Slotje graag: [topic=423830/1/600]
muahahahaOp woensdag 27 februari 2002 07:24 schreef Steven het volgende:
Natuurlijk is het HlpDsK weer die eerder is
Verwijderd
Goed werk, wat was er aan de hand? Die APC Masterswitch?
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 12:56 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Verwijderd
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 24
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 24
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 24
Er werkt nog wel meer niet. Komt wel goed neem ik aanOp woensdag 27 februari 2002 07:27 schreef hezik het volgende:
Nog niet helemaal zie ik, de username search v.d. profiles werkt nog niet:
[..]
Go Kees!! Go Kees!! Go Kees!! Go Kees!!
Ik denk dat Kees straks wel zal vertellen wat er nu precies is gebeurt allemaal.
Fok! is irrelevantOp woensdag 27 februari 2002 07:33 schreef ddc het volgende:
Ja en nu graag ook het fokforum svp
Voor jou misschien wel, voor zo'n 22000 anderen ondertussen niet.Op woensdag 27 februari 2002 07:34 schreef HlpDsK het volgende:
Fok! is irrelevant
Op woensdag 27 februari 2002 07:34 schreef HlpDsK het volgende:
Fok! is irrelevant
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Op woensdag 27 februari 2002 07:35 schreef Traag het volgende:
Hap HapOp woensdag 27 februari 2002 07:35 schreef ddc het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel, voor zo'n 22000 anderen ondertussen niet.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Op woensdag 27 februari 2002 07:35 schreef Steven het volgende:
Die hebben in tegenstelling van GoT toch support van Arjen
Kijk, het is natuurlijk niet tovallig dat juist HlpDsK dat zegt...Op woensdag 27 februari 2002 07:35 schreef Steven het volgende:
Hap Hap
Ik weet het... Check het tweede bericht van dit topic maarOp woensdag 27 februari 2002 07:37 schreef ddc het volgende:
[..]
Kijk, het is natuurlijk niet tovallig dat juist HlpDsK dat zegt...
Verwijderd
(uit een pre-masterswitch topic: koppel een relais aan een mobieltje welke ingesteld staat alleen te rinkelen bij bep. nummers... als dan iemand van dat nummer belt wordt de handel gereset)
Verwijderd
Als jij met een telefoon een zekering kan vervangen :P:Op woensdag 27 februari 2002 07:38 schreef hezik het volgende:
Dus nu maar een masterswitch voor de masterswitch kopen? Of toch alsnog mijn geniale plan met een mobiele telefoon implementeren?
(uit een pre-masterswitch topic: koppel een relais aan een mobieltje welke ingesteld staat alleen te rinkelen bij bep. nummers... als dan iemand van dat nummer belt wordt de handel gereset)
Van Kees, verkregen via xx:
[07:24:12] <@kees> k.. what happened? well.. the fricking masterswitch vond het nodig zijn fricking zekering te laten spingen...
Zo handig is een handy nou ook weer nietOp woensdag 27 februari 2002 07:41 schreef Steven het volgende:
[..]
Als jij met een telefoon een zekering kan vervangen :P:
[..]
roflOp woensdag 27 februari 2002 07:46 schreef Steven het volgende:
* Steven noteert, GoT is down en de data zijn nog in het Nederlands... Er gaat wat gebeuren op GoT, dit is niet goed
Jeremy Clarkson
Als ik me niet vergis zijn die met een server upgrade bezig las ik vanmorgen bij gebrek aan t.netOp woensdag 27 februari 2002 07:50 schreef HlpDsK het volgende:
[H] doet het ook niet. Ik dacht eerst dat het aan @home lag, maar toen heb ik Kees ff gesproken voordat ie naar TS vertrok.
kan me vergissen hoor
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Op woensdag 27 februari 2002 07:49 schreef Compubiter het volgende:
Wel ff schrikken vanochtend. Gisteren Morpheus die het niet deed, en ineens heel T.net op 14 december. Ik dacht even dat ik in de Twilight Zone zat ofzo.
MSN ligt ook downOp woensdag 27 februari 2002 07:50 schreef HlpDsK het volgende:
[H] doet het ook niet. Ik dacht eerst dat het aan @home lag, maar toen heb ik Kees ff gesproken voordat ie naar TS vertrok.
Virussen? Scan ze hier!
GoT heeft zijn eigen adserver dus daar zou het niet aan kunnen liggen; http://adserver.tweakers.netOp woensdag 27 februari 2002 07:55 schreef wildhagen het volgende:
WebAds werkt volgens mij ook weer lekker mee, of niet? Krijg hier in Mozilla continue een popup "Connection was refused connecting tot adserver.webads.nl".... rete-irri, en dat nog vóór 08:00 's ochtends...
