Toon posts:

Alternatieve OS voor antieke Thinkpad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM Thinkpad720 (486SLX/50MHz, 160Mb HD). Kan ik hier linux op installeren, of misschien zelfs win95? van windows 3.1 word ik onderhand een beetje gaar..!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Win95? Zou ik niet doen.
Linux kan je doen. Een ouwe RedHat, of anders Debian of Slackware.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met zo'n oude distro van Redhat nog wat, of kan ik er nog minder mee dan met win3.1?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hoeveel ram zit er in ?

btw oude distro hoef je niet te doen maaruh je kan ook anderen kiezen alleen ligt er aan wat je eisen zijn

win9x hebben ze op flop of 4meg gekregen ... in totaal weet het niet helemaal meer dus welke kant wil je op ?

maar 160 MB scsi of IDE ? indien ide zou ik gaan voor een grotere HD *nix laat zich installeren en je hoeft je geen zorgen te maken of je die 20gb wel of neit kan aanspreken .. linux ziet de rest wel.

ik zou echter in jou geval gaan voor een *nix bak goed geconfigd kan je er nog redelijk veel mee doen. (met of zonder nieuwe HD)

maar dat ligt meer aan je eisen dan wat je kiest

Tja vanalles

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, je kunt GNU/Linux met iets grafisch installen in ieder geval vergeten (Je zou X wel erop krijgen, maar dan heb je echt geen plek meer voor wat apps), dus als je voor GNU/Linux (of 1 van de BSDs) gaat kun je eigenlijk alleen maar met de commandline werken.

Hamvraag is een beetje hoeveel ram erinzit... Als het maar 4 meg is wordt installen erg lastig (huidige versies van Debian, Slackware en FreeBSD kunnen iig niet op 4 meg installen).
Draaien kan wel met 4 meg, maar dat is ook wat behelpen.

Als het maar 4 meg is dan gaat Windows 95 ook niet werken (officieel required: 8 meg).