Firewire - installatie

Pagina: 1
Acties:

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
hallo,

'k heb een dv-camera aangeschaft waar een firewire kaart was bijgeleverd (hp *sorry, TI natuurlijk* :) ) comp). Wanneer ik deze kaar in mijn mobo steek krijg ik geen enkele reactie (geen nieuwe hardware gedetecteerd). betekent dit dat dit een brakke fw kaart is of kan het zij dat mijn mobo dit niet ondersteund? OS = win98Se Mobo= dfi k6bv3
tnx ia

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Volgens mij geeft het systeem geen reactie, maar je moet hem wel kunnen vinden onder hardware. Sluit je cam er es op aan en pomp wat beeld naar je PC. Dan herkent ie hem normaal gelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe zou je mobo het moeten ondersteunen en nieuwe hardware vinden.
misschien dat een PCI slot kapot is, probeer evt nog een ander systeem werkt hij daar niet dan is die kaart gewoon kaduuk.
Werkt hij wel in een ander systeem dan zit er iets mis in jouw systeem.
Aan het O/S zal het waarschijnlijk niet liggen want zowel mijn notebook als mijn K7 werken op 98Se met Firewire (en dat gaat goed).

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je geprobeerd hardware detectie te starten?

• suzuki1200
Op woensdag 27 februari 2002 12:20 schreef OlafvdSpek het volgende:
Heb je geprobeerd hardware detectie te starten?
Ja ook dit geprobeerd, ook al camera er es aan gehangen, maar ook dit gaf geen respons. Wel nog niet in ander systeem geprobeerd dus zal dat maar es proberen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En als je bij hardware detectie kiest voor het zelf aangeven van het apparaat? Dan kun je zelf de juiste driver selecteren.

• suzuki1200
Op donderdag 28 februari 2002 12:04 schreef OlafvdSpek het volgende:
En als je bij hardware detectie kiest voor het zelf aangeven van het apparaat? Dan kun je zelf de juiste driver selecteren.
Absoluut waar en dit doet ie ook, alleen nadien verschijnt de kaart nog niet bij de hardware en werkt ze ook niet.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ook mijn USB MS Wheeltje reageert niet op USB. Deze werkt echter wel want wanneer ik er bijvoorbeeld m'n monitor (enkel regelen) erin steek krijg ik wel reactie. (Ik geef toe: ik heb nog niet op got gezocht naar dit probleem, maar ik dacht dat dit misschien eenzelfde oorzaak zou kunnen hebben ???)
Pagina: 1