Toon posts:

dmv RAS inbellen op NT4.0 Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Hier ben ik dus mee bezig. Ik heb in m'n primaire Domain controller een Eicon Diva Server BRI4x geinstalled, dit is een 4 kanaals (dus 8 lijnen) ISDN kaart, die zowel analoog als digitaal connecten accepteerd.

Tot zover niks aan de hand, met m'n modem log ik netjes in, en ik krijg eene ip adres uit de interne range dmv de DHCP server.

nou wil ik dus graag, net zoals het op de zaak gebeurt, een logon script laten draaien. Deze krijgt hij NIET automatisch, dus vraag 1:

kan een RAS gebruiker AUTOMATISCH de logon.cmd krijgen?

vraag 2:

als ik met de hand een scriptje maak dmv net use f: \\servernaam\sharenaam werkt het niet, omdat hij de servernaam niet translated naar een ip adres.
als ik nou net use \\ip.nr.van.server\sharenaam doe, werkt het wel!

het vreemde is, dat de RAS client, alleen maar mag connecten naar shares, die geshared zijn op de Primaire domein controller.

Zo gauw ik wil connecten naar een ander server, die member is van het domein, vraagt ie om een gebruikersnaam/password.

hoe los ik dit op?

alvast bedankt mensen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Loop de RAS checklist eens na op support.microsoft.com
Ik moest ook netbeui installen voordat alles goed liep.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit nou even gaan doorlezen, maar ik denk niet dat het probleem hier in zit, het lijkt erop dat de servers die WEL in het domein vallen, maar waar die inbelkaart NIET inzit, zo geconfigereerd moeten worden dat ze ook RAS acounts vertrouwen, of iets in die geest

Verwijderd

Als ik me niet vergis kun je voor het inloggen een dailup vinkje aanzetten. Als het goed is beldt hij dan eerst in alvorens in te loggen.

Als je na het inloggen een dailup doet draait hij nooit een script. Een mogelijke optie is, een batch file op desktop neer te planten.

Verwijderd

Topicstarter
deze oplossing wil wel, maar dan moet je wel windows NT of windows 2000/xp hebben, dan werkt het idd, kzal het eens testen met win98