Tja vanalles
Je moet eens zoeken naar Samba en (open)LDAP.
Samba zou als Active Directory Server moeten kunnen werken.
Verder had ik begrepen dat Samba 3 dit soort dingen makkelijker aankan dan de huidige versie.
Samba zou als Active Directory Server moeten kunnen werken.
Verder had ik begrepen dat Samba 3 dit soort dingen makkelijker aankan dan de huidige versie.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
volgens docu moet win2k server met Services for Unix 2.0 kunnen werken als NIS master voor unix.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Nu ben ik bezig met me MCSE, ik heb een trainings video gezien waar een 2K domain controller bestanden van van de ADS kan uitwisselen met NIS, dit even als achtergrond.
Samba is eigenlijk bedoeld als Fileserver, zover ik weet en hij kan als NT 4 PDC dienen, maar aangezien ADS op een MS variant van Ldap werkt( of beter NDS maar dan met LDAP ?)
maaruh wat ik me afvraag is werk iemand hier mee ? temniste als ik met me MCSE klaar ben gaat ik dit in mijn omgeving wat bestaat uit *nix en 2K eens proberen te koppelen ..
lijkt me zwaar stoer elk geval ..
Samba is eigenlijk bedoeld als Fileserver, zover ik weet en hij kan als NT 4 PDC dienen, maar aangezien ADS op een MS variant van Ldap werkt( of beter NDS maar dan met LDAP ?)
maaruh wat ik me afvraag is werk iemand hier mee ? temniste als ik met me MCSE klaar ben gaat ik dit in mijn omgeving wat bestaat uit *nix en 2K eens proberen te koppelen ..
lijkt me zwaar stoer elk geval ..
Tja vanalles
volgens mij heb je wat gemist: de LDAP ondersteuning van MS ADS is een stuk minder dan Novell NDS!Op donderdag 28 februari 2002 23:10 schreef vso het volgende: maar aangezien ADS op een MS variant van Ldap werkt( of beter NDS maar dan met LDAP ?)
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Verwijderd
Ik zou er mee oppassen.. voor authenticatie van users e.d. is dit wel te gebruiken, maar zodra je er meer aan gaat hangen loop je heel erg het risico dat de onderhoudbaarheid naar de knoppen gaat.. Als je maar net zo lang op complexe wijze systemen aan elkaar gaat koppelen dan krijg je vanzelf de situatie dat iets niet werkt en het wel aan 1000 factoren kan liggen..
en *nix heeft gewoon de mogelijkheid users te authenticeren via LDAP, dus bij de ADS server.. veel verder zou ik het niet doortrekken.
en *nix heeft gewoon de mogelijkheid users te authenticeren via LDAP, dus bij de ADS server.. veel verder zou ik het niet doortrekken.
o ik gaat het alleen maar doen in een thuis netwerk hoor .. maaruh leuk studie object .. check dit maar eens -->
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/030100-1.shtml
leuke site
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/030100-1.shtml
leuke site
Tja vanalles
K heb thuis een w2k adv server en een unix (OpenBSD) server staan. Deze werken op de volgende manier samen...
W2k adv. server : PDC en voor internet (dial-up
)
unix (OpenBSD) server : Fileserver/FTP server (user auterisatie via PDC), DNS server en wordt de nw internet Gateway met firewall (ALS er ooit kabel ofzo komt
)
Op de unix server heb ik samba geinstalleerd en dat werk perfect. De "Shares" zijn ook toegankelijk via FTP. Nu allen nog een vaste internet verbinding.
W2k adv. server : PDC en voor internet (dial-up
unix (OpenBSD) server : Fileserver/FTP server (user auterisatie via PDC), DNS server en wordt de nw internet Gateway met firewall (ALS er ooit kabel ofzo komt
Op de unix server heb ik samba geinstalleerd en dat werk perfect. De "Shares" zijn ook toegankelijk via FTP. Nu allen nog een vaste internet verbinding.
das mooi dus dat kan wel hoe heb je de user auth voor elkaar gekregen ? (hoeft alleen maar beetje globaal svp)Op maandag 04 maart 2002 09:48 schreef EHofman het volgende:
K heb thuis een w2k adv server en een unix (OpenBSD) server staan. Deze werken op de volgende manier samen...
W2k adv. server : PDC en voor internet (dial-up)
unix (OpenBSD) server : Fileserver/FTP server (user auterisatie via PDC), DNS server en wordt de nw internet Gateway met firewall (ALS er ooit kabel ofzo komt)
hmm das wel naarje ja .. als je geen kabel of adsl hebt ..
ik heb het met je te doen !
btw tis geen PDC maaruh DC primairy en secundairy bestaan niet meer .. maaruh dat wist je natuurlijk al
maaruh weer ff terug op me vraag .. het werkt dus wel lekker ? hmm dan meot ik het ook maar gaan doen.
Tja vanalles
www.samba.org en ff download. Als je samba geinstallerd hebt moet je smb.conf aanpassen.
ff kijken
# Use password server option only with security = server
password server = [servernaam]
ff toevoegen
allow trusted domains = yes
en het werkt. Ooh en natuurlijk de rest. Domain, unix server, bla, bla, bla.........
Je kunt voor users een homedir aan maken die voor een andere user NIET te zien is. Als de dan de sharename intypt dan krijg je je eigen homedir. is wel makkelijk. maarja das OpenBSD.....Free, Functional and Secure
www.openbsd.org kun je downloaden
ff kijken
ff toevoegen
en het werkt. Ooh en natuurlijk de rest. Domain, unix server, bla, bla, bla.........
Je kunt voor users een homedir aan maken die voor een andere user NIET te zien is. Als de dan de sharename intypt dan krijg je je eigen homedir. is wel makkelijk. maarja das OpenBSD.....Free, Functional and Secure
tja ik heb nu ook een samba server draaien. die [homes] functie die je beschrijft das ideaal ja. maar das niet voorbehouden alleen aan openBSD ook aan alle andere *nix-enOp dinsdag 05 maart 2002 21:39 schreef EHofman het volgende:
www.samba.org en ff download. Als je samba geinstallerd hebt moet je smb.conf aanpassen.
ff kijken
ff toevoegen
maar zoals jij het hebt gedaan das wel leuk ! .. ook maar eens doen dan
Tja vanalles
Pagina: 1