaa! moeilijk te kopieren branders ... nie te doen met een plex 12 / hp 8... heb er een paar geprobeerd maar de 24 zegt er niks van en gaat gewoon door! prima ding dus!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kijk ook eens naar de TEAC 24x als je op zoek bent.
Lees het artikel in de C'T en bekijk de reviews op cdrlabs.com en cdrinfo.nl echt een top ding, heb hem nu bijna een maand en hij heeft tot nu toe alles gebrand en op 24x (bv. tdk 12x cdr) MoHaa ook gekopierd zonder problemen dus echt een toppertje

• itsme
  • Niet online
Hmm echt veel vertouwen heb ik niet in teac, lite-on en plextor zeggen me veel meer.

Ik zal er eens naar kijken.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 02:32
Op woensdag 27 februari 2002 11:53 schreef bas_konings het volgende:
Hmm echt veel vertouwen heb ik niet in teac, lite-on en plextor zeggen me veel meer.
Hier draait nog steeds een Teac CDR55S 4x SCSI brander, en die gaat toch alweer zo'n 4 jaar mee, flink gebruikt :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

• itsme
  • Niet online
Mijn Philips 3610 gaat ook al enige tijd mee hoor B-) en doet t nog steeds !!! nooit een bufferunderun (is ie te traag voor :+ )

Alleen zit ff snel een cd'tje fikken er niet in, vandaar moet er een nieuwe komen ...

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 27 februari 2002 11:53 schreef bas_konings het volgende:

Dat plextor meer zegt okay, maar LiteOn maakt pas naam sinds een jaar ofzo. TEAC is echt een van oudsher grote naam in branders. Vraag maar aan Femme, die heeft nog een 6x SCSI TEAC (gehad)
Ik ben erg blij met m'n Teac 58S en Tekram 390 Ultra SCSI kaartje. Of CloneCD werkt weet ik niet, ik ben niet zo'n fanatieke bakker.
[topic=8263/1/35]

En als Femme iets zegt op dit forum dan is het waar ! ;)
Tje, ik kan me nog herrineren dat hij opzoek was naar een brander en daar een draad over opende, maar dat was denk ik voor BC 1 2 of 3 :+ (ik wordt oud)

Gehad zie ik nu, hij heeft nu een Yamaha CRW2100S-VK 16/10/40 CDRW (SCSI) (volgens frontpage)

Verder niet meer zeuren en gewoon de TEAC voor 135 euro bij www.eynstein.nl bestellen, je hebt mazzel ik moest er nog 146 euro voor betalen.

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat die dma optie inhoud en hoe ik die inschakel op mijn oude drive kon je alleen voor master slave of cable selectkiezen

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Nah, volgens mij is die 24x qua brandeigenschappen ook niet zo geweldig.

Ik ga in ieder geval binnenkort waarschijnlijk een LG 24x kopen, lekker goedkoop, maar 110 euro, dan betaal je toch een stuk meer voor een Plextor, wat eigenlijk toch niet nodig is, want mn huidige brander wil ik na ruim een jaar toch al weer vanaf omdat ie te sloom is, ook al doet ie t nog perfect.

Verwijderd

Ik ben nu heel erg aan het twijfelen tussen de 32-12-40 RETAIL LITE-ON voor 130 euro en de PLEXTOR 40-12-40 RETAIL voor 220 euro. Ik weet niet hoe verstandig het is om 90 euro (200 gulden) meer te betalen voor 30 seconden meer wachttijd. Zijn er ook nog andere verschillen (dan alleen snelheid en merk) tussen deze twee CDRW's?

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Als je op tweakers de reviews las, dan had je gelezen dat de tijdwinst tussen de 24 en de 40 speed heel klein is te klein. Tussen 16 en 24 speed zit een beetje verschil. 40 speed is gewoon een mode stunt waar je een bak meer onzin geld aan uit geeft, tenzij je een hardcore fikker bent :?

Verwijderd

De 32 Speed Mitsumi:
http://www.mitsumi.de/index4.html

De Lite-On site met de 32 en 40 speed:
http://www.liteonit.com.tw/index-english.htm

De Plextor 40 speed:
http://www.plextor.be/English/products/pxw401240a.html

Qua prijs zijn de Mitsumi en de Lite-On gelijk. Ik zie dat de mitsumi 16 mb buffer heeft en de lite-on maar 2 mb terwijl de plextor 4 mb heeft. Welke kun je het beste aanschaffen? Wat is wijsheid? :?

