3Com superstack III 3300 switch configureren

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Iemand ervaring met de configuratie van een 3Com Superstack III 3300 switch ?

Ik wil deze via de console port configureren zodat het web interface geactiveerd wordt.
Dit heb ik nu met Windows XP en Windows 98 geprobeerd (daar windows NT/2000/XP) officieel niet ondersteunt worden.

Ik heb die seriele slip driver geinstalleerd welke op de 3com cd stond, volgens alles heb ik nu alleen nog maar een nullmodem kabel nodig (welke ik nieuw heb besteld) en kan ik nadat de instellingen goed zijn (com1 in mijn geval) connecten naar de switch.

Maar ik krijg hem dus niet eens zo ver dat ik bij het login scherm kom (welke als het goed is direct na de eerste initialisatie zou moeten komen.)
Ik krijg dus telkens een foutmelding dat ie geen verbinding kan maken.

Iemand zo'n switch (of soortgelijk) geconfigureerd, en zo ja, hoe ?
Zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Verwijderd

Voor het configgen moet je effe de documentatie door spitten.

Maar om verbinding te maken met dat ding.

Gebruik je idd de 0-modem kabel. En via hyperterminal kun dan via je com1 verbinding maken.

instelling daarvoor zijn:
Data : 8 bits
No Parity
Stop bit :1

Suc6

• KBDE
dit werkt dus niet :(

Dit heb ik al ZO vaak geprobeerd.
Handleiding kan ik nu ook al dromen :P

Damn, dalijk ligt het aan die seriele poort van die hoere laptop... vandaag eens een desktop pc naar die switch toe slepen, kijken of die het wel doet... Mot ik alleen ef ergens een pc vandaan zien te halen met windows 9x.. damn..

Ik update dan wel weer

Verwijderd

ik heb hier dezelfde switch staan, je moet er idd met een terminal schermpje heen connecten, en het ip adres van dat ding instellen, vervolgens gewoon in de browser er naar toe connecten, werkt hier perfect

Verwijderd

Effe de switch onder je arm mee nemen is een stuk makkelijker en lichter :).

Als je een hyperterminal op een systeem hebt, maakt het niet uit wat voor een OS je hebt

Good luck

• KBDE
Op woensdag 27 februari 2002 09:46 schreef -Creative- het volgende:
Effe de switch onder je arm mee nemen is een stuk makkelijker en lichter :).

Als je een hyperterminal op een systeem hebt, maakt het niet uit wat voor een OS je hebt

Good luck
Hehe, probleem is dat dat ding aanstaat, en er 24 stekkertjes ingeprikt zijn :) Dus dat wordt helaas een beetje moeilijk :D

Ik ga het maar eens eerst via de NT server proberen die er toch direct naast staat.

I'll update in about 10 minutes or so :Y)

• KBDE
JAAAAAAAAAA, het werkt met de NT server !! B-)

En dan heb ik 2 dagen lang liggen klooien om die zooi aan het lopen te krijgen !!
Heeft een of andere ram debiel die com poort van die laptop opgeblazen (en nee ik was het niet ;))

Nou ja, werkt in elk geval perfect. Deed het meteen de eerste keer, heb nu alles geconfiguurd :)

/PS: Waarom ben ik niet eerder op het simpele idee gekomen om een andere pc uit te proberen |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
Ach ja :z

Verwijderd

Mwah, daar zijn wij ook een tijd mee aan het kloten geweest, op een LAN party een keer. Eerst deed hij helemaal nix, toen andere kabel geprobeerd, nog niks. Maar een paar keer op enter rammen, en hij deed het. Later weer eens met de andere kabel geprobeerd, maar nog niks. Dus tussen een null-modem en een null-modem kabel zit blijkbaar ook nog verschil :D (of die andere was een gewone seriele ofzo :)).

Hetzelfde heb ik nu met een HP Procurve 2324 switch, doet ook niks via de seriele poort. Maarja, eerst maar eens voor een andere kabel zorgen (dit is ook weer zo'n twijfelachtige kabel :)).
Pagina: 1