Toon posts:

winroute fragment packets -> problemen HTTP mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werkte tot voor kort met de ingebouwde internet connection sharing van win2000 om m'n ADSL verbinding te delen. Geen problemen, behalve de vraag naar portmapping en een geavanceerde monitoring.

Daarom 2 weken geleden op winroute pro overgegaan. Zelfde netwerk instellingen (server met 2 netwerkkaarten die internet op het locale net deelt, via de NAT van winroute). Ik moest echter in de registry de key 'fragpackets' aanzetten, omdat winroute anders niet wilde werken (de WRsendpacket failiure fout, zoals in de pdf help van winroute is beschreven, veel voorkomend bij PPPoE).

Sindsdien werkt het netwerk uitstekend, m.u.v. twee problemen:
-in Outlook express XP kan ik niet meer mijn Hotmail account synchroniseren (HTTP-mail), de server komt altijd met socket errors. Heel sporadisch werkt het wel 1 keertje.
-ik kan niet meer posten op het overclockers.com forum.

Wat uitzoekwerk in dit forum deed mij vermoeden dat het gebruik van de gefragmenteerde packets de kwade pier kan zijn. Wie kan mij helpen? Wie heeft ook problemen gehad met gefragmenteerde packets en winroute?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
In wat voor Windows draait je WinRoute?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
in windows 2000 professional.

Verwijderd

Ikke heb die problemen ook........ gehad :) :9

Het ligt aan je MTU-waarde van je pakketjes, daar deze te groot zijn en winroute ze dmv NAT wil opdelen, geven sites zoals hotmail trage reacties en soms weigeren ze zelfs te werken :(

Er zijn meer topics geweest zoek maar ff op mtu en hotmail, dan heb je zo een tooltje gevonden.

Vind je het niet ? Mail mij dan maar ff dan mail ik je het proggie terug zo groot is het ook weer niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt voor de snelle reactie, ik laat nog wel even van me horen wat het resultaat is.

Rob

Verwijderd

Topicstarter
ik heb veel geprobeerd maar het wil niet werken

Ik heb de tool Internet turbo 2001 opgehaald om m'n MTU omlaag te zetten.

OP DE SERVER:
Eerst even pingen: ping -f -l 1372 www.msn.nl
Met succes, maar geen byte meer. Ok dan.
Wanneer ik het zelfde met www.hotmail.com probeer krijg ik boven de 1372 de melding dat er fragmentatie optreedt. Daaronder krijg ik 'no response', 100% loss. :?
Zelfde voor hun inlogserver lc1.law5.hotmailblah blah blah

Zou hotmail het wel doen? Test: de server is 'excluded from NAT', een setting in winroute. Even m'n account van hotmail in de OE zetten, en het werkt als een zonnetje. Dus hotmail werkt wel.

OP DE CLIENT:
verlaag MTU naar 1372. Naar OE, geen succes. Zelfs de optimale settings geprobeerd (de recommended) en naar 576 bytes. No luck at all!

TERUG NAAR DE SERVER
ook hier de optimale settings in turbo 2001: 576 MTU.
De boel allemaal opnieuw opstarten (ook client). still no luck!

p.s. ik heb de key voor winroute 'ipfragmode' weer op 0 gezet, omdat m'n packets nu kleiner zijn dan 1492. Geen WRsendpacket errors :)

Arg, ik wil echt niet terug naar windows ICS! Help me :'(

Verwijderd

Topicstarter
het verlossende woord: OPGELOST!

Diagnose:
na het gebruik van Inter Turbo 2001 kijk ik in de registry, maar er is nergens een MTU value te bekennen! Deze is niet aangemaakt.

De oplossing:
Inter Turbo 2001 werkt niet in mijn geval (winxp PRO). Onder staat windows NT aangegeven. Waarschijnlijk werkt daarom de registry patch die ingebakken zit niet.

Met DrTCP lukt het wel. Als ik hier bij de betreffende adapter de MTU instel op 1372 en herstart werkt het als een zonnetje!

Als ik de registry controleer is bij de betreffende ethernetkaart de MTU waarde toegevoegd.

Hopelijk dat andere gebruikers met deze uitgebreide beschrijving in staat zijn ook hun problemen op te lossen.

Verwijderd

Dat was me al gelukt des tijds maar kon alleen niet meer op het toolnaampje komen, idd DrTCP was de naam.

Zegt het voort. :o

BTW d'r is nog een ander topic over de connection limiet, khad winroute een goeie 1,5 maand draaien en hij begon steeds te mekkeren over 'dial up connection limit' reached.:@

D'r is een ander topic deze namelijk daar staat een registry aanpassing. ;)
Volg dit draadje maar: [topic=419000/1/25]

Dat je het ff weet :)
Pagina: 1