Waarom kan een raket niet in de zon vliegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn Natuurkunde leraar, Meneer Kooy, beweert dat dit niet kan, maar weet eigenlijk niet waarom. Het kan waar zijn, maar ik heb geen flauw idee waarom niet.

Iemand enig idee?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Omdat je raket dan smelt :?

iRacing Profiel

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Op woensdag 27 februari 2002 10:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Mijn Natuurkunde leraar, Meneer Kooy, beweert dat dit niet kan, maar weet eigenlijk niet waarom. Het kan waar zijn, maar ik heb geen flauw idee waarom niet.

Iemand enig idee?
dan smelt ie. veeeel te heet. maar dit is denk ik ook niet echt een W&L topic

Verwijderd

smelten is denk ik niet helemaal de juiste term :)

Hij smelt al lang voordat ie er is, maar op het moment dat ie eindelijk de zon bereikt heeft, is ie omgezet in plasma.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Op woensdag 27 februari 2002 10:42 schreef Captain Proton het volgende:
smelten is denk ik niet helemaal de juiste term :)

Hij smelt al lang voordat ie er is, maar op het moment dat ie eindelijk de zon bereikt heeft, is ie omgezet in plasma.
hoe wou ie um dan bereiken als ie gesmolten is :P het komt er op neer dat het niet meer zn oude vorm behoud en niet meer zo geod werkt >:)

Verwijderd

En waarom zou ie dat niet kunnen btw? Het lukt gewoon ruimtepuin tenslotte prima, als het de pech heeft in een verkeerde baan te zitten...

Verwijderd

hoe wou ie um dan bereiken als ie gesmolten is het komt er op neer dat het niet meer zn oude vorm behoud en niet meer zo geod werkt
1. ondanks dat de raket smelt behoudt de materie zijn impuls - hij vliegt dus gewoon door

2. De zon heeft een gravitatiekracht die vele malen groter is dan die van de aarde. Hij wordt er dus gewoon naartoe getrokken.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Deze kon dus dicht hoorde ik? Lees de w&l policy is, topicstarter :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.