Verwijderd

Het zit dus zo: lite-on maakt 1:1 kopieen van safedisc 2.51 beveiligde cd's, zoals mohaa en ser. sam 2, zonder dat je moet klooien met cloneCD's settings, echt 1:1 dus.....Plextor is wat dat betreft verslagen, maar maakt nog wel in dezelfde recorder werkende kopieen!! Teac, asus en TDK schijnen dit laatste ook voor elkaar te krijgen, mitsumi is niet safedisc 2.51 compatible. Lite-on is dus de king op het moment, maar ad andere kant: plextor gaat beter overweg met kopieerbeveiligingen op audiogebied en heeft een betere dae. Dus het licht eraan waarvoor je je brander wil gebruiken...Ik heb zelf een plex, is zeer robuust en kwalitatief sterk.
Oh ja de tests met de nieuwe 40x plex moeten op kopieerbeveiligingsgebied ( pfoei ) dacht ik nog worden uitgevoerd...check vooral www.cdfreaks.nl hiervoor

Verwijderd

Nog een ding: ik vind dus echt dat je het recht hebt om backups te maken van games e.d. De muziek en spellen industrie vindt dus van niet-----koop in godsnaam een brander waarvan je weet dat ie overweg kan met kopieerbeveiligingen, dus geen freecom en lg en dat soort troep. Voor misschien iets meer pegels heb je een brander die de ggrote platenbonzen en macrovision die ons veel beveiligingen in de maag splitst, tenminste nu nog een loer draait!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
teac is geen waaibomenmerk, maar: Toshiba Electronics America Corporation

Verwijderd

Ook al zou de Plexter 40x net zo 'goed' kunnen kopieren als de Plextor 24x, dan nog zou ik voor de Plextor 24x gaan. Want wat voor prestatiewinst haal je nou uit die Plextor 40x? Als je een 700 MB CD wilt kopieren, kost je dat met die Plextor 24x:
700 * 1024 = 716800 kb.
716800 / (150 * 24) = 199 seconden.

Met de Plextor 40x:
700 * 1024 = 716800 kb.
716800 / (150 * 40) = 119 seconden.

Kortom: het kost je 80 seconden meer om een CD te kopieren. Het prijsverschil tussen die twee branders vind ik het zeker niet waard. Nu blijkt zelfs de Plextor 24x nog beter in kwaliteit te zijn ook. Zo zie je maar weer dat een prijskaartje niet alles zegt.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op woensdag 27 februari 2002 23:33 schreef belg67 het volgende:
Nog een ding: ik vind dus echt dat je het recht hebt om backups te maken van games e.d. De muziek en spellen industrie vindt dus van niet-----koop in godsnaam een brander waarvan je weet dat ie overweg kan met kopieerbeveiligingen, dus geen freecom en lg en dat soort troep. Voor misschien iets meer pegels heb je een brander die de ggrote platenbonzen en macrovision die ons veel beveiligingen in de maag splitst, tenminste nu nog een loer draait!!
Wat is dit nu weer voor onzinnig, ongefundeerd geflame??

Troep??

Verwijderd

Maar ja dan blijft de vraag moet je kiezen voor de 32-12-40 van Lite-On of de 24-10-40 van Plextor?

Verwijderd

Sorry hoor, ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar er is wel degelijk kwaliteitsverschil in branders, zeker in het kader van hun verschillende mogelijkheden. Het is niet mijn bedoeling om branders echt af te kraken, maar toch, de ene kan beduidend meer dan de andere.
Het is simpel: sommige branders kunnen ( nog ) omgaan met kopieerbeveiligingen, andere niet. As simple as that, en een koopadvies gaat dan toch richting de allesfikkers of niet soms?!

Verwijderd

Plex of lite-on, t'is maar wat je ermee wil ( games of muziek ) en lite-on is goedkoper, plex voelt zowiezo robuuster aan, voor wat dat waard is en heeft 2 jaar garantie.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 23:48 schreef Laserbeak het volgende:
[knip]
24x:
700 * 1024 = 716800 kb.

40x:
700 * 1024 = 716800 kb.

[/knip]
Hier heb ik wat aan. Thnx.
Was ik bijna zo stom om de 40 te kopen omdat ik aannam dat dat een soort "superfikker" moest zijn.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:30 schreef Deneb het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan. Thnx.
Was ik bijna zo stom om de 40 te kopen omdat ik aannam dat dat een soort "superfikker" moest zijn.
By the way dit zijn getallen in de meest gunstige zin!
De plextor 40 speed heeft echt minimaal 3 minuten (dus geen 119 seconden) nodig (inclusief lead in&out) voor 1 cd te branden!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 27 februari 2002 23:48 schreef Laserbeak het volgende:
Ook al zou de Plexter 40x net zo 'goed' kunnen kopieren als de Plextor 24x, dan nog zou ik voor de Plextor 24x gaan. Want wat voor prestatiewinst haal je nou uit die Plextor 40x? Als je een 700 MB CD wilt kopieren, kost je dat met die Plextor 24x:
700 * 1024 = 716800 kb.