Hmm, die bedoelde ik eigenlijk... zo zie je maar: tis idd nog te vroeg.Op woensdag 27 februari 2002 07:57 schreef Steven het volgende:
[..]
GoT heeft zijn eigen adserver dus daar zou het niet aan kunnen liggen; http://adserver.tweakers.net
Virussen? Scan ze hier!
Daar had ik ook last van de afgelopen dagen...Op woensdag 27 februari 2002 08:00 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Hmm, die bedoelde ik eigenlijk... zo zie je maar: tis idd nog te vroeg.
Alleen al voor het feit dat ie z'n nachtrust opzij heeft gezet.
zal die wel zin in hebbuh
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Is er nog iets van een reden waarom dat ding geprongen is, anders vind ik die masterswitch maar een knullig ding...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Ik zit sinds gisteravond in de Opvang-Verslavings-Kliniek Twente omdat mijn afkickverschijnselen zo hevig werden dat ik op straat argeloze voorbijgangers lastig begon te vallen met vragen of ze ook 'Tweakers' gezien hadden
en aangezien niemand me begreep werd ik in een 'dwangbuis' afgevoerd...
Kan ik nu tegen de dokter zeggen dat ik met ontslag kan en kunnen jullie me verzekeren
on-line te blijven zodat ik niet weer terughoef...
Please.....
Nee ik denk dat ze je met de reden van onzekerheid nog ff een weekje vast moeten houden.Op woensdag 27 februari 2002 10:05 schreef koekoeksjong het volgende:
Vraagje...
Ik zit sinds gisteravond in de Opvang-Verslavings-Kliniek Twente omdat mijn afkickverschijnselen zo hevig werden dat ik op straat argeloze voorbijgangers lastig begon te vallen met vragen of ze ook 'Tweakers' gezien hadden
en aangezien niemand me begreep werd ik in een 'dwangbuis' afgevoerd...![]()
Kan ik nu tegen de dokter zeggen dat ik met ontslag kan en kunnen jullie me verzekeren
on-line te blijven zodat ik niet weer terughoef...???
Please.....![]()
Jeremy Clarkson
mooi dan komt het allemaal goed.Op woensdag 27 februari 2002 10:32 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ze hebben nu de zekeringen in die masterswitch vervangen voor spijkers, de hoofdzekeringen bij TS ook, zodat nu eerst de boel tot de grond toe afbrand en dan half NL zonder stroom zit
- Zo rond 00:32 zat ik gezellig te IRC'en en op de servers te werken toen ik plots niets meer kon doen. Uiteraard dacht ik dat ik eerst zelf de boel opfuckte, maar al snel bleek dat ik op geen 1 t.net server meer kon komen, maar wel op de strikerz.net servers (die in hetzelfde kabinet hangen)
- Na spoedoverleg op IRC bleek dat het beste ik de eerste trein naar amsterdam kon pakken, gelukkig had ik toch geen slaap ingeplanned vannacht
- Nadat ik zo rond 7:10 bij de servers was het redelijk snel duidelijk wat er aan de hand was, en na ik alle stekkers uit de apc getrokken had duwde ik de zekerering die er uitstak weer op zijn plaats en plaatste de stekkers 1 voor 1 terug.
- Artemis en aphrodite vereisten nog enig handwerk met fsck en de "y" toets vandaar dat deze wat langer down waren dan de rest, ook iris had nog een hardware modificatie nodig (bij het aansluiten van de monitor schoot de kaart uit het pcislot
Enfin, alles is weer up&running.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Te weinig schroefjes bij de kast gehad?(bij het aansluiten van de monitor schoot de kaart uit het pcislot ))
cool, gelukkig weinig gemist, ik moest toch slapen aangezien ik vanochtend een tentamen hadOp woensdag 27 februari 2002 12:53 schreef Kees het volgende:
Okay, een korte verklaring van de gebeurtenissen
- Zo rond 00:32 zat ik gezellig te IRC'en en op de servers te werken toen ik plots niets meer kon doen. Uiteraard dacht ik dat ik eerst zelf de boel opfuckte, maar al snel bleek dat ik op geen 1 t.net server meer kon komen, maar wel op de strikerz.net servers (die in hetzelfde kabinet hangen)
- Na spoedoverleg op IRC bleek dat het beste ik de eerste trein naar amsterdam kon pakken, gelukkig had ik toch geen slaap ingeplanned vannacht
- Nadat ik zo rond 7:10 bij de servers was het redelijk snel duidelijk wat er aan de hand was, en na ik alle stekkers uit de apc getrokken had duwde ik de zekerering die er uitstak weer op zijn plaats en plaatste de stekkers 1 voor 1 terug.
