The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Uhm hij kan een transiever kopen om een omschakeling van UTP naar BNC te maken.
Of een 10Mb hubje met utp en bnc aansluiting. Die zijn ook niet zoe duur.
suc6
Of een 10Mb hubje met utp en bnc aansluiting. Die zijn ook niet zoe duur.
suc6
ok thanks, dat hub idee schoot me ook net te binnen
Dus zeg maar de 4 pc's in serie met de coax, dat naar de hub, en dan de hub met utp naar het kabelmodem?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nee
je kunt hub niet direct op kabel modem zetten
daar moet je eerst een pc tussen zetten met 2 netwerkkaarten die de kabelmodem binnen krijgt en dan naar de hub stuurt en de hub weer naar coax handel
je kunt hub niet direct op kabel modem zetten
daar moet je eerst een pc tussen zetten met 2 netwerkkaarten die de kabelmodem binnen krijgt en dan naar de hub stuurt en de hub weer naar coax handel
Verwijderd
Uhm waarom kan dat dan niet ?????
Ben wel effe benieuwd misschien zie ik iets over het hoofd
Zover ik kan inschatten is een kabelmodem een soort van router *netwerk device met een ip adres. Dus inprincipe benaderbaar over het netwerk
Ben wel effe benieuwd misschien zie ik iets over het hoofd
Zover ik kan inschatten is een kabelmodem een soort van router *netwerk device met een ip adres. Dus inprincipe benaderbaar over het netwerk
Dat kan inderdaad niet, ten eeste heeft jou kabelmodem een geheel ander adres dan jou interne (private) netwerk, dus is hij zowieso niet zomaar te benaderen, een router lost dit probleem op, die kan twee netwerken "routeren" (vandaar de naam
) Dus in jou situatie, kabelmodem -> router -> hub -> en aan je hub hang je al je pc's.
Uiteraard moet de router nog geconfigureerd worden, handig is om de kant van je kabelmodem DHCP client te laten zijn en naar je interne netwerk de router te laten fungeren als DHCP server. Ik eb goede ervaringen met linksys maar andere routers hebben nagenoeg de zelfde mogelijkheden.
suc6
Uiteraard moet de router nog geconfigureerd worden, handig is om de kant van je kabelmodem DHCP client te laten zijn en naar je interne netwerk de router te laten fungeren als DHCP server. Ik eb goede ervaringen met linksys maar andere routers hebben nagenoeg de zelfde mogelijkheden.
suc6
Maak zelf een router met FreeSCO, en daar stop je dan 1 coax kaartje in. Kost je wel een oude 486... maar ja waar gebruik je hem anders voor 
En je hebt dezelfde (lees: meer) mogelijkheden dan met een hardware router. (ps met freesco maak je een hardware router eigenlijk van een oude pc)
En je hebt dezelfde (lees: meer) mogelijkheden dan met een hardware router. (ps met freesco maak je een hardware router eigenlijk van een oude pc)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ok ik zal eens zoeken naar een routertje, en dan idd met een hubbie er bij - moet kunnen. een apart 486met een serverfunctie staat er nu ook, maar daar willen we vanaf he 
thanks
thanks
Pagina: 1