Met de Plextor 40x:
700 * 1024 = 716800 kb.

Kortom: het kost je 80 seconden meer om een CD te kopieren. Het prijsverschil tussen die twee branders vind ik het zeker niet waard. Nu blijkt zelfs de Plextor 24x nog beter in kwaliteit te zijn ook. Zo zie je maar weer dat een prijskaartje niet alles zegt.
Dit geeeft een indicatie, maar hou er rekening mee, dat beide branders niet de hele cd op hun topsnelheid schrijven, een 24x fikker begint op 16x en de 40x fikker of op 16x of op 20x (weet ik niet precies)
Staat me bij dat de gemiddelde snelheid van een 24x op net boven de 20x licht en die van een 40x hoog in de 20x is. Dus dat maakt het verschil nog kleiner

Ik denk niet dat er op dit moment echt slechte branders meer te koop zijn!
Er zijn merken met een grote naam en geschiedenis zoals Plextor, Yamaha en TEAC
Er zijn branders met een minder grote naam welke sinds recent pas goed aan de weg timmeren LiteOn, LG, mitsumi, tdk en zo nog wel meer.
En er zijn branders waar wij het maar niet over hebben, Philips, Sony, Aopen, HP ;) (niet dat het slechte merken zijn)

Dus kijk bij het kopen van een brander wat je er mee wil!
en kijk dan naar de prijs van wat in je straatje past.

SD2 is dus Liteon in van de weinige welke het 100% goed doet.
En mijn favouriet van die moment is de TEAC 24x de beste alround brander.

Verwijderd

Ik denk toch dat ik voor de Lite-On 32x12x40x Retail ga kiezen. Qua prijs en prestatie is het ideaal.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had een LiteOn 16x/40x/10x writer waar ik op een gegeven moment dusdanig veel problemen mee heb gehad met mijn Abit mobo's in beide PC's (KT7 en BH6) dat ik, bij uitblijven van een fix door LiteOn, de writer maar aan mijn vader gegeven heb en een Plextor 24x ben gaan kopen.

Nou gaat het me helemaal niet om de snelheid, ik had de LiteOn ook wel willen ruilen voor een Plex 12x ofzo maar ik was het geklooi en gezeuer gewoon spuugzat. De Plex 24x was inderdaad duurder (heb 220 NLG betaald voor de LiteOn, en 185 euro voor de Plex) maar het boeit me echt niet. Alle problemen die ik had met de LiteOn in mijn systemen zijn gewoon voorbij, weg foetsie. En daar wil ik best wel wat meer voor betalen.

Heb je een MSI of ASUS mobo dan kan je wellicht heel gelukkig zijn met een LiteOn maar bij mij komt die handel er niet meer in. Dat er een compatibiliteitsprobleem bestaat tussen Abit mobo's en LiteOn writers, dat kan gebeuren. Maar dat men kennelijk alleen dan maar een fixed firmware wilt uitgeven voor de LiteOn 24x - nee dat vind ik gewoon erg onredelijk en ook nog es bagger support.

Ik ga niet zeggen dat LiteOn troep is ofzo maar voor mij hoeft het niet meer.

Overigens wat mij wel opviel is dat bij het gebruik van de LiteOn writer in mijn fik-doosje (P3/500, 128MB, Abit BH6, 2x4.3GB IBM HD ATA33, Win98SE) met Nero 5.5.nogwat :) ... dat de buffer van de LiteOn altijd ergens tussen de 20% ~ 40% zwalkte bij het branden op 16x.

Met de Plex 24x, zelfde versie van Nero, zelfde systeem zakt de buffer, bij het branden op 24x, niet onder de 95% en hij is ook echt bezig op 24 speed... nou ja, hij is in ieder geval nog rapper dan de 16x.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• itsme
  • Niet online
Ik ga ook voor de lite-on, maar dan voor de 24x die 32 heeft geen nieuwe features, hij is alleen een tikkie sneller, maar zoals blijkt te verwaarlozen.

* itsme heeft een ASUS mobo :P

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 12:21 schreef bas_konings het volgende:
Ik ga ook voor de lite-on, maar dan voor de 24x die 32 heeft geen nieuwe features, hij is alleen een tikkie sneller, maar zoals blijkt te verwaarlozen.

/me heeft een ASUS mobo :P
Reden waarom ik voor de 32 kies is dat het prijsverschil echt minimaal is tussen de 32 en de 24 :)

By the way, dit is wel zo leuk om te lezen:

http://www.tweakers.net/nieuws/20776

De 40 speed Lite-On is wel geliefd bij de Tweaker zeg B-)

• damouzer
Hier nog effe de url voor het checken van de beste brander..
http://www.elby.org/CloneCD/english/index.htm

Het blijft een wedstrijd tussen Plex en lite on

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 28 februari 2002 23:16 schreef DinoRacer het volgende:
Hier nog effe de url voor het checken van de beste brander..
http://www.elby.org/CloneCD/english/index.htm

Het blijft een wedstrijd tussen Plex en lite on
Vergeet de TEAC nou niet, dat is echt een van de beste 24x branders op de markt (check het artikel in C'T)
(en TEAC komt eind maart ook met een 40x brander)

Verwijderd

Het grote probleem is dat de 24 Plextor en de 24 Lite-On nergens meer te koop zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:16 schreef tweakerrrr het volgende:
Het grote probleem is dat de 24 Plextor en de 24 Lite-On nergens meer te koop zijn.
Niet waar :)
Wij (bij JRplatform.com) hebben ze nog beide :P

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27

Yucko

One clown to rule them all !

Op vrijdag 01 maart 2002 10:16 schreef tweakerrrr het volgende:
Volgens mij zijn deze 2 anders nog beide te krijgen hier in Sittard (zowel Regenboog als Unilogic).

Ikzelf ben nog op zoek naar een 16 speed plextor voor in een van mijn oudere systemen. Die is pas klote uit te halen. :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 08:34 schreef hjs het volgende:

[..]
(en TEAC komt eind maart ook met een 40x brander)
W00t TEAC met een 40 speed! :9~

• hjs
  • Niet online

hjs

Yups.

van cdrinfo.com

TEAC presents new CD-RW drive with Mount Rainier at Cebit 2002 show

TEAC presents its new CD RW drive CD-W540E right on time for the CeBIT Trade Fair. The high-Speed CD writer with burning performance of 40x in write mode and 12x in rewrite mode, and a 48x read speed, sets new standards with the competitively priced but nonetheless high-performance CD-RW drives. This is due primarily to the numerous details that TEAC has equipped its new drive with.

TEAC CD-W540E gets BURN-Proof certificate

Today, TEAC CD-W540E was added at the certified BURN-Proof enabled CD-RW drives. The BURN-Proof center evaluates the quality of each drive that uses Sanyo Electric's BURN-Proof buffer-underrun technology and gives each drive the desired certificate.

TEAC Japan announces CD-W540E Friday

TEAC Japan announced today a new CD-RW drive with the codename "CD-W540E". It supports 40x writing, 12x re-writing, 48x reading, 8MB buffer, BURN-Proof, Mt. Rainier support and 72ms access time(!).
Specifications:
- Writing: 4x, 8x, 16x, 20x (CLV), 20-24x, 20x-32x, 20x-40x (Z-CLV) (*Note: When CD-DA and VideoCD being selected, writing speed is limited to 16x-24x)
- Re-writing: 4x, 10x, 12x (CLV)
- Reading: 48x (CAV) [CD-ROM (MODE1), CD-RW and CD-ROM XA MODE2 FORM1], 40x (CAV) [CD-ROM XA MODE2 FORM2 (Video CD), CD-DA]
- UDMA33 support
- 8MB Buffer
- Mt. Rainier format support
- BURN-Proof
- High-speed ROPC support
- Intelligent speed control function
- Fine focusing control function

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:06 schreef hjs het volgende:
Yups.

van cdrinfo.com
[..]
8 mb BUFFER en ACCESS TIME van 72ms!!

DIT IS WAT IK WIL HEBBEN!!! :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 01 maart 2002 11:40 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

8 mb BUFFER en ACCESS TIME van 72ms!!

DIT IS WAT IK WIL HEBBEN!!! :)
Ik zal kijken of ik op cebit er 2 in mijn tas kan laten vallen ;)
(samen met een R300 of een gf4-ti4600) *D

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:53 schreef hjs het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik op cebit er 2 in mijn tas kan laten vallen ;)
(samen met een R300 of een gf4-ti4600) *D
Is HJ = Henk Jan? :)

Zou dus Henk Jan zo vriendelijk zijn om er 2 mee te nemen :P

• damouzer
Mmm dus alleen de Lite on kan nog de laatste Safedisc 2 beveiliging kopieren...

Ik vind plextor zeer goed spul hebben, maar als ie nie kan fikken dan mag ie oprotten :)

Ik wacht nog wel effe een tijdje met kopen, totdat er meer tests bekend zijn.

Maar Lite on blijkt het dus wel te kunnen... BETER!!! :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 13:37

Tjark

DON'T PANIC

Op donderdag 28 februari 2002 12:19 schreef tazzman het volgende:
Ik had een LiteOn 16x/40x/10x writer waar ik op een gegeven moment dusdanig veel problemen mee heb gehad met mijn Abit mobo's in beide PC's (KT7 en BH6) dat ik, bij uitblijven van een fix door LiteOn, de writer maar aan mijn vader gegeven heb en een Plextor 24x ben gaan kopen.
De lite-on 16x is/was ook een brakke brander (zoek maar eens op 't forum). De 12x10x32, 12x10x40 en de 24x10x40(of 32) geven veel minder problemen.

*insert signature here

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 01 maart 2002 12:25 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Is HJ = Henk Jan? :)

Zou dus Henk Jan zo vriendelijk zijn om er 2 mee te nemen :P
Hu? ja, zelfs zonder streepje geschreven :D

maar we kunnen het altijd proberen, maar ik acht de kans ongeveer 1 promile dat zoiets lukt. :+

• damouzer
is plextor/lite on/teac op de Cebit?

Verwijderd

naar het schijnt win je 20sec
op 3 minuten en een beetje is dat procentueel wel veel natuurlijk... maar of je het daarom moet doen is wat anders...

mijn 24x doet nogal moeilijk voor 't moment eigenlijk
hij doet minstens 9 min over 700MB
kzou es moeten zoeken wat er scheelt, ma weet nie goed waar te beginnen
:)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 01 maart 2002 13:40 schreef DinoRacer het volgende:
is plextor/lite on/teac op de Cebit?
TEAC presents new CD-RW drive with Mount Rainier at Cebit 2002 show

Leesbrilletje thuis laten liggen ;)
(dit staat namelijk een klein stukje naar boven)
de rest zal er toch ook wel zijn?
ik weet dat TDK er is met zijn brandzooi

• damouzer
Das wel cool.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerst .... "HET RECHT OP"....
Dan ...."EEN LOER DRAAIT"....

Zo klinkt het wat VERDACHT :D

• damouzer
heeft de 32x liteon dezelfde specs/kwaliteiten als de 40x liteon??

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 10:27 schreef DinoRacer het volgende:
heeft de 32x liteon dezelfde specs/kwaliteiten als de 40x liteon??
Niet helemaal. De 40 speed heeft een aantal extra's erbij. De Lite-On 32 speed werkt met cd's t/m 90 minuten terwijl de 40 speed ook 99 minuten accepteerd. De Lite-On 32 ondersteunt Mt. Rainier (sound quality rip) niet terwijl de 40 dat wel heeft. De 32 speed heeft problemen met het rippen van beveiligde muziek cd's. Plus het feit dat rippen en branden nu een stuk sneller zijn.

Mijn keuze heeft op zich laten wachten maar na een X aantal reviews gelezen te hebben heb ik dus de 40 speed besteld. Ik krijg het een dezer dagen binnen :)

• damouzer
Op woensdag 06 maart 2002 11:54 schreef MeKnowHow het volgende:

[..]

Niet helemaal. De 40 speed heeft een aantal extra's erbij. De Lite-On 32 speed werkt met cd's t/m 90 minuten terwijl de 40 speed ook 99 minuten accepteerd. De Lite-On 32 ondersteunt Mt. Rainier (sound quality rip) niet terwijl de 40 dat wel heeft. De 32 speed heeft problemen met het rippen van beveiligde muziek cd's. Plus het feit dat rippen en branden nu een stuk sneller zijn.

Mijn keuze heeft op zich laten wachten maar na een X aantal reviews gelezen te hebben heb ik dus de 40 speed besteld. Ik krijg het een dezer dagen binnen :)
Mmm dan lijkt me de keuze dus makkelijk... de 40x dus..

Verwijderd

Grrrrr ik ben bang dat de 48 speed ook niet meer lang op zich laat wachten ... |:(

• damouzer
Zijn er toevallig al mensen die de 40x Lite On hebben gekocht ?

• damouzer
Het moment is daar ik ga een Lite-on 40/12/48 bestellen :9~

Ik laat binnenkort wel effe horen hoe ie bevalt!
Pagina: 1