[DOS] Good old days :)

Pagina: 1
Acties:

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Hey,

Ik hier nog een oud spel liggen (Larry) :), wat nog onder MS-DOS draait. Maar mijn laptop hardware (geluidchip) heeft geen drivers die onder Pure Dos Mode werken. En onder windows ME loopt ie vast :(

Heeft iemand een suggestie?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Dos-opstartdiskette maken met soundcard drivers. en SET BLASTER = huppeldepup

Verwijderd

DOS = NOS :)

Moved

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Goed lezen, die drivers onderstreunen geen Pure Dos mode

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 00:10 schreef freak1982 het volgende:
... En onder windows ME loopt ie vast :(
ME loopt al; niet lekker met DOS. ME draait mijns inziens nergens goed mee. Maar dat zijn slechts mijn ervaringen.
Probeer het eens op een 98, 2000 of XP machine...

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Over welke Larry heb je het eigenlijk? (1, 2, 3, 5, 6, 7?)

Volgens mij hebben de eerste Larry's sowieso helemaal niets aan een soundchip en bliepen ze gewoon wat door je pc speaker... :)

Maar ik kan me vergissen... het is alweer allemaal een tijdje geleden... :P

Please do not contact me telepathically.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt ook Sarien (voor AGI spellen, Larry 1 bijv.) of FreeSCI (voor SCI spellen, larry 2 & 3) gebruiken.

Deze programma's draaien onder meer onder windows.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De Larry spellen gebruiken wel zeker een soundcard, misschien de oudste versies (1, 2) niet? Maar goed, ik kan de Larry versies die ik heb perfect draaien onder Win98SE (DOS box) ik snap even niet waarom dat onder ME niet zou lukken: heb je nog meer details over het "vastlopen" zoals een foutmelding of wanneer het gebeurt (DOS4GW?, openingsscherm, windows uitzondering in vxd/dll, ...) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb helaas geen oplossing voor je (heb het zelf ook), maar dit project moet je echt in de gaten houden:

http://dosbox.zophar.net/

Het is een DOS emulator voor de verschillende Windows platformen (later hopelijk ports naar oa. Linux).
Het is nog heel erg beta, maar werkt toch al best aardig.
Het heeft nog geen geluid.

Quote van site (bij news):
"Tthere should also be a new beta coming very soon featuring EMS/XMS and basic SB support."

Ik ben erg benieuwd ;)
Pagina: 1