de material librarys zijn incompleet op de computer waar ik nu aan werk, er staan geen materialen als hout, glas .... in is er ergens een site waar je materials kan downloaden voor 3ds max r3?
als je zoekt vind je wel wat op het net, vaak hebben persoonlijke hompages van artiesten een paar mat's, maar het meeste is crap. Daar komt bij dat je van zelf maken meer leert, en je blijft origineel.
Wat voor mat's wil je maken?
ik wil gewoon een standaard mat's om een huis mee te bouwen...Op woensdag 27 februari 2002 10:59 schreef gladiool het volgende:
als je zoekt vind je wel wat op het net, vaak hebben persoonlijke hompages van artiesten een paar mat's, maar het meeste is crap. Daar komt bij dat je van zelf maken meer leert, en je blijft origineel.
hout, glas, [bak]steen, beton, staal...
En ze staan niet op de CD...raar, toch ff opnieuw installeren en kiezen voor de full install.Op woensdag 27 februari 2002 10:24 schreef userid het volgende:
de material librarys zijn incompleet op de computer waar ik nu aan werk, er staan geen materialen als hout, glas .... in is er ergens een site waar je materials kan downloaden voor 3ds max r3?
als het mijn eigen computer was wel ja.....Op donderdag 28 februari 2002 11:51 schreef cutter het volgende:
[..]
En ze staan niet op de CD...raar, toch ff opnieuw installeren en kiezen voor de full install.
well anyway... Kijk eens op http://www.animax.it/ voor hele mooie high res texturen.
hmm misschien heb je hier wat aan, ze zijn alleen voor MAYA maar misschien kan je de textures eruit halen
http://www.bk.tudelft.nl/informatica/toi/flash/
dan naar courses--> blok vorm&functie en dat op de baksteentjes klikken
Misschien had je et al door, dit is de site van boukunde van de tu delft
http://www.bk.tudelft.nl/informatica/toi/flash/
dan naar courses--> blok vorm&functie en dat op de baksteentjes klikken
Misschien had je et al door, dit is de site van boukunde van de tu delft
hoe krijg ik deze textures nu in max, zoiets heb ik namelijk nog nooit gedaan....nog een vraag om bv een losse achtergrond en een andere grond in de 3d wereld te krijgen, gewoon een vierkant maken en daar de achtergrond in renderen? ipv een bitmap/jpeg als achtergond te selecteren bij renderingOp donderdag 28 februari 2002 13:11 schreef gladiool het volgende:
well anyway... Kijk eens op http://www.animax.it/ voor hele mooie high res texturen.
ik heb al wat tutorials gevolgd voor glas / transparantie, maar lukt me steeds niet om het voorelkaar te krijgen; iemand een tip, is het niet gewoon de alpha verlagen?
Via je material editor, knopje met allemaal bolletjes. Even op je maps slot klikken en dan een jpg-tje als map gebruiken.
Maar ehm...klinkt lullig, maar zo is het niet bedoeld...ffies F1 gebruiken en daar staat het nog veel uitgebreider uitgelegd.
Maar ehm...klinkt lullig, maar zo is het niet bedoeld...ffies F1 gebruiken en daar staat het nog veel uitgebreider uitgelegd.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
maps slots? kan ik niet vinden.... ik werk in r3 .... F1 is hier niet actief.....Op vrijdag 01 maart 2002 11:51 schreef Dexter het volgende:
Via je material editor, knopje met allemaal bolletjes. Even op je maps slot klikken en dan een jpg-tje als map gebruiken.
in je material library onderaan op het plusje voor 'Maps' klikken, die veldjes daaronder zijn mapslots, jij moet 't diffuse slot hebben (in 1e instantieOp vrijdag 01 maart 2002 11:55 schreef userid het volgende:
[..]
maps slots? kan ik niet vinden.... ik werk in r3 .... F1 is hier niet actief.....
los ik dit probleem hier mee op?Op vrijdag 01 maart 2002 12:01 schreef LiToKi het volgende:
[..]
in je material library onderaan op het plusje voor 'Maps' klikken, die veldjes daaronder zijn mapslots, jij moet 't diffuse slot hebben (in 1e instantie)
ik heb van een jpg een material weten te maken alleen ik kan het niet toekennen aan een object: assign material to selection is niet actief
Pagina: 1