Roaming profiles met windows 95/98

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik heb een windows 2000 server draaien op me oude basisschool en ik heb een domein aan gemaakt en kan nu netjes inloggen met gebruikers die ik in active directory heb aangemaakt.
Ik wil alleen dat ook alle instellingen ook worden opgehaald bij 't aanmelden zodat gebruikers op alle pc kunne inloggen met dezelfde instellingen en eigen documenten.
Nou staat er in het dikke boek wat we over AD hebben hoe dat moet in windows 2000 prof. maar niet hoe het werkt in windows 98
Op internet bij MS zelf staat het wel maar zoals 't daar staat krijg ik 't niet draaiend.
Kan iemand me vertellen hoe ik de profielen voor 98 op de server krijg en hoe ze daar dan ook netjes vanaf geplukt worden bij 't inloggen?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Gebruik poledit, hiermee maak je gewoon groepjes aan (zelfde als je NT domein) en aan die groepen geef je bepaalde rechten. Even opslaan en gewoon in je sysvol dir gooien (bij je scripts) de clients pakken het nu automatisch (moet je wel 2 dll`s installeren op de clients maar dat staat wel in de readme, weet zo 1 2 3 niet hoe die heten)

Het werkt met bepaalde sjablonen en deze kan je dus zelf ook gemakkelijk aanpassen (en downloaden) waardoor je dus veeel meer mogelijkheden krijgt om dingen in te stellen waardoor de gebruikers niet meer dingen kunnen doen. Zeker voor op basisscholen is het een zeer goeie oplossing waarbij je bv heel makkelijk alle startmenu`s enzo op de server kan klappen en beheren

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ja okee Poledit hebben we eerder al eens flink gebruikt en voor de afscherming kun je dat idd heel goed gebruiken ook naast je verdere profielen waar 't me nu om gaat en dat doen we ook wel denk ik.
Alleen hiermee kun je dus nog niet aangeven wat voor grafische instellingen de gebruiker heeft enzo en z'n documenten kun je d'r ook niet in aangeven dacht ik die moeten echt in een gesharede map staan op de server die wordt gevonden bij 't aanmelden via AD.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Grafische instellingen weet ik eigenlijks niet, maar als die vast gesteld worden in het register ergens dan kan het zeker weten wel. Dan zou je gewoon een sjabloon kunnen aanpassen en de register keys erbij in kunnen stoppen

Homedir`s weet ik 100 % zeker dat dat mogelijk is, die heb ik zelf een tijd terug ook eens gebruikt, dan vervang je gewoon de mijn documenten naar de mapping die je aan hebt gemaakt voor de users.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

voor ads op win9x heb je bij server als het goed is op de cd een client staan.

betreft policy's tja win9x kan je ze zo om zeep helpen op me oude schol had iemand nopol.pol gemaakt en dat werkte perfect:) maaruh om terug te komen op je probleem.

als je roaming aan de gang hebt .. win2k server kan als het goed is wel distributed policys etc doen. nt 4 wel elk geval en je zou hooguit 1 maal dit aanmoeten wijzen per client.

ik zou in jou geval het volgende doen:
1) 2k installeren op elke 9x bak
2) 1 pc aan de gang krijgen kijken of het werkt en dan die dmv ghost ofzo ff op de rest donderen.

de ads client voor 9x zou al je problemen op kunnen lossen (hoop ik voor je)

Tja vanalles

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1