Toon posts:

[Delphi] .txt naar Access *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een standaard plat tekstbestand naar accessformaat converteren, zonder dat ik over Access beschik. Ik beschik wel over Delphi. Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Verwijderd

Topicstarter
Met Access is het een eitje, maar zonder is wat anders. Heeft er iemand een idee of dit in VB kan?

Verwijderd

Alle velden met een ; scheiden.

Als je de opmaak van de databasetabel hebt moet dit makkelijk zat zijn.

Verwijderd

Topicstarter
En heb je hier toevallig een voorbeeld van. Het bestand dat ik gebruik is btw niet gescheiden dmv een ; maar met tabs.

Verwijderd

In principe is het aanpassen van het bestand niet nodig. Je kunt in access gewoon textbestanden importeren in tabbellen. Zodra er meer tabellen in 1 tekstbestand voorkomen zul je ze moeten splitsen.

Verwijderd

tja. . met access gaat het vrij makkelijk . .. maar. .

- maak er een csv-file van . . (is geloof ik comma/tab delimited)
- gebruik ODBC... gaat prima met delphi, vb, c++, enz enz ...

Verwijderd

Topicstarter
Het converteren moet ook kunnen bij mensen die geen Access hebben, dus kan ik Access niet gebruiken.

Dus eerst converteren naar csv en dan naar Access of wat?

Verwijderd

Wazig. Converteren naar Access voor mensen die geen Access hebben? De logica ontgaat me hier.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

opmerking:

kijk voor Access en zo ook eens naar KaDao, daarmee kun je heel veel (tabels maken en zo)

is freeware met source...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 10:43 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Ik moet een standaard plat tekstbestand naar accessformaat converteren, zonder dat ik over Access beschik. Ik beschik wel over Delphi. Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?
Mag je wel van BDE/ADO/DAO gebruik maken? Of mag dat ook niet want dan wordt het wel heel lastig.
Als je wel bijv. ADO/DAO kunt gebruiken dan kun je een lege .mdb/.mde meeleveren en deze vullen met je tekstbestand. Gebruiken je gewoon de tekstdriver (ADO of BDE of zelf schrijven) voor en plaatst al deze records in de tabellen van de Access database.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 28 februari 2002 13:53 schreef hvdberg het volgende:

[..]

Mag je wel van BDE/ADO/DAO gebruik maken? Of mag dat ook niet want dan wordt het wel heel lastig.
Als je wel bijv. ADO/DAO kunt gebruiken dan kun je een lege .mdb/.mde meeleveren en deze vullen met je tekstbestand. Gebruiken je gewoon de tekstdriver (ADO of BDE of zelf schrijven) voor en plaatst al deze records in de tabellen van de Access database.
voor KaDao heb je dacht ik alleen MDAC nodig... (ADO)

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1