Lastig om CD-RW te beschrijven

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 06:45
k heb een LG CD-RW 8080B drive, was geleverd met mijn HP pavilion (het is nu dus een HP CD-writer Plus).
Nu lukt me niet om CD-RWŽs te beschrijven. Ik probeer dat met DirectCD, maar onder win98 kreeg ik bij het formatteren telkens foutmeldingen.

Nu heb ik winXP met alle adaptec Easy CD updates, en het gaat nog steeds niet. D.w.z. er zit nu (hij is nu een CD-RW aan het formatteren) een 1-4x CD-RW in, de CD-RWŽs die ik tot nu toe heb geprobeerd (stuk of 5) zijn allemaal 4-10x, en die kan ik allemaal niet formatteren (laat staan beschrijven)

Wat ik wil is natuurlijk met DirectCD me filearchief opslaan en kunnen bewerken op de CD-RW, maar wrom kan ik ze niet beschrijven. Iemand een idee? Heeft het iets met die snelheden te maken?

tnx :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Formatteren? Nooit doen :)

Gewoon hetzelfde gebruiken als R's beschrijven en als ze leeg moeten in je brandprogramma op Erase CD drukken.

Direct CD is voor mensen die hun Windows als Linux willen gebruiken, een cd zien als flopy, en pas als ze unmounten hun data willen wegschrijven. Ja het mag wel... maar ik vind het een beetje omslachtig.

En het werkt niet zo als jij denkt. Je van je filesysteem worden alleen de wijzigingen opgeslagen, dus op andere cdrom spelers pakken ze wel is de verkeerde track zodat je dus met oude versie's van je bestand zit te werken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 06:45
Dus als ik programma v1.0 erop zet, en later overschrijf met programma v2.0 gaat dat niet goed? Ook niet als ik eerst v1.0 verwijder?
Nou ja, het gaat mij er niet om wat nou wel omslachtig is of niet of hoe je CD-RW's het beste kunt gebruiken. Ik wil m graag als "dynamisch" archief gebruiken en dat kan blijkbaar.

Het gaat me om het probleem dat ik heb: nu loopt die ene CD-RW wel (die ik dus kon formatteren), maar ik heb er hier 5 liggen die hij niet aankan om de één of andere reden. Wat kan dáár het probleem zijn?