- Artemis en aphrodite vereisten nog enig handwerk met fsck en de "y" toets vandaar dat deze wat langer down waren dan de rest, ook iris had nog een hardware modificatie nodig (bij het aansluiten van de monitor schoot de kaart uit het pcislot))
Enfin, alles is weer up&running.
maar ik kon om 1 uur inderdaad geen verbinding met GoT, noch t.net meer krijgen ('t lag voor de verandering dus eens niet aan de databees
Waar zit jij te ircen als irc.tweakers.net down is? Dan weet ik waar ik je voortaan moet komen pestenOp woensdag 27 februari 2002 12:53 schreef Kees het volgende:
Dat was op de oude #tweakers.net , op irc.sorcery.netOp woensdag 27 februari 2002 13:41 schreef luc het volgende:
[..]
Waar zit jij te ircen als irc.tweakers.net down is? Dan weet ik waar ik je voortaan moet komen pesten
(maar waarom is PanMan nou niet ff met de fiets gegaan
Verwijderd
Huh? Ja echt, dat kan..
koop je zo'n automatische zekering en sluit je het knopje daarvan aan op je mobiel..
dat worden dus 2 mobiele telefoons, 1 voor de spanning en 1 voor de zekering..
idee is niet slecht maar wat moeten andere wel niet denken ?? nou die gasten van tweakers die vergeten hun telefoon.Op woensdag 27 februari 2002 14:11 schreef hezik het volgende:
Hehe, jongens, hier komt geniaal plan numero 2, want OOK EEN ZEKERING IS MET EEN MOBIEL TE VERVANGEN...
Huh? Ja echt, dat kan..
koop je zo'n automatische zekering en sluit je het knopje daarvan aan op je mobiel..
maar ff serieus zo'n telefoon faalt ook wel eens. en als er dan schade is. denk ik niet dat je kunt aankloppen bij het des betrenfende telefoonmerk.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
heeft kees wel een auto? heeft kees wel een rijbewijs?Op woensdag 27 februari 2002 20:01 schreef Zorg het volgende:
wrom gaat kees niet met de auto vraag ik mij af
Merely heeft een auto van 'de zaak'Op woensdag 27 februari 2002 20:05 schreef jadjong het volgende:
[..]
heeft kees wel een auto? heeft kees wel een rijbewijs?
Moet ie Kees maar taxiën, heeft ie een mooi punt voor de komende salarisonderhandelingen
das natuurlijk wat ik bedoel..Op woensdag 27 februari 2002 20:05 schreef jadjong het volgende:
[..]
heeft kees wel een auto? heeft kees wel een rijbewijs?
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Heb je ontvangst dan in een fatsoenlijk afgeschermde computerruimte?Op woensdag 27 februari 2002 14:11 schreef hezik het volgende:
Hehe, jongens, hier komt geniaal plan numero 2, want OOK EEN ZEKERING IS MET EEN MOBIEL TE VERVANGEN...
Huh? Ja echt, dat kan..
Dan leg je die mobiel buiten die ruimte, en trek je een kabeltje.Op woensdag 27 februari 2002 21:41 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Heb je ontvangst dan in een fatsoenlijk afgeschermde computerruimte?
lolOp woensdag 27 februari 2002 21:46 schreef BreadFan het volgende:
[..]
Dan leg je die mobiel buiten die ruimte, en trek je een kabeltje.
ik denk dat trueserver dan denkt: wij sponsoren jullie met racken en bandbreedten alsof dat niet genoeg is trekken jullie hier maar ff een kabeltje.
In dit geval wel...Op woensdag 27 februari 2002 21:41 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Heb je ontvangst dan in een fatsoenlijk afgeschermde computerruimte?
Het mag niet, maar ik kon er gewoon bellen...
En dan is het nog de vraag of je telefoon het wel doet in de colocatie..Op woensdag 27 februari 2002 19:57 schreef yeadder het volgende:
[..]
idee is niet slecht maar wat moeten andere wel niet denken ?? nou die gasten van tweakers die vergeten hun telefoon.
maar ff serieus zo'n telefoon faalt ook wel eens. en als er dan schade is. denk ik niet dat je kunt aankloppen bij het des betrenfende telefoonmerk.
En * KMK kent colo's waar je geen mobiel of AV aparatuur mee naar binnen mag nemen
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station