Als ik een spel aan het spelen dan komt het regelmatig( VEEL TE VAAK) voor dat in een keer het beeld freezed and thats it.. kan niks meer dus moet restarten. Dat heb ik sinds ik de ASUS Gforce 2 Mx200 heb.. Ligt het aan mijn Videokaart of aan mijn moederbord(Asus PB4)/processor(II 350 Mhz)????
Verwijderd
Eerst even de temp van je processor checken. Kan te heet worden. De laatste drivers spreken voor zich.
Is de temp te hoog, dan even een nieuw fannetje...
Is de temp te hoog, dan even een nieuw fannetje...
Verwijderd
Hehehhehe, tuurlijk niet man. Er zijn wel MOBO-analyse progjes te vinden op internet. Je kunt ook even gamen en als je denkt dat hij gaat hangen, dan ga je even de bios in. Daar kun je ook allerlei dingen zien. Temperatuur, toerental van de fan etc... succes!
Bij jouw Asus moederbord zit vast wel zo'n cd'tje bij. Op die cd staat het programma PC Probe. Met dat programma kun je o.a. de temperatuur van je cpu en de luchttemperatuur in je kast checken, en ook kun je kijken wat de spanning is voor de cpu en het moederbord enzo.
Maar misschien wordt je videokaart wel te heet. Normaal gesproken zit er geen ventilator op zo'n gf2mx200, en misschien is je videokaart wel 'ingepakt' door een pci kaart in het slot eronder? Kijk ook even of er geen kabels dwars door je kast een lopen, en buig/vouw ze desnoods een beetje bij.
Maar misschien wordt je videokaart wel te heet. Normaal gesproken zit er geen ventilator op zo'n gf2mx200, en misschien is je videokaart wel 'ingepakt' door een pci kaart in het slot eronder? Kijk ook even of er geen kabels dwars door je kast een lopen, en buig/vouw ze desnoods een beetje bij.
sigloos
Mijn kaart is gelukkig niet ingepakt.. maar als ik zo'n temp proggie gebruik en ik ben aan het spelen en hij blijft hangen dan moet ik restarten.. dan zie ik nog niet hoe warm ie is geworden!
Installeer eerst dat programmaatje eens en kijk eens hoe warm je pc is als je hem net hebt opgestart (en hij daarvoor een paar uur uit heeft gestaan). Dan ga je een tijdje gewoon standaard Windows werk doen, of een beetje internetten ofzo, of je laat hem gewoon een uurtje gewoon aanstaan. Niks geen al te belastende dingen doen dus iig.
Dan heb je inmiddels een beeld van hoe heet je cpu wordt als hij niet zo hard hoeft te werken. Vervolgens kun je eens een programmaatje laden dat de cpu voor 100% belast in Windows, zoals Prime95 ofzo, en houd ondertussen je cpu temperatuur in de gaten. Het is normaal dat die dan een paar (5 - 10) graden stijgt. Wordt je p2-350 dan heter als zeg maar een graadje of 70 ofzo, dan kun je wel redelijk veilig stellen dat het een hitteprobleem zou kunnen zijn.
Dan heb je inmiddels een beeld van hoe heet je cpu wordt als hij niet zo hard hoeft te werken. Vervolgens kun je eens een programmaatje laden dat de cpu voor 100% belast in Windows, zoals Prime95 ofzo, en houd ondertussen je cpu temperatuur in de gaten. Het is normaal dat die dan een paar (5 - 10) graden stijgt. Wordt je p2-350 dan heter als zeg maar een graadje of 70 ofzo, dan kun je wel redelijk veilig stellen dat het een hitteprobleem zou kunnen zijn.
sigloos
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()