Toon posts:

[Mandrake 8.1]Kan adres niet vinden f132421

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik linux op start, kan ik niet kiezen uit een gebruiker en dus ook niet voor een desktop als Gnome b.v. Nee, ik krijg een foutmelding: 'Kan ip adres niet vinden voor f132443, pas /etc/hosts aan om dit te voorkoken.

Ook heb ik nog een vraagje, hoe kan ik in Gnome windows benaderen om daar mijn mp3s te pakken voor xmms?

Bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerst eens zorgen dat je je X op pootjes krijgt, om daarna je maar eens te verdiepen in het [search=samba].

Waar komt die f132443 vandaan, is dat je @home hostname ofzo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 10:52 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik zou eerst eens zorgen dat je je X op pootjes krijgt, om daarna je maar eens te verdiepen in het [search=samba].

Waar komt die f132443 vandaan, is dat je @home hostname ofzo?
Nee dat is gewoon ragonite :?
Maar goed, ik kan dus ook niet kiezen op het begin als wat ik wil inloggen..

Edit: het is ragonite@f151171 :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook heb ik nog een vraagje, hoe kan ik in Gnome windows benaderen om daar mijn mp3s te pakken voor xmms?
Een kwestie van mounten, voorbeeld:

mount -t vfat /dev/{windows harddisk} /mnt/{directory waarin de content moet komen te staan}

Dit moet je wel elke keer intypen bij het booten, wil je graag dat hij hem automagisch mount bij het booten moet je je /etc/fstab aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 10:58 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Een kwestie van mounten, voorbeeld:

mount -t vfat /dev/{windows harddisk} /mnt/{directory waarin de content moet komen te staan}

Dit moet je wel elke keer intypen bij het booten, wil je graag dat hij hem automagisch mount bij het booten moet je je /etc/fstab aanpassen.
Ik heb ze nu gewoon uit de /usr/bin/windows/mp3 gehaald ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

|:(
Ik ga er tegenwoordig al vanuit dat iedereen dat over een netwerk probeert :+

Je Windows-partities mounten op dezelfde PC cq. schijf doen bijna alle populaire distro's al zelf, dat zou da eigenlijk niet eens meer hoeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje.. hoe delete ik iets van mijn desktop |:( (Ja lukt echt niet :P)
En hoe open ik bepaalde dingen, want bv. in het menu programma's kan sommige dingen wel openen met 1 klik, en bij andere dingen zoals gabber, en bepaalde spelletjes, doe ik 1x klik, en gebeurd er nix.

Verwijderd

Topicstarter
Nou? :)
Er staat dus... Er kan geen internet adres worden gevonden voor f151171, hierdoor zal Gnome niet correct, werken. Dit kun t u oplossen door f151171 toe te voegen aan /etc/host.cfg bestand. Dus wat moet ik nu doen?

Edit: ook kan ik niet inloggen in de shell.. cannot authentication service cannot retrieve authetication info.
Pagina